• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403022921289
  • منبع : بازار

خرید و فروش پالت چوبی چرا محبوبیت بالایی دارد

خرید و فروش پالت چوبی چرا محبوبیت بالایی دارد

پالت چوبی یکی از سازه‌های چوبی قدرتمندی است که به‌منظور تسهیل و سرعت جابجایی محصولات، بسته بندی کالا و انبارداری و .. بکار می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از نواچوب، مزیت‌های‌ بی‌شمار این نوع پالت و سازگاری چوب با طبیعت سبب کاربردهای فراوان این سازه و خرید و فروش پالت چوبی گسترده شده است.از باکس چوبی یا جعبه‌های چوبی نیز به عنوان وسیله‌ای برای نگهداری ابزار، غذا و وسایل شخصی استفاده می‌شود. سهولت در نقل و انتقال، قابلیت استفاده مجدد، استحکام بالا، مقرون بصرفه بودن و توانایی حفاظت از کالا از جمله ویژگی‌های پالت چوبی و باکس چوبی به شمار می‌رود. پالت‌ها در واقع چند تخته چوب متصل شده بهم هستند که اندازه تخته‌ها، فاصله بین آن‌ها و درجه چوب به صورت ویژه براساس انتظارات مورد نظر مشخص می‌شود.

در انبارداری نوین، صنایع و دیگر موارد خرید پالت چوبی ارزان می‌تواند بسیار کارآمد و کاربردی باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم بیشتر به پالت چوبی و ویژگی‌ها و مزایای آن بپردازیم.

پالت چوبی چیست و چه کاربردی دارد؟

پالت چوبی به نوعی از پالت گفته می‌شود که از جنس چوب هستند. این پالت‌ها از انواع مختلفی از چوب‌ها ساخته می‌شوند و استحکام و ایمنی متفاوتی دارند. این سازه‌های مستطیلی برای حمل و نقل کالاها و بارها بکار می‌روند. ساختار پالت چوبی شامل تیرچه‌هایی افقی با عرض کم و تیرچه‌هایی عمودی با طول بیشتر می‌باشد که به صورت شبکه‌ای مرتبط شده‌اند و توسط پیچ و مهره اتصال پیدا می‌کنند. این شبکه چوبی را می‌توان یک پایه پایدار و محکم جهت نگهداری و بسته بندی کالاها به شمار آورد. طراحی این پالت‌ها بگونه‌ای است که کالاها می‌توانند به صورت مستقیم روی آن‌ها قرار گیرند و موجب نظم‌دهی انبار گردند.

خرید و فروش پالت چوبی به دلیل ویژگی‌های منحصربفرد چوب نظیر مقاومت، آسانی در حمل و نقل، قدرت، توانایی حمل بار، هزینه نسبتا پایین، تحمل آسان وسایل جانبی مانند جک هیدرولیکی در موارد گوناگون کاربرد دارند. برای از کاربردهای پالت چوبی شامل ذخیره‌سازی و نمایش کالاها، حمل و نقل، صنایع ساختمانی، غذایی و ... می‌باشند.

خرید و فروش پالت چوبی چرا محبوبیت بالایی دارد

انواع پالت چوبی کدام است؟

خرید و فروش پالت چوبی در بازار در انواع مختلفی صورت می‌گیرد. در واقع در طراحی و ساخت این سازه‌ها هیچگونه استاندارد خاصی برای استفاده به صورت گسترده وجود ندارد. این تفاوت در ابعاد می‌تواند نقطه قوتی برای این سازه‌ها باشد. از این‌رو براساس سایز و اندازه نمی‌توان این محصولات را دسته‌بندی کرد. اما پالت‌های چوبی دارای طبقه‌بندی دیگری نیز هستند که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  • پالت‌های یک رو: در این دست از سازه‌های چوبی تنها امکان استفاده از یک سمت پالت وجود دارد.
  • پالت‌های دو رو: در این نوع پالت‌ها می‌توان از دو سمت سازه برای حمل بار استفاده نمود.
  • پالت‌های یک طرفه: تنها از دو سمت این نوع پالت، قابلیت حمل توسط ماشین لیفتراک وجود دارد.
  • پالت‌های دو طرفه: این نوع پالت چوبی از چهار طرف امکان حمل بوسیله ماشین لیفتراک را دارد.

پالت چوبی انتخاب بهتری است یا پالت پلاستیکی؟

در برخی مواقع در زمان خرید پالت چوبی ارزان، شاید برخی به این پرسش بربخورند که آیا پالت چوبی بهتر است یا پلاستیکی؟ برای پاسخ به این پرسش و تعیین مناسب‌ترین پالت، کاربری مورد نظر مهم‌ترین مسئله می‌باشد. یکی دیگر از فاکتورهای حائز اهمیت در انتخاب پالت، وزن آن است. درصورتی که تصمیم به جابجایی بار با وزنی بیش از ۵۰۰ کیلوگرم را دارید، بهترین انتخاب برای شما پالت‌های چوبی هستند. چراکه این نوع پالت دارای مقاومت بیشتری می‌باشد. البته این مسئله درصورتی است که پالت انتخابی از باکیفیت‌ترین نوع خریداری شده باشد. برای صادرات به خارج از کشور خریداری باکس چوبی صادراتی یا پالت پلاستیکی نیز گزینه مناسبی می‌باشد.

از طرفی پالت چوبی به دلیل داشتن قابلیت تعمیر و بازیافت که در پالت پلاستیکی وجود ندارد، نسبت به این پالت‌ها برتری دارند. پالت‌های پلاستیکی در صورت آسیب‌دیدگی امکان تعمیر ندارند و یا اینکه به سختی تعمیر می‌شوند. همچنین پلاستیک امکان بازیافت ندارد. از این رو خرید و فروش پالت چوبی کاربرد و مزایای بیشتری دارد.

کاربرد جعبه و باکس چوبی صادراتی

باکس چوبی صادراتی یکی از لوازم کاربردی در انبارها و صنایع بزرگ می‌باشد که به آن باکس پالت یا جعبه چوبی نیز گفته می‌شود. جعبه چوبی صنعتی از جنس چوب خام، ورق ام دی اف و ورق جند لایه است که توسط لیفتراک حمل می‌شود. این سازه‌ها بخه دلیل مزایای فراوانی از قبیل مقاومت در برابر فشار، استفاده از تمام فضای انبار، کاهش حوادث در زمان حمل و نقل، سهولت در انبارداری، قیمت بصرفه، حفاظت از محیط زیست و ... در انبارداری، جابجایی بار و دیگر موارد استفاده می‌شوند. از زمان قدیم جعبه‌های چوبی یا باکس چوبی برای حمل و نقل و نگهداری بکار می‌رفت. برای نمونه مصریان از باکس چوبی برای نگهداری شراب، غذا و ... استفاده می‌کردند. رومی‌های نیز باکس چوبی را برای حمل کالاهایی از قبیل شراب، ماهی و زیتون بکار می‌بردند.

در قرون وسطی نیز از جعبه‌های چوبی در صومعه‌ها برای نگهداری دست نوشته‌ها، کتاب‌ها و دیگر اقلام مهم استفاده می‌شد. از طرفی باکس چوبی برای حمل و نقل کالاهایی نظیر منسوجات، ادویه‌جات و فلزات گران‌بها نیز کاربرد داشت. باکس چوبی در طول انقلاب صنعتی اهمیت بیشتری نیز پیدا کرد. از این سازه‌ها برای حمل ابزار، ماشین‌آلات و دیگر کالاها استفاده شده و همچنین با اختراع قطار و کشتی‌های بخار در تجارت و حمل و نقل بین‌المللی نیز اهمیت فراوانی پیدا کردند. از طرفی باکس چوبی یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای صادرات بخصوص صادرات مواد غذایی به شمار می‌رود.

خرید و فروش پالت چوبی چرا محبوبیت بالایی دارد

عوامل مهم و تاثیرگذار بر تعیین قیمت پالت چوبی چیست؟

برای تعیین قیمت پالت چوبی نیاز به اطلاعات دقیقی از این سازه دارید. از این رو تعیین قیمت در حالت کلی برای این سازه‌ها کار آسانی نیست. با این حال برخی عوامل هستند که در روی قیمت این نوع پالت تاثیرگذارند. در زیر به برخی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت خرید و فروش پالت چوبی خواهیم پرداخت:

  • ابعاد و سایز این سازه‌ها از فاکتورهای مهم و موثر بر قیمت آن‌هاست. معمولا پالت‌های بزرگ قیمت بالاتری دارند.
  • درجه کیفی چوب بکار رفته در ساخت این سازه‌ها نیز درقیمت آن‌ها تاثیر دارد.
  • جنس چوبی که در ساخت این محصولات بکار رفته مستقیما روی قیمت آن‌ها موثر است.
  • وارداتی بودن پالت نیز یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت آن است. معمولا انواع تولید شده در داخل کشور دارای قیمت کمتری هستند.

شما می‌توانید از شرکت نواچوب به عنوان بهترین تولید کننده پالت چوبی، با اطمینان خاطر از کیفیت پالت چوبی ارزان را خریداری کنید.

https://navachoob.com

۰۹۱۲۳۲۵۴۴۰۱

۰۹۱۲۷۶۴۳۹۱۳

۰۲۱۵۵۱۹۴۳۲۸

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha