• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403030502631
  • منبع : خبرگزاری‌ها

حمله به دو خواننده معروف با هدف دو قطبی سازی در جامعه

حمله به دو خواننده معروف با هدف دو قطبی سازی در جامعه

تخریب محمد معتمدی و سالار عقیلی از سوی شخصی در فضای مجازی که معروف به انتشار اخبار کذب است، اتفاقی نیست و برای ایجاد دو قطبی در جامعه ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، تسنیم نوشت: نان برخی‌ها در بدنام کردن دیگران است. یعنی در بزنگاه‌ها، وارد عمل می‌شوند و تلاش می‌کنند تا با تخریب چهره‌های مشهور راهی برای رسیدن به اهداف خود پیدا کنند. اگر شخص مشهور با اهداف‌شان همراهی نکند، تخریب را به هر بهانه‌ای ادامه می‌دهند.

این بی‌اخلاقی که گاهی نشانه‌هایی از وابستگی به جریان‌های سیاسی خارجی هم در آن هویداست، در شرایط بحرانی کشور هم دنبال می‌شود. تازه‌ترین مورد این اتفاق، مربوط به روزهای پس از شهادت رئیس‌جمهور کشورمان آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و تیم همراه‌شان در سانحه هوایی بود.

درست در روزهایی که ملت ایران سوگوار بود و در عزای عمومی به سرمی‌برد، در روزهایی که کشور در بُهت و حیرتِ از دست دادن رئیس‌جمهور بود؛ حمله به دو خواننده محبوب کشورمان با هدف تخریب آنها و البته ایجاد دوپارگی در میان مردم، از سوی یکی از فعالان فضای مجازی که به عنوان یک خبرنگارنما فعالیت می‌کند، شکل گرفت.

این شخص که به نظر می‌رسد به جریان‌های سیاسی خارجی از کشور متصل است، تلاش کرده تا با تخریب این دو خواننده معروف، عزاداری مردم ایران در شهادت رئیس‌جمهور را به آشوب بکشاند.

ماجرا از این قرار بود؛ محمد معتمدی آهنگی به نام «غم پنهان» دارد که سال ۱۳۹۷ منتشر شده است. سالار عقیلی هم آهنگی به نام «رهایی» دارد که در سال ۱۳۹۹ منتشر شده است. گویا کلیه حقوق این دو آهنگ متعلق به موسسه فرهنگی هنری وصف صبا است. حالا و در روزهای سوگواری برای شهادت رئیس‌جمهوری و یارانش؛ موسسه وصف صبا نماهنگ‌هایی با استفاده از این دو آهنگ ساخته و منتشر کرده است.

در این میان یکی از فعالان زردنویس و شبهه خبرنگار در فضای مجازی، اقدام به انتشار هدفمند خبری می‌کند که نتیجه‌اش تخریب سالار عقیلی و محمد معتمدی است. او با انتشار این خبر هدفش ایجاد دو قطبی در جامعه و وادار کردن این دو خواننده به واکنش منفی بود. محمد معتمدی و سالار عقیلی مجبور شدند که واکنش نشان دهند و اعلام کنند که این دو قطعه را در سال‌های گذشته خوانده‌اند.

این در حالی بود که بسیاری از هنرمندان درباره شهادت رئیس جمهوری و یاران همراهش، سکوت کرده بودند. اما محمد معتمدی هیچ ابایی در عرض تسلیت به ملت ایران برای شهادت شهیدان خدمت نداشت و در روزهای گذشته با سوگ مردم ایران همراه بوده است. معتمدی در طول فعالیت هنری‌اش همواره مسیری مستقل، براساس اعتقاداتش را دنبال کرده و می‌کند و هرگز به هیچ زردنویس وابسته‌ای باج نداده است. شاید به همین دلیل است که او همواره مورد غضب این افراد بوده و این خبرنگارنماها همواره در پی تخریب این خواننده بزرگ و محبوب بوده‌اند.

البته این نخستین بار نیست که شخص زردنویس و خبرنگارنما به تخریب سالار عقیلی و محمد معتمدی می‌پردازد. او در سال‌های گذشته هم هر بار که فرصت پیدا کرده، در تلاش بوده تا نام این افراد را خدشه‌دار کند.

البته که این شخص در فضای مجازی با همین کارها، بسیاری از خوانندگان موسیقی پاپ را تحت فشار قرار داده و در نهایت، احتمالا به مقصود خود هم رسیده باشد.

این خبرنگارنما در هفته‌های گذشته تلاش کرد تا همایون شجریان را هم در میان اهالی هنر تخریب کند ولی به هدفش نرسید. او در اقدامی مشکوک، ماجرایی حاشیه‌ای را به همایون شجریان منتسب کرد تا شاید از این راه بتواند به اهداف سفارش‌دهندگان این داستان برسد. جالب اینکه هنوز هم تلاش می‌کند تا ماجرای همایون شجریان را به صدر اخبار برساند؛ اما این ماجرا به هیچ وجه مورد قبول مخاطبان و کاربران فضای مجازی قرار نگرفت و به شدت شخص خبرنگارنما را مورد هجمه قرار دادند.

به هر حال آنچه مهم است اینکه؛ دنیای رسانه در فضای مجازی، بسیار سطحی و پر از خبرسازی‌های دروغ شده است. شاید لازم به برخوردهای قوی‌تر و محکم‌تر با افرادی باشد که با خبرهای دروغ، سعی در ایجاد اخلال در جامعه، ایجاد دو قطبی بین مردم و تخریب وجهه کشور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha