• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403030502927
  • خبرنگار : 71038

/بزرگداشت شهید حسین امیرعبداللهیان/

شیبانی: شهید امیرعبداللهیان، صدای جریان مقاومت در بین افکار عمومی جهان بود

شیبانی: شهید امیرعبداللهیان، صدای جریان مقاومت در بین افکار عمومی جهان بود

«محمد رضا رئوف شیبانی» سفیر پیشین ایران در کشورهای لبنان، سوریه و تونس اظهار کرد: شهید امیرعبداللهیان دیپلماتی عملگرا، آرمان‌گرا و واقع‌گرا بود.

به گزارش ایسنا، این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در برنامه بزرگداشت شهید حسین امیرعبداللهیان که در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شده بود، طی سخنانی تصریح کرد: بنده در طول سالیان زیادی این توفیق را داشتم که همکار آقای امیرعبداللهیان باشم و به نوعی همرزم ایشان در صحنه دیپلماسی بودم و اوج این همکاری من با ایشان در دوره مسئولیتم در سفارت ایران در سوریه بود.

وی با بیان این‌که شهید امیرعبداللهیان دیپلماتی عملگرا، آرمانگرا و واقع‌گرا بود، اظهار کرد: در ارتباط با شهید امیرعبداللهیان فقط نباید وجه اخلاقی و آرمانگرایی ایشان برجسته شود و می‌بایست عملکرد ایشان در حوزه سیاست خارجی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

سفیر پیشین ایران در کشورهای لبنان، سوریه و تونس با بیان این‌که ایشان ارتباط نزدیکی بین حوزه میدان و دیپلماسی در عرصه سیاست خارجی کشور برای تحقق منافع ملی ایجاد کردند، گفت: ایشان به توان ملی کشور ایمان داشتند و براساس این رویکرد خود را تعریف می‌کردند.

شیبانی همچنین با تاکید بر این‌که شهید امیرعبداللهیان توجه به مطالبات رهبری را یکی از ملزومات مهم فعالیت‌های خود در حوزه دیپلماسی می‌دانستند، ادامه داد: ایشان دیپلماسی در وزارت امور خارجه را به سمت دیپلماسی تراز انقلاب اسلامی سوق دادند و این روند باید تئوریزه شود و ادامه پیدا کند.

وی همچنین با بیان این‌که شهید امیرعبداللهیان در دوران مسئولیت‌شان نقش مهمی در سیاست بازدارندگی کشور داشتند، تصریح کرد: ایشان با صراحت مواضع و دیدگاه‌های کشور را بیان می‌کردند چنانکه بعد از عملیات «وعده صادق» بارها با صدای بلند گفتند که اگر رژیم صهیونیستی باز هم بخواهد اقدامی علیه منافع ملی ایران انجام دهد تهران با قاطعیت پاسخ آنها را خواهد داد.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران همچنین با تاکید بر این‌که آقای امیرعبداللهیان به معنای واقعی صدای جریان مقاومت در بین افکار عمومی جهان بودند، تصریح کرد: در حالی که در برابر جنایت‌های صهیونیست‌ها در بسیاری از موارد سران دنیای عرب و جهان اسلام سکوت می‌کردند ایشان در هر کجا که می‌توانستند سیاست‌های رژیم صهیونیستی را افشا می‌کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha