• شنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۸۴ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8412-17240

رييس جديد سازمان سنجش در مراسم معارفه خود: رفع اضطراب در كنكور و رعايت عدالت آموزشي در پذيرش دانشجو از مهمترين اهداف پيشروي سازمان است

رييس جديد سازمان سنجش آموزش كشور در مراسم معارفه خود، رفع اضطراب در كنكور و رعايت عدالت آموزشي در پذيرش دانشجو را از مهمترين اهداف پيش روي اين سازمان عنوان كرد.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران، دكتر عبدالرسول پورعباس با اشاره به ضرورت برقراري ارتباط متقابل بر اساس كرامت انساني واخلاق اسلامي در ميان همكاران اين سازمان، اظهار كرد: كار سازمان سنجش و مسائل مربوط به كنكور، فعاليت‌هايي بسيار پرزحمت و شبانه روزي است بنابراين از اين پس برنامه‌هاي اين سازمان با كاركارشناسي و شبيه سازي انجام مي‌شود تا پس از بررسي نقاط قوت و ضعف به مرحله اجرا درآيد.

وي با اشاره به برنامه‌هاي سازمان سنجش در جهت اصلاح ساختار نيروي انساني، سازماني و روشهاي حاكم بر سازمان، اظهار كرد: اين برنامه‌ها در قالب تحولات اساسي در دراز مدت و بر مبناي برنامه‌هاي وزارت خانه، دولت، ‌مجلس و شوراي عالي انقلاب فرهنگي به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وي با اشاره به اهداف پيشروي سازمان سنجش، اظهار كرد: رفع اضطراب در كنكور، رعايت عدالت آموزشي در پذيرش دانشجو، جايگزيني مهارت علمي به جاي مهارت تست‌زني و حفظ كيفيت، در نظر گرفتن سابقه تحصيلي دوازده ساله داوطلبان در گزينش دانشجو و برداشتن گامهاي اساسي در جهت توسعه كارآفريني و ايجاد شغل در مقطع قبل از ديپلم و همچنين مطالعه نقش كنكور در شرايط تحصيلي بعد از كنكور داوطلب در جهت آماده كردن وي در دانشگاه‌ برخي از اين اهداف است كه در جهت رسيدن به آن تلاش خواهيم كرد.

دكتر پورعباس در خاتمه با اشاره به بررسي طرح لايحه ساماندهي كنكور و نظام پذيرش دانشجو در مراجع ذي صلاح ، اظهار كرد:‌ سازمان سنجش نيز بايد در جهت آماده كردن نيروي انساني، سازكارها و تجهيزات براي اجراي پيشرفته اين طرح گامهاي اساسي بردارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha