• یکشنبه / ۶ آبان ۱۳۸۶ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 8608-03403

رييس انستيتو پاستور ايران: دوره MBA بيوتكنولوژي در كشور ايجاد مي‌شود راه‌اندازي پارك‌ ‌فن‌آوري از برنامه‌هاي انستيتو پاستور است

رييس انستيتو پاستور ايران:
دوره MBA بيوتكنولوژي در كشور ايجاد مي‌شود
راه‌اندازي پارك‌ ‌فن‌آوري از برنامه‌هاي انستيتو پاستور است

رييس انستيتو پاستور ايران با اشاره به تدوين دوره MBA بيوتكنولوژي در انستيتو از پيگيري راه‌اندازي پارك‌ زيست‌فن‌آوري به عنوان يكي از برنامه‌هاي جدي موسسه ياد كرد.

به گزارش خبرنگار فن‌آوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر عبدالحسين روح الاميني نجف‌آبادي كه شامگاه شنبه در مراسم اعطاي لوح تقدير و جايزه به برندگان ايراني جايزه «محققان جوان بيوتكنولوژي قرن بيست و يكم»(BIO AWARD 2007) در دانشگاه تربيت مدرس سخن مي‌گفت، خاطرنشان كرد: انستيتو پاستور ايران كه از 70 سال پيش در حال فعاليت است، داراي 26 بخش تحقيقاتي است.

سرمايه اين مجموعه حاصل زحمات دانشمندان در دوران معاصر آموزش عالي كشور در موسساتي با قدمت چون دانشگاه تهران،‌ علوم پزشكي تهران، پاستور و رازي و موسساتي جديد نظير تربيت مدرس است كه با وجود قدمت حدود 25 ساله خود قدم‌هاي بسيار بزرگي به جلو برداشته است.

وي تصريح كرد: انستيتو پاستور ايران براساس بررسي هاي مقايسه‌يي صورت گرفته با انستيتو پاستورهاي مختلف جهان از سال 2002 تا 2005 چه از جهت تنوع فعاليت‌ها و توجه به علوم و فن‌آوري‌هاي جديد در حوزه ژنتيك و بيولوژي و چه از جهت توليد محصولات بيوتكنولوژي و فراورده‌هاي بيولوژيك به خصوص در زمينه فراورده‌هاي نوتركيب جزو چند انستيتو پاستور برتر جهان است.

روح‌الاميني تصريح كرد: رشد انستيتو پاستور ايران در زمينه توليد مقالات در سال‌هاي اخير، 45 درصد بوده كه شيب رشد بي نظيري است و از جهت توليد محصولات مختلف رتبه اول را در ميان 31 پاستور جهان به خود اختصاص داده است و بدين ترتيب تعجب برانگيز نيست كه چند نفر از محققان انستيتو پاستور توانسته‌اند برنده جايزه BIO AWARD 2007 شوند.

وي در ادامه با اشاره به تحصيل سه دانشجوي دكتري در سال 84 در رشته بيوتكنولوژي دارويي اين تعداد را در سال جديد با رشد شش برابري 23نفرعنوان كرد و گفت: ما با دانشجوي PhD بيشتر، پروژه بيشتر و مقاله‌هاي بيشتر خواهيم داشت واين رشد را نه تنها در انستيتو پاستور بلكه در مراكز مختلف در سراسر كشور مشاهده مي كنيم. براي كشور هيچ فرقي نمي كند كه از اين پيشرفت در كدام قسمت استفاده مي شود، مهم اين است كه نوعا اين شيب 40 يا 50 درصد را داريم و اين به بركت تحولي است كه با انقلاب اسلامي به رهبري امام راحل(ره) در كشور رخ داده و بدين ترتيب امروز مي توان شعار «ما مي‌توانيم» را در عمل به منصه ظهور رساند.

دكتر روح الاميني در ادامه با اشاره به آمادگي انستيتو پاستور در راه‌اندازي پارك فن‌آوري پاستور به عنوان يكي از برنامه‌هاي اصلي در سال آينده اظهار داشت: رشد صنعت بيوتكنولوژي در حال حاضر رشته‌هاي متناسب با خود را مي طلبد و طبق سند بايد براي هر يك ميليون نفر جمعيت 20 فرد در زمينه بيوتكنولوژي وجود داشته باشد كه البته غايت آن در نهايت 100 نفر است كه با توجه به اين مساله انستيتو پاستور ايران رشته MBA بيوتكنولوژي را به عنوان يكي از رشته‌هاي مورد نياز با همكاري يكي از دانشگاه هاي كانادا تدوين كرده كه در حال حاضر در معاونت آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در دست بررسي است.

به گزارش ايسنا، وي در پايان، اين مراسم را فتح بابي عنوان كرد تا دانشمندان جوان كشور بتوانند در مراسم ديگر نظير اين و در سطح بين‌المللي جهش كمي و كيفي خود را به منصه ظهور رسانده و با حركت درمرزهاي دانش بتوانند در عرصه جهاني نيز خود را نشان دهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha