• شنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۸۴ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8412-17202.39473

رييس پيشين سازمان سنجش در مراسم توديع خود اعلام كرد:‌ تحقق ظرفيت 700 هزار نفري پذيرش دانشجو در كشور آمادگي سازمان براي مشاركت در برگزاري انتخابات الكترونيك

رييس پيشين سازمان سنجش آموزش كشور امروز در مراسم توديع خود با اعلام آمادگي سازمان براي مشاركت در برگزاري انتخابات الكترونيك در كشور است، گفت: تنها جايي كه تغييرات مد نظر سازمان اعمال نشد، كنكور سراسري بوده است.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران، دكتر حسين رحيمي، امروز در جمع مسؤولان و كارمندان اين سازمان، مهمترين تغيير مدنظر سازمان سنجش را دو بخشي كردن كنكور دانست و گفت:‌ اگر مجوز دو مرحله‌اي كردن كنكور به سازمان ارايه مي‌شد هم اكنون وضع كنكور طور ديگري بود، البته در حال حاضر لايحه كنكور در حال تصويب و بررسي است كه طي آن تغييراتي در جهت اصلاح و اكمال كنكور ايجاد خواهد شد.

وي هيچ نهادي جز سازمان سنجش را متولي اين تغييرات ندانست و گفت: دو مرحله‌اي كردن كنكور مقدمه خوبي براي ايجاد تغييرات و اصلاح آزمون سراسري به شمار مي‌رود.

وي سنجش علمي و ارزشيابي آموزشي را از مهمترين رسالت‌هاي سازمان عنوان و تصريح كرد‍: ارزشيابي آموزشي كار جديديست كه از سه سال پيش با همكاري تيمي مجرب در سازمان سنجش آغاز شده و با توجه به افزايش كميت آموزش عالي و ايجاد مراكز متعدد آموزش عالي در كشور، تعبيه يك نظام تضمين كيفيت در اين راستا ضروريست.

وي با بيان اينكه آموزش عالي از يك آرزو به يك امكان تبديل شده است، اظهار كرد: در حال حاضر 700 هزار نفر ظرفيت پذيرش دانشجو در كشور محقق شده است، اين در حاليست كه حدود دوميليون و 200 هزار نفر داوطلب پذيرش در دانشگاه‌ها هستند، البته از بين تعداد داوطلبان كنكور حدود 20 درصد بدون مطالعه قبلي و حضور موثر در جلسه كنكور شركت مي‌كنند.

وي همچنين در سخناني درباره وضعيت ابتدايي سازمان سنجش در سال 1368 و در زمان قبول مسؤوليت، اظهار كرد: سازمان سنجش در آن زمان دو نقطه قوت يعني اساسنامه سازمان و همچنين پرسنلي مجرب و با پشتكار داشت و در عين حال ضعف‌هايي نيز از جمله امكانات و فضاي محدود‏ جود داشت.

رييس پيشين سازمان سنجش با اشاره به همت مسؤولان سازمان براي ايجاد تغييرات و بهبود شرايط، اظهار كرد:‌ تجهيز ابزار، بازسازي و ساماندهي نيروي انساني و اصلاح روشها همزمان با برگزاري آزمونها برخي از اقدامات بود، همچنين با معطوف كردن مجموعه درون‌گرا به برون‌گرا گامهاي بلندي در جهت اصلاح و ساماندهي كنكور برداشته شد.

وي با بيان اينكه هيچ سالي سازمان سنجش توسعه يافته تر از سال گذشته نبود، گفت:‌ هم اكنون سازمان سنجش از نظر فضاي فيزيكي مشكلي ندارد و هر آنچه در اختيار داشته با توسعه و گسترش در جهت بهبود پيش رفته است.

وي با اشاره به قابليت‌هاي دكتر پورعباس به عنوان جانشين خود در سازمان سنجش، اظهار كرد:‌ دكتر پورعباس فردي دلسوز‏‌ و مدبر است كه با تعميق و كارشناسي و بهره‌مندي از ارزش و توانمندي نيروها در جهت اصلاح و بهبود امور پيش مي‌رود و اميد كه با ادامه برنامه‌هاي رو به رشد سازمان و ديد توسعه‌اي در اين جهت گام بردارد.

وي با بيان اينكه هم اكنون سازمان سنجش در ميان مردم و به خصوص دانشجويان از اعتبار بالايي برخوردار است، گفت: البته گلايه‌هايي نيز از اين سازمان وجود دارد كه اغلب آنها به دليل كمبود ظرفيت پذيرش در دانشگاه‌ها و در نهايت نارضايتي داوطلباني است كه براي ورود به آموزش عالي پذيرش نمي‌شوند.

دكتر رحيمي افزود: اعتماد سازمان سنجش از مرزهاي جغرافيايي نيز فراتر رفته است به عنوان مثال موسسه زبان ETS پس از برگزاري يك جلسه با مسؤولان سازمان سنجش به اين سازمان اعتماد مطلق داشته و برگزاري بخشي از آزمونهاي آن را به سازمان سنجش واگذار كرده است.

رييس پيشين سازمان سنجش با بيان اينكه وزارتخانه‌اي موفق است كه ماموريت‌هاي اصلي خود را در قالب سازمان‌هاي فعال‏، قوي و توسعه يافته عمل كند، اظهار كرد: سازمان سنجش در اين مدت سعي كرده در اجراي برنامه‌هاي خود حق كسي را تضييع نكند و با رعايت حقوق كليه داوطلبان در جهت اصلاح امور گام بر دارد و همچنين برنامه‌هايي نيز در راستاي تضمين سلامت آزمون‌هاي سراسري اجرا كرده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha