• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۸۵ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8506-07722

/مراسم توديع و معارفه روساي سابق وجديد دانشگاه الزهرا(س)/ معاون دانشگاه خبرداد: افزايش چندبرابري كادرعلمي، بودجه و فضاي آموزشي دانشگاه درمدت رياست دكتر رهنورد

/مراسم توديع و معارفه روساي سابق وجديد دانشگاه الزهرا(س)/
معاون دانشگاه خبرداد: افزايش چندبرابري كادرعلمي، بودجه و فضاي آموزشي دانشگاه درمدت رياست دكتر رهنورد

مراسم توديع و معارفه روساي سابق و جديد دانشگاه الزهرا (س) با حضور جمعي از مسؤولان وزارت علوم، نماينده مقام معظم رهبري در دانشگاه، مشاور وزير در امور زنان در اين دانشگاه برگزار شد.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مراسم دكتر مباشري رييس سابق دانشكده ادبيات دانشگاه الزهرا (س) جايگزين زهرا رهنورد و دوازدهمين رييس تنها دانشگاه دولتي زنان در كشور ‌شد.

همچنين دكتر فرزانه، معاون پژوهشي دانشگاه الزهرا(س) نيز به ارائه عملكرد دكتر زهرا رهنورد در عرصه‌هاي پژوهشي، آموزشي، عمراني و رفاهي و علمي و فرهنگي پرداخت.

وي با بيان اينكه دكتررهنورد از سال 1377 تاكنون رياست دانشگاه را بر عهده گرفته است، اظهار كرد: در اين مدت حساس تلاش خستگي ناپذير را دراعتلاي توسعه علمي فرهنگي و پژوهشي دانشگاه انجام داده است.

وي افزود: دكتر رهنورد با هنرمندي و عشق و علاقه مسائل كوچك و بزرگ دانشگاه را پيگيري كرده و با تمام ارگانهاي دانشگاه دلسوزانه همكاري كرده و همه را اهل يك خانه مي‌دانستند.

وي با اشاره به فعاليتهاي آموزشي دكتر رهنورد در طول اين مدت، اظهار كرد: افزايش كادر علمي دانشگاه از 233 نفر در سال 77 به 322 نفر در سال 85، افزايش تعداد دانشجو از سه هزار و 500 نفر در سال 77 به 9 هزار نفر در سال جاري، افزايش تعداد رشته‌هاي موجود از 46 رشته و گرايش به 95 رشته و گرايش ( 42 رشته كارشناسي، 44 رشته كارشناسي ارشد و 9 رشته دكترا)، ايجاد دوره‌هاي نيمه حضوري، عقد قراردادهاي همكاري با دانشگاههاي روسيه كره جنوبي، ‌سوييس، اردن، آلمان و هند و افزايش فعاليت تشكلها و نشريات دانشجويي برخي از دستاوردهاي دانشگاه الزهرا (س) در طول مدت رياست دكتر رهنورد است.

وي افزود: تعداد اعضاي هيات علمي دانشگاه در مرتبه استادي در سال 77 نفر يك نفر بود كه اين رقم در حال حاضر به 10 نفر و تعداد دانشياران از 3 نفر در سال 77 به 23 نفر در سال 85 رسيده است.

وي در خصوص فعاليت‌هاي پژوهشي دانشگاه الزهرا (س) در طول اين مدت نيز گفت: افزايش تعداد طرحهاي اجرا شده از 36 طرح در سال 77 به 226 طرح در سال جاري ، افزايش فرصت‌هاي مطالعاتي از يك فرصت به پنج فرصت، توسعه شبكه اطلاع رساني دانشگاه، راه اندازي سايت افق، گسترش روابط بين المللي،‌ايجاد بانك اطلاعاتي مربوط به پژوهشكده زنان، گسترش و تجهيز كتابخانه مركزي دانشگاه، ‌ايجاد گروه پژوهشي بيومديكال، ‌ايجاد پژوهشكده‌هاي زنان، شعر و هنر و مركز پژوهشهاي مطالعات كودكان و نوجوانان و جوانان، تاسيس كلينيك مشاوره و روانشناسي و ايجاد مركز تحقيقات IT از مهمترين فعاليت‌هاي پژوهشي دانشگاه بوده است.

به گزارش ايسنا، دكتر فرزانه در خصوص فعاليتهاي عمراني و رفاهي در طول اين مدت، اظهار كرد: ‌اقدام به احداث مسجد و مجتمع فرهنگي و مذهبي، توسعه و تجهيز خوابگا‌ههاي دانشجويي، ‌احداث ساختمان جديد مهد كودك، احداث سالن ورزشي چند منظوره و استخر، ايجاد كتابخانه نابينايان، بازسازي و تجهيز سالنهاي اجتماعات مشرق، پروين اعتصامي و سفره خانه سنتي ترمه، تشكيل صندوق قرض‌الحسنه ولايت، تشكيل صندوق قرض‌الحسنه ميلاد ويژه دانشجويان، تشكيل صندوق ويژه اساتيد و الحاق مجتمع راه‌آهن به مساحت 5/5 هكتار به دانشگاه برخي از اين اقدامات بوده است.

وي در خصوص اعتبارات دانشگاه اظهار كرد:‌ افزايش بودجه دانشگاه از 2 ميليارد تومان در سال 77 به 13 ميليارد تومان در سال 85، افزايش حساب هدايا از 60 ميليون تومان به 400 ميليون تومان، ايجاد هيات مميزه دانشگاه در سال 80، كسب مقام دانشگاه نمونه در سال 80، عضويت در مجامع دانشگاه‌هاي جهان اسلام، تاسيس هيات امنا در سال 83، افزايش فضاي فيزيكي دانشگاه از 9 هزار متر مربع به يك ميليون و 638 هزار متر مربع، اقدام جهت الحاق منازل مسكوني سايت شرقي دانشگاه به دانشگاه، توسعه و تجهيز خوابگاهها برخي ديگر از فعاليت‌ها بوده است.

معاون پژوهشي دانشگاه الزهرا (س) در خاتمه گفت: كسب عنوان رييس نمونه دانشگاه در بين روساي دانشگاه‌هاي كشور، انتخاب به عنوان خادم القران از طرف موسسه امام رضا (ع) و سازمان اوقاف، انتخاب به عنوان مدير نمونه گروه پژوهشي هنر از سوي سازمان ثبت در سال 83، دريافت جايزه بين‌المللي خوارزمي، عضويت در هيات امناي بنياد ملي نخبگان، درج زندگي نامه دكتر رهنورد در كتاب اساتيد برجسته دانشگاه قرن 21، برگزيده شدن به عنوان مفاخر فرهنگي و تاليف كتاب هنر معاصر ايران در جهان اسلام و ارسال آن به كتابخانه‌هاي 77 كشور جهان از جمله موفقيت‌هاي علمي فرهنگي دكتر زهرا رهنورد بوده است. دكتر رهنورد همچنين در سال جديد دو يادمان عاشورايي از آثار هنري ارزشمند خويش را با نامهاي درخت پرنده و ماه و پرنده را به دانشگاه اهدا نموده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha