• چهارشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۸۴ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8409-13242
  • خبرنگار : 71124

رييس هيات مديره بورس اوراق بهادار: * بورس در وضعيت تعادلي قرار دارد * كويت و عربستان آماده سرمايه‌گذاري در بورس تهران هستند

رييس هيات مديره بورس اوراق بهادار:
* بورس در وضعيت تعادلي قرار دارد
* كويت و عربستان آماده سرمايه‌گذاري در بورس تهران هستند

« بورس در شرايط فعلي در وضعيت تعادلي قرار دارد، زيرا هم عرضه مشتري دارد و هم تقاضا براي خريد سهام است.»

به گزارش خبرنگار بورس ايسنا، ‌حيدر مستخدمين حسيني ـ رييس هيات مديره بورس اوراق بهادار ـ امروز (چهار شنبه) در حاشيه “سمينار ويژه مباحث اقتصادي” درباره آخرين وضعيت بازار سهام به افزايش حجم معاملات اشاره كرد و گفت:« بورس در شرايط گذار قرار دارد. با توجه به قانون جديد اوراق بهادار و شرايطي كه در قانون جديد است مي‌تواند با ابزارسازي متنوع مالي، ‌نيازهاي خاصي را فراهم كند.»

حسيني سبد سهام و صندوق مشاع را مطرح كرد و گفت:« اميدواريم با قانون جديد اين ابزارها جنبه عملياتي پيدا كند، همچنين اختيار معامله فروش نيز در دو ماه گذشته به تصويب رسيده كه اميدواريم در اين قانون توجه به اين مقوله صورت گيرد.»

معاون پارلماني وزير امور اقتصادي و دارايي درباره سهام عدالت و اين كه سازمان خصوصي‌سازي بر روي اين طرح و اساس‌نامه آن كار مي‌كند، گفت:« اميدواريم كه اين طرح را در سال 84 در يك استان اجرا كنيم.»

وي در پاسخ به اين پرسش كه در شرايط موجود بورس چه توصيه‌اي به سهامداران مي‌كنيد، گفت:« سود بازار سرمايه ميان‌مدت به بالا است و نبايد در كوتاه‌مدت به دنبال سود زياد بود و افراد بايد وجوه اضافه خود را بر اساس خواسته‌ها و نيازها وارد بازار كنند. بنابراين توصيه نمي‌كنيم كه مردم براي ورود به بورس دارايي خود را به فروش رسانند.»

حسيني درباره نوسانات اخير در بورس توضيح داد:« اگر بورس بتواند بازده حداكثر تورم و رشد اقتصادي حدود 25 تا 30 درصد در سال را داشته باشد بورس خوبي است. اگر كمتر از رشد تورم بود بايد ريشه‌يابي كرد اگر بالاي 30 درصد را نشان داد نشان دهند بيماري است.»

حسيني همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا، درباره سرمايه‌گذاري خارجيان در بورس گفت:« مراجعه‌كنندگان بيشتر كشورهاي همسايه هستند كه مي‌توان به كويت و عربستان اشاره كرد كه تقاضايشان ارائه شده و بحث‌هاي اوليه شده است. ورود آنها براي سرمايه‌گذاري در بورس است و طبق آيين‌نامه تنها 10 درصد مي‌توانند سهم بخرند. سه سال بايد پولشان باشد. آنها تنها براي كسب سود وارد مي‌شوند و حق مديريت هم ندارند و با آيين‌نامه‌هايي كه در بورس‌هاي خودشان هست تطبيق دارد.»

وي در ادامه گفت:« اگر شرايط اجتماعي و سياسي ثبات پيدا كند قطعا مراجعه‌كنندگان بيشتر خواهد بود. كشورهاي اروپايي نيز در دو ماه گذشته صحبت‌هايي براي ورود به بورس ايران داشتند اما در حال حاضر متوقف شده است.»

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha