• شنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۸۳ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8306-07725

رييس سازمان سنجش در گفت‌وگو با ايسنا: 18 درصد داوطلبان امسال در كنكور پذيرفته‌ شدند كنكور سال آينده تغيير نمي‌كند 62 درصد پذيرفته‌شدگان دختر هستند

رييس سازمان سنجش در گفت‌وگو با ايسنا:
18 درصد داوطلبان امسال در كنكور پذيرفته‌ شدند
كنكور سال آينده تغيير نمي‌كند
62 درصد پذيرفته‌شدگان دختر هستند

رييس سازمان سنجش آموزش كشور اعلام كرد: اسامي بيش از 248 هزار داوطلب پذيرفته‌شده آزمون سراسري سال 1383 عصر امروز از طريق سايت اينترنتي سازمان اعلام و فردا يكشنبه نيز از طريق پيك سنجش منتشر مي‌شود.

دكتر حسين رحيمي، در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: تعداد پذيرفته‌شدگان آزمون سراسري در سال جاري حدود 18 هزار نفر نسبت به سال گذشته افزايش يافته است كه اين امر در تاريخ كنكور بي سابقه بوده و به دليل تنوع سيستم‌هاي آموزشي و افزايش ظرفيت پذيرش دانشگاه‌ها رخ داده است.

وي اين پذيرفته‌شدگان را در تمام دوره‌هاي روزانه، شبانه، نوبت دوم و موسسات غيرانتفاعي، غيردولتي و پيام‌نور بيان كرد و در ادامه اظهار كرد: در آزمون سراسري سال 1383 حدود يك ميليون و 436 هزار نفر ثبت‌نام كردند و كمتر از يك ميليون و 300 هزار نفر در جلسه حاضر شدند.

وي در عين حال با اشاره به ديگر روشهاي ادامه تحصيل داوطلبان آزمون سراسري گفت: داوطلبان علاوه بر كنكور مي‌توانند در دانشگاه‌ آزاد اسلامي، دوره‌هاي فراگير دانشگاه پيام نور و دانشگاه جامع علمي كاربردي ادامه تحصيل دهند.

رييس سازمان سنجش در ادامه با بيان اينكه 18 درصد داوطلبان امسال در كنكور پذيرفته ‌شدند، اظهار كرد كه 62 درصد پذيرفته شدگان كنكور امسال دختر هستند.

رييس سازمان سنجش در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر دقت و صحت نتايج آزمون سراسري، به داوطلبان معترض به نتايج كنكور توصيه كرد كه اين دسته از داوطلبان تا زمان دريافت كارنامه نهايي خود صبر كنند و سپس اعتراض خود را مطرح كنند، زيرا در كارنامه وضعيت علمي هر داوطلب مشخص شده و بهتر مي‌توانند قضاوت كنند.

دكتر رحيمي زمان ارسال پستي كارنامه داوطلبان را تا پايان مهر ماه اعلام كرد و افزود: اگر پس از ارسال كارنامه اعتراض داوطلبي صحيح باشد آن را اصلاح مي‌كنيم. ضمن اينكه پس از توزيع كارنامه فرصتي براي اعتراض داوطلبان تعيين مي‌شود.

وي همچنين گفت: رشته قبولي داوطلبان پذيرفته شده با فرم انتخابي آنها به صورت چشمي و فيزيكي چك شده است بنابراين داوطلبي نمي‌تواند ادعا كند در رشته غيرانتخابي خود قبول شده است.

دكتر رحيمي در ادامه با رد هر گونه امكان فروش‌رتبه داوطلبان پذيرفته‌شده كنكور، آن را امري غير منطقي و بي معني دانست و گفت: رتبه قابل فروش نيست و علي‌الحال سازمان سنجش نيز آمادگي دارد كه هر فردي كه فكر مي‌كند داوطلبي با شيوه‌اي غير از قبولي در كنكور وارد دانشگاه شده است نامش را به خبرگزاري دانشجويان ايران اعلام كند تا ما نتايج را بررسي كرده و به اين خبرگزاري اعلام كنيم و نتيجه نهايي نيز قابل اعلام عمومي خواهد بود.

رييس سازمان سنجش آموزش كشور در خاتمه خاطرنشان ساخت كه كنكور سال 1384 نيز بدون تغيير مانند كنكور امسال و به صورت يك مرحله‌اي برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha