• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۳۸۵ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 8510-13362
  • خبرنگار : 71295

*پنجمين دادگاه شهرام جزايري برگزار شد* هشت متهم پرونده از خود دفاع كردند

*پنجمين دادگاه شهرام جزايري برگزار شد*
هشت متهم پرونده از خود دفاع كردند

پنجمين جلسه‌ي رسيدگي به پرونده شهرام جزايري و ساير متهمان اين پرونده صبح امروز به رياست قاضي وحيد كربلايي آقاملكي در سالن محاكمات مجتمع قضايي امور اقتصادي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، قاضي كربلايي در ابتداي جلسه به شهرام جزايري تذكر داد كه در حين رسيدگي جلسه‌ي علني را براي هواخوري و استراحت ترك نكند و تأكيد كرد اگر عصباني شوم شديدا برخورد مي‌كنم.

جزايري گفت: آقاي قاضي دستور بدهيد همه از جلسه بيرون نروند.

قاضي متهم رديف ششم «ن.ح»رييس اداره تسهيلات بانك رفاه كارگران شعبه پرديس كه متهم است در اعطاي 14 مورد تسهيلات به شهرام جزايري نقش داشته را به جايگاه فراخواند و گفت: موارد اتهامي در چندين جلسه‌ي قبلي به شما تفهيم شده است اما براي آخرين دفاع اتهام گزارش خلاف واقع و اعمال تفريط موجب تضييع اموال دولتي را به شما تفهيم مي‌كنم چه دفاعي داريد؟

متهم رديف ششم لايحه‌ي دفاعياتش را در 6 صفحه به دادگاه تقديم كرد.

قاضي گفت: لوايح به دقت بررسي خواهد شد.

قاضي در ادامه متهم رديف هفتم «م.ك» مسوول سابق اداره‌ي اعتبارات بانك رفاه كارگران را كه متهم است در اعطاي 5 مورد تسهيلات به شهرام جزايري نقش داشته به جايگاه فراخواند و اتهام اعمال تفريط موجب تضييع اموال دولتي را به وي تفهيم كرد.

متهم رديف هفتم گفت: بانك رفاه كارگران شعبه‌ي پرديس توسط بازرسان بانك رفاه و بانك مركزي در چند مقطع بازرسي شده و يك مورد از شعبه گزارش خلاف ارائه نشده است اگر چنين گزارشي بود در پرونده موجود بود.

وي با بيان اينكه پيش فاكتور سند نيست لايحه‌ي دفاعيه‌اي در 4 صفحه و 5 بخش را به رياست دادگاه تقديم كرد.

قاضي، متهم رديف هشتم «ك.س» رييس حسابداري بانك رفاه كارگران شعبه‌ي پرديس كه متهم است در اعطاي 13 فقره تسهيلات به شهرام جزايري نقش داشته را به جايگاه فراخواند و اتهام مشاركت در اعمال تفريط موجب تضييع اموال دولتي را به وي تفهيم كرد.

متهم رديف هشتم دفاعياتش را در قالب لايحه‌اي به دادگاه تقديم كرد سپس قاضي متهم رديف نهم «م.ر» كارشناس اداره‌ي تسهيلات بانك رفاه كه متهم است در اعطاي هشت مورد تسهيلات به شهرام جزايري نقش داشته را به جايگاه فراخواند و اتهام گزارش خلاف واقع و اعمال تفريط موجب تضييع اموال دولتي به وي تفهيم كرد.

متهم رديف نهم در بيان آخرين دفاع گفت: طبق آيين‌نامه‌ها براي دريافت تسهيلات صادراتي فقط قراردادهاي صدور كالا تعيين شده و پيش فاكتور ملاك نيست.

سپس قاضي متهم رديف دهم «م.ح» عضو هيأت مديره‌ي بانك رفاه كارگران كه متهم است در اعطاي شش مورد تسهيلات به شهرام جزايري نقش داشته را به جايگاه فراخواند و اتهام گزارش خلاف واقع و اعمال تفريط موجب تضييع اموال دولتي را به وي تفهيم كرد و گفت چه دفاعي داريد؟

متهم رديف دهم در بيان آخرين دفاع گفت: من در مقام تهيه‌ي گزارش نبودم كه آن گزارش خلاف واقع يا غيرخلاف واقع باشد. من خواهش مي‌كنم اين اتهام را از پرونده‌ي من برداريد.

وي گفت: به عنوان عضو هيأت مديره‌ي بانك در مقام ناظر بودم و كار اجرايي و عملياتي انجام نمي‌دادم و در فرآيند تصميم‌سازي و تصميم‌گيري بانك نقش نداشتم.

متهم رديف دهم گفت: ادارات برنامه‌ريزي، مالي، كارگزيني، رفاه كارگران زير نظر من بود و مسووليت نظارت را بر عهده داشتم و تمام مراحل انجام شده طبق قانون بوده است.

وي گفت: بازرسي بانك تا زماني كه من عضو هيأت مديره بودم يك بار هم شفاها يا كتابا گزارش تخلف ارائه نكرد و اعطاي تسهيلات بانكي بر اساس بخشنامه‌ها بود و تضييع اموال دولتي به هيأت مديره ارتباطي پيدا نمي‌كند. من در دادگاه قبلي تبرئه شدم و تقاضا دارم اين دادگاه هم مثل دادگاه قبلي حكم به تبرئه شدن من بدهد.

سپس قاضي، متهم رديف يازدهم «ع.ش» معاون اداره‌ي بررسي و تسهيلات بانك رفاه كارگران كه متهم است در اعطاي دو مورد تسهيلات به شهرام جزايري نقش داشته را به جايگاه فراخواند. سپس وي طي لايحه‌اي دفاعياتش را بيان كرد.

قاضي متهم رديف دوازدهم «ع.ج» رييس بانك ملي شعبه‌ي اسكان كه متهم است در اعطاي دو مورد تسهيلات به شهرام جزايري نقش داشته را به جايگاه فراخواند و اتهام اعمال تفريط موجب تضييع اموال دولتي را به وي تفهيم كرد.

متهم رديف دوازدهم در بيان آخرين دفاع گفت: من از اين ترددها، شنيدنها و نگفتن‌ها خسته شده‌ام، ما آدم‌هاي وظيفه‌گرايي هستيم؛ به دور از هياهو كار مي‌كنيم و در هياهو محاكمه مي‌شويم و مظلوم واقع شده‌ايم.

وي ادامه داد: ضمن رد اتهامات وارده سوال من از دادگاه اين است در كدام مرحله از دريافت تسهيلات من نقش داشته‌ام و در كدام مرحله از اعطاي تسهيلات تخلفي صورت گرفته است؟

متهم رديف دوازدهم، گفت: هيچ جرم احصاء شده در قوانين را مرتكب نشده‌ام و دفاعياتم را در قالب لايحه‌اي تقديم دادگاه مي‌كنم.

سپس قاضي متهم رديف سيزدهم «ح.ك» رييس صندوق ضمانت صادرات را به جايگاه فراخواند ولي وي در جلسه حضور نداشت.

قاضي متهم رديف چهاردهم «ح.ر» مسوول اداره‌ي طرح و اعطاي تسهيلات بانك رفاه كه متهم است در اعطاي تسهيلات به شهرام جزايري نقش داشته را به جايگاه فراخواند و اتهام گزارش خلاف واقع و اعمال تفريط موجب تضييع اموال دولتي را به وي تفهيم كرد.

متهم رديف چهاردهم با بيان اينكه اعطاي تسهيلات طبق روال بانك بوده، گفت: مشكلات اعتباري كجاست كه موجب گزارش خلاف واقع و اعمال تضييع اموال دولتي شده است؟

وي ادامه داد: فقط خدا اشتباه نمي‌كنند، ممكن است ما هم اشتباه كرده باشيم.

متهم رديف چهاردهم تأكيد كرد: پيش فاكتور سند نيست.

اخبار تكميلي متعاقبا ارسال مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha