• جمعه / ۱۴ اسفند ۱۳۸۳ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8312-04226

/تاانتخابات نهم/1/جلودارزاده: با هاشمي شرايط بهتري را براي آينده متصوريم اگرشخص باتجربه‌اي بياييد، او نمي‌آيد تابع تصميمات عاقلانه‌ي جمعي اصلاح‌طلبانيم

/تاانتخابات نهم/1/جلودارزاده:
با هاشمي شرايط بهتري را براي آينده متصوريم
اگرشخص باتجربه‌اي بياييد، او نمي‌آيد
تابع تصميمات عاقلانه‌ي جمعي اصلاح‌طلبانيم

سخنگوي حزب اسلامي كار با تاكيد بر دعوت حزب متبوعش از هاشمي رفسنجاني دراين‌باره گفت: به عنوان يك حزب سياسي، مصلحت خود و مملكت را در دعوت از وي براي حضور در انتخابات آتي رياست جمهوري دانستيم و با توجه به مصالح جامعه و شرايط فعلي مملكت، اين دعوت صورت گرفت.

سهيلا جلودارزاده با حضور در ميزگرد «تا انتخابات نهم» كه در خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، برگزار شد،

با اعتقاد به اين كه هاشمي رفسنجاني از جهت تجربه، تخصص و آمادگي براي به راه انداختن كار و توليد و با تكيه بر دو سلاح علم و شجاعت در جامعه، فردي مناسب براي رياست‌جمهوري است، در عين حال ابراز اميدواري كرد در صورت سپردن پست رياست قوه‌ي اجرايي كشور به هاشمي، وي توان مقابله با حركت‌هاي مزاحم سياسي، اجتماعي و مديريتي و به كارگيري اقشار مختلف سياسي و اجتماعي را داشته باشد.

وي ادامه داد: هاشمي رفسنجاني از تجربه‌ي رياست‌جمهوري و مديريت بحران برخوردار است. توقعي كه حزب اسلامي كار در اين دوره از انتخابات دارد، اين است كه مسائل مختلف اقتصادي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي سامان يابد.

وي گفت: ما معتقديم هاشمي رفسنجاني توان عملياتي‌كردن اين نوع امور را داراست.

جلودارزاده درباره‌ي ميزان امكان ورود هاشمي رفسنجاني به صحنه‌ي انتخابات نيز گفت: ما به عنوان يك حزب خواسته‌ي خود را با وي مطرح كرديم و تلاش مي‌كنيم كه به اين خواسته دست يابيم، همچنين براي اينكه اخلاص و صداقتمان را در انتخاب گزينه‌مان نشان دهيم، فعلا به فرد ديگري فكر نمي‌كنيم.

سخنگوي حزب اسلامي كار، به حركت درآوردن اقتصاد جامعه با حداكثر ظرفيت، توليد ثروت و توزيع عادلانه‌ي اين ثروت را ضرورت امروز جامعه‌ي ايراني برشمرد و گفت: اگر فقر هم‌چنان در جامعه باقي بماند و فاصله‌ي طبقاتي رفع نشود، قطعا روز به روز شاهد نابهنجاري‌ها و نابسماني‌هاي اجتماعي خواهيم بود. از اين رو معتقديم تنها راه، نجات اقتصاد كشور از وضعيت فعلي و مقابله با ركود و مهار تورم موجود است.

اين فعال سياسي با بيان اين كه اقتصاد و سياست بايد به طور هماهنگ و با هم حركت كنند، بر توجه عقلاي هر دو جناح سياسي به اين مساله كه چه كسي مي‌تواند رياست قوه‌ي اجرايي كشور را در آينده به عهده گيرد، تاكيد كرد و افزود: مهم حفظ استقلال و امنيت كشور است كه آن هم در گرو حل مشكلات و مسائل پيش‌روي مردم است.

جلودارزاده در بخشي از اين نشست با اشاره به نقش بي‌بديل مردم در پيروزي انقلاب اسلامي ايران، اظهار داشت: تنها خواست مردم، مي‌تواند حكومت را حفظ كند و مردم امروز انتظار عدالت دارند.

وي با تاكيد بر اينكه با حرف و شعار نمي‌شود به مطالبات خيل عظيم جوانان و اقشار مختلف جامعه پاسخ داد، اظهار داشت: رييس‌جمهور آتي بايد منابع موجود را در جهت منافع ملت مديريت كند. ما به عنوان يكي از احزاب درون جبهه‌ي اصلاحات همانند ساير گروه‌ها به اين امر مي‌انديشيم كه رييس‌جمهور آتي بايد مملكت را از شرايط اقتصادي فعلي نجات دهد.

سخنگوي حزب اسلامي كار، با بيان اينكه رييس‌جمهور آتي بايد به درد مردم آشنا باشد، در عين حال درك و فهم ملت ايران را، ثابت‌شده دانست و افزود: رييس‌جمهور آتي بايد توانايي حل مشكلات ملت را با دنياي بيرون و توانايي جلب حمايت گروه‌هاي داخلي را داشته باشد.

به گزارش ايسنا، جلودارزاده در ادامه‌ي سخنانش در اين نشست انتخاباتي با رد برخي اظهارات مبني بر اينكه “ هاشمي آمدن خود به صحنه‌ي انتخابات را مشروط به تمايل همه‌ي گروه‌ها و جناح‌ها عنوان كرده است و مي‌خواهد مانور محبوبيت دهد. “ گفت: به هيچ‌عنوان اين طور نيست، بلكه هاشمي مي‌خواهد كار كند و اميد دارد در آينده با حمايت و پشتيباني همه‌ي جناح‌ها و گروه‌ها به صحنه آيد، تا بتواند سريعتر و با اقتدار بيشتري در مقابل مشكلات، قد علم كند.

وي با بيان اين كه نسخه‌ي خاتمي براي مشكلات مردم قابل اتكا و شفابخش بود، اما اين سوال وجود دارد كه چرا نتوانست بر بسياري از مشكلات فائق آيد؟ تاكيد كرد كه بايد در اين زمينه فكر و برنامه‌ريزي شود و گفت: ما در اين مقطع از هاشمي مي‌خواهيم كه با برنامه به صحنه بيايد. عملكرد هاشمي در گذشته متعادل‌ بود. ضمن اينكه شرايط امروز كشور با هشت سال پيش متفاوت است.

سخنگوي حزب اسلامي كار، با اعتقاد به اينكه هاشمي رفسنجاني با تجربه‌ي هشت ساله‌ي رياست‌جمهوري خود و آگاهيش از خواسته‌هاي مردم مي‌تواند در چهار سال آينده حتي در جبران كاستي‌هاي گذشته گام بردارد، افزود: اين در حالي است كه اگر شخص ديگري با تجربه‌ي مناسب مملكت‌داري و قدرت برخورد با خودسري‌هاي اقتصادي و فرهنگي به صحنه آيد، ما نيز وي را كانديداي خود خواهيم كرد. چراكه در آن صورت ديگر هاشمي به صحنه نخواهد آمد.

جلودارزاده درباره‌ي اين كه آيا در صورت رسيدن به اجماع در درون جبهه‌ي اصلاحات از شخص ديگري به غير از هاشمي حمايت خواهند كرد؟ گفت: ما به عنوان يك گروه از جناح اصلاح‌طلب تابع تصميمات جمع هستيم، اما به شرط اينكه همه عقلشان را به كار گيرند.

وي با بيان اينكه نجات اقتصاد و حل مشكلات براي ما در اولويت است، تاكيد كرد: اگر فرد جديدي به صحنه آيد كه داراي برنامه براي حل اين مشكلات باشد، قطعا در آن صورت، هاشمي به صحنه نمي‌آيد و ما از آن فرد حمايت خواهيم كرد. ما دست هر فرد بابرنامه را مي‌فشاريم.

جلودارزاده با بيان اينكه مردم بازيچه‌ي ما نيستند، به مهم‌ترين اصل قانون اساسي يعني رعايت كرامت انساني اشاره و خاطرنشان كرد: اگر شخصي كه براي رعايت كرامت انساني، عدالت اجتماعي و توليد سرمايه و توزيع عادلانه‌ي آن برنامه داشته باشد، قطعا هاشمي به صحنه نخواهد آمد و ما نيز در اين صورت از وي حمايت مي‌كنيم. اما با اين وجود، ما معتقديم اگر هاشمي با توجه به تجربه‌ي هشت ساله‌ي رياست‌جمهوري به صحنه آيد، حتما براي حل اين نوع مشكلات برنامه دارد و اين در حاليست كه بايد در نظر داشت رييس‌جمهور آتي بايد برنامه‌هاي مصوب مجلس را اجرا كند.

سهيلا جلودارزاده، سخنگوي حزب اسلامي كار، در پايان اين نشست انتخاباتي با تاكيد بر اينكه به رسم وفاداري، در اين مقطع منتظر هاشمي خواهيم ماند، افزود: ما با هاشمي رفسنجاني شرايط بهتري را براي آينده‌ي كشور متصور هستيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha