• سه‌شنبه / ۷ تیر ۱۳۸۴ / ۱۷:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8404-02992
  • منبع : مطبوعات

استاد مير مصطفي عالي‌نسب درگذشت

استاد مير مصطفي عالي‌نسب درگذشت

استاد مير مصطفي عالي‌نسب ـ از بنيان‌گذاران صنعت ملي ايران ـ امروز درگذشت.

به گزارش ايسنا، استاد عالي‌نسبت در نقطه‌هاي عطف تاريخي و سرنوشت ساز كشور از جمله نهضت ملي، مبارزات انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس حضور فعال داشت.

وي كه نقش مهمي در تدوين سياست‌هاي اقتصادي دوران جنگ داشت و تدابير عالمانه وي باعث شد تا در دوران جنگ مردم با كمبود قابل توجهي در تأمين كالاهاي اساسي نشوند، در طول زندگي خويش به همراه جمعي از همفكرانش به ساخت ده‌ها مدرسه در روستا‌ها و مناطق محروم اهتمام ورزند.

ايشان از نزديكان و ياران شخصيت‌هاي بزرگي چون آيت‌الله بروجردي، علامه اميني، آيت‌الله بهشتي استاد محمدتقي جعفري و آيت الله حكيم بودند.

مير مصطفي عالي‌نسب با حضور تأثيرگذار خود در عرصه فعاليت‌هاي اقتصادي و سياست‌گذاري اقتصادي نقش محوري در تربيت اقتصاددانان برجسته كشور داشته است.

نگاه ايشان به توسعه همراه با تأكيد بر اهميت عدالت همراه بوده است.

ايشان در پيامي به مراسم بزرگداشت خود در سال 1379 اعلام داشت:

عدالت بزرگترين عالي‌ترين و متكاملترين هديه خداوند (جل) به هستي و بخصوص به شريعت بوده و به عبارت جامع‌تر ناموس خلقت است.

عدالت علي(ع) بزگترين گواه بر حقانيت اسلام و ناب‌ترين نوع آن در مقايسه با كليه مكاتب عدالت خواهانه است. اين بنده ناقابل، بر اين مبنا از زماني كه خود را دريافته‌ام به سهم خود همواره در تلاش، همراهي و همگامي با انساني‌هايي بودم كه در راه عدالت و قسط اسلامي و نيز سرافرازي املت ايران و آباداني و رشد و توسعه همه جانبه ايران عزيز تلاش و مجاهده كرده‌ام و همواره از خداوند علي اعلي خواسته‌ام كه مرا در اين راه خسته نكند و نيز مرا يك لحظه به خود وا مگذارد.

توصيه اين پدر پيري كه عمري از او باقي نمانده به همه شما و مخصوصاً به جوانان عزيز اين مرز و بوم مقدس اين است كه هرگز از تلاش و مجاهده در بسط عدالت و محو استضعاف و محروميت و ساختن ايراني آباد و توسعه يافته دست برنداشته و اين امر عظيم را تنها براي رضاي خدا و وظيفه خود بدانند.

بر اساس گزارش موسسه مطالعات دين و اقتصاد، پيكر مرحوم استاد عالي نسب فردا چهارشنبه ساعت هشت و سي دقيقه صبح از مقابل منزل آن مرحوم واقع در خيابان وليعصر، خيابان شهيد فلاحي، خيابان يكتا، كوچه صدر تشييع مي‌شود.

همچنين مجلس ترحيم آن مرحوم روز جمعه دهم تيرماه از ساعت 11 الي 12 و 30 دقيقه در مسجد نور واقع در ميدان فاطمي منعقد مي‌شود.

خبرگزاري دانشجويان ايران درگذشت اين استاد را تسليت مي‌گويد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha