• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403023122831
  • خبرنگار : 71038

در گفت‌وگو با ایسنا

مهمان‌پرست: مهمترین خدمت امیرعبداللهیان، نزدیکی بیشتر دیپلماسی و میدان بود

مهمان‌پرست: مهمترین خدمت امیرعبداللهیان، نزدیکی بیشتر دیپلماسی و میدان بود

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم شهید حسین امیرعبداللهیان در دوران ریاستش بر دستگاه دیپلماسی کشور نزدیک کردن هر چه بیشتر عرصه میدان و دیپلماسی بود.

«رامین مهمان‌پرست» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شهادت رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و هیات همراه را به رهبر معظم انقلاب و مردم ایران تسلیت می‌گویم، گفت: آقای امیرعبداللهیان وزیر خارجه‌ای بود که مراحل مختلف پیشرفت را در وزارت خارجه پله پله طی کرد و در عرصه سیاست خارجی کشور تلاش کرد که عزت و تحقق منافع مردم را به نمایش بگذارد.

مهمان‌پرست با تاکید بر اینکه امیر عبدالاهیان یکی از نیروهای زبده وزارت خارجه بود، گفت: ایشان در حوزه کشورهای عربی و آفریقایی سوابق خوبی داشتند چه در زمانی که سفیر بودند چه زمانی که مدیرکل و معاون وزیر خارجه بودند.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌های حسین امیر عبداللهیان غیر از خلوص و شخصیت مردمی ایشان که مورد تمجید همه همکاران در وزارت خارجه بود این بود که ایشان تلاش کردند که دستگاه سیاست خارجی را با نهادهای مختلف از جمله نیروهای دفاعی و نظامی نزدیک کنند. در واقع ایشان در حوزه نزدیکی عرصه‌های میدان و دیپلماتیک تلاش زیادی کردند که یکی از نمودهای این تلاش را در عملیات وعده صادق مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه چنین موضوعی باعث احیاء و تقویت جبهه مقاومت در منطقه شده بود تصریح کرد: ایشان همچنین در طول دوران حضورشان بر مسند وزارت خارجه تلاش کردند که روابط ایران با همسایگان را توسعه بدهند که یکی از نمودهای آن برقراری روابط مجدد بین ایران و عربستان بود.

مهمان پرست گفت: در واقع یک تلاش ویژه از سوی ایشان برای گسترش روابط ایران با کشورهای عربی را شاهد بودیم و همانطور که اشاره کردم مهمترین خدمتی که ایشان انجام دادند ایجاد نزدیکی بیشتر بین دستگاه سیاست خارجی و عرصه میدان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha