• جمعه / ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 8601-12773
  • خبرنگار : 71093

انجمن دفاع از حقوق زندانيان در نامه‌اي به رييس قوه قضاييه خواستار شد: تغيير وضعيت و انتقال يك نويسنده‌ي ياسوجي به حوزه قضايي مجاور

انجمن دفاع از حقوق زندانيان كه پرونده‌ي يك نويسنده‌ي بازداشت شده ياسوجي را پيگيري مي‌كند، خواهان انتقال وي به حوزه قضايي جديد و تبديل قرار بازداشت او شد.

عماد الدين باقي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در رابطه با اقدامات اين انجمن در باره‌ي يعقوب يادعلي، نويسنده بازداشت شده ياسوجي گفت: يعقوب يادعلي در پي دومين احضار از سوي مراجع قضايي ياسوج به اتهام نشر اكاذيب و افترا بازداشت شده است.

وي ادامه داد: مستند اتهامي اتهامات وارده به يادعلي دو كتاب است كه يكي از آن‌ها 9 و ديگري 3 سال پيش منتشر شده است و با وجود گذشت اين سال‌ها، يك شاكي خصوصي از وي شكايت كرده است.

باقي گفت: با انتساب عنوان اتهامي نشر اكاذيب و افترا اعلام شده است كه يعقوب يادعلي در اين كتاب به يكي از اقوام ايراني توهين كرده است در حالي كه من با مطالعه اين كتاب دريافتم كه وي به هيچ وجه به هيچ قوم يا شخصيتي توهين نكرده است.

رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان با اشاره به اين‌كه يادعلي كارمند صدا و سيماي ياسوج است و در كنار آن نويسندگي مي‌كند، افزود: يكي از كتاب‌هاي رمان وي سال گذشته جايزه بنياد گل شيري را از آن خود كرد و نكته حائز توجه در پرونده وي اين است كه علي رغم آنكه چنين پرونده‌هايي بايد شاكي خصوصي داشته باشد و اين پرونده شاكي خصوصي دارد اما چنين شاكي بايد مداركي ارايه كند كه توهين به شخص وي باشد در حاليكه در اين پرونده چنين نبوده است.

وي با انتقاد از صدور قرار بازداشت براي يعقوب يادعلي اظهار داشت: در حالي براي يادعلي قرار بازداشت صادر شده كه عنوان اتهامي وي از موارد مشمول بيم فرار و تباني براي امحاي آثار جرم نيست و كتاب موجود در حال حاضر وجود دارد و نمي‌توان آنرا مخفي كرد.

باقي با بيان اين‌كه انجمن دفاع از حقوق زندانيان صالح نيكبخت را به عنوان وكيل مدافع يعقوب يادعلي معرفي كرده است افزود: پس از بازداشت يعقوب يادعلي در اواخر اسفندماه سال گذشته نامه‌اي را در فروردين‌ماه سال جاري در رابطه با توضيح وضعيت اين متهم براي رييس قوه قضاييه ارسال كرده‌ايم و خواستار تغيير وضعيت و انتقال وي به حوزه قضايي مجاور شده‌ايم.

رييس انجمن دفاع از حقوق همچنين گفت: خواهان انتقال وي به حوزه قضايي جديد و تبديل قرار بازداشت او هستيم و در اين رابطه منتظر عكس العمل‌ها و دريافت پاسخ هستيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha