• شنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۸۶ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8611-07201
  • خبرنگار : 71038

شهاب‌الدين صدر: مصلحت نيست زنان اصول‌گرا ليست مستقل بدهند با آيت‌الله مهدوي كني به شكل مداوم ارتباط داريم به كسي براي دريافت پست در مجلس قول نداده‌ايم

شهاب‌الدين صدر: 
مصلحت نيست زنان اصول‌گرا ليست مستقل بدهند
با آيت‌الله مهدوي كني به شكل مداوم ارتباط داريم
به كسي براي دريافت پست در مجلس قول نداده‌ايم

دبير اجرايي جبهه‌ي متحد اصول‌گرايان گفت: قطعا تعداد خانم‌هاي نماينده در اين انتخابات بيش از دوره‌ي قبل خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شهاب‌الدين صدر كه در سي و ششمين نشست فرهنگي بسيج اساتيد دانشگاههاي تهران به همراه علي‌رضا زاكاني، عضو شوراي مركزي جبهه‌ي متحد اصول‌گرايان و زارعي نماينده رايحه خوش خدمت در كميته اطلاع‌رساني اين جبهه، سخن مي‌گفت، افزود: به مصلحت نيست زنان اصول‌گرا ليست مستقل بدهند.

صدر هم‌چنين با گراميداشت ياد و خاطره‌ي شهداي انقلاب اسلامي و تبريك فرا رسيدن ايام پيروزي انقلاب اسلامي افزود: يكي از مهم‌ترين عوامل پيروزي انقلاب اسلامي رهبري امام خميني و اعتقادات ديني مردم بود.

وي در ادامه با اشاره به نقش مردم در صحنه‌هاي انقلاب و خنثي‌كردن توطئه‌هاي دشمن گفت: ما در جريان انقلاب ديديم كه با حضور مردم بسياري از توطئه‌هاي دشمن برملا شد و اين استقلال و عزت جمهوري اسلامي را نشان مي‌دهد.

صدر هم‌چنين با بيان اين‌كه امروز ما در شرايط حساسي در آستانه‌ي انتخابات مجلس هشتم هستيم، گفت: اميدواريم مردم مانند دوره‌هاي قبل مشاركت حداكثري در اين انتخابات داشته باشند تا با رأي خود زمينه‌ي استحكام هر چه بيشتر نظام اسلامي را فراهم كنند و آرمان‌هاي امام به بهترين شكل ادامه پيدا كند.

صدر در ادامه با اشاره به چگونگي فعاليت‌هاي جبهه‌ي متحد اصول‌گرايان و شكل‌گيري گروه 6+5 اظهار كرد: در كل كشور در مورد بيش از دو سوم نامزدها يعني حدود 200 نفر آن‌ها توافق قطعي صورت گرفته و ان‌شاءالله بررسي نهايي در اين زمينه در چند روز آينده در جلسه‌اي با حضور نمايندگان شوراهاي استاني صورت مي‌گيرد و سعي مي‌كنيم كار نهايي شود.

دبير اجرايي جبهه متحد اصول‌گرايان هم‌چنين با بيان اين‌كه 23 نفر از نامزدهاي تهران اين جبهه در بررسي‌هاي اوليه مشخص شده‌اند در پاسخ به پرسشي درباره اين‌كه گفته مي‌شود يكي از افراد شاخص جريان‌ اصول‌گرا براي اين‌كه در ليست شما قرار بگيرد شرط و شروطي قرار داده، گفت: چنين چيزي نيست، كسي براي ما شرط و شروط قرار نداده و ما بر اساس شاخص‌هايي كه داشته‌ايم روند را طي كرده‌ايم.

وي در پاسخ به اين پرسش كه گفته مي‌شود شما به برخي افرادي كه قرار است در ليست‌تان حضور داشته باشند قول‌هايي براي پست‌هاي مجلس هشتم داده‌ايد نيز گفت: اين مطلب درست نيست و چنين چيزي نبوده. ما معتقديم ان‌شاءالله مجلس هشتم با اكثريت اصول‌گرايان تشكيل مي‌شود و بعد از آن خود نمايندگان با آرايشان عده‌اي را براي سمت‌هاي گوناگون انتخاب مي‌كنند و ما در اين ارتباط به كسي قول نداده‌ايم.

وي هم‌چنين در پاسخ به پرسشي مبني بر اين كه كه زنان اصول‌گرا اعلام كرده‌اند قصد دارند به دليل تامين‌نشدن كامل خواسته‌هايشان در جبهه متحد، ليست جداگانه‌اي از زنان ارائه دهند، گفت: تا كنون حضور شش نفر از زنان در ليست جبهه‌ي متحد اصول‌گرايان قطعي شده و ممكن است تعدادي به آن‌ها اضافه شود.

وي هم‌چنين گفت: ما به مصلحت نمي‌دانيم زنان اصول‌گرا ليست جداگانه‌اي بدهند و هميشه از حضور زنان در صحنه‌هاي مختلف استقبال و به حوزه‌هاي انتخابيه‌مان نيز اعلام كرده‌ايم زمينه را فراهم كنند تا زناني كه واجد شرايط هستند در عرصه‌ي رقابت حضور پيدا كنند.

وي گفت: قطعا تعداد خانم‌هاي نماينده در اين انتخابات بيش از دوره‌ي قبل خواهد بود.

صدر هم‌چنين در پاسخ به پرسشي درباره ارتباط جبهه‌ي متحد اصول‌گرايان با آيت‌الله مهدوي كني و اين‌كه وي گله‌هايي از جبهه‌ي متحد داشته، گفت: چنين چيزي نيست. ارتباط ما با جامعه‌ي روحانيت مبارز نزديك و صميمي است، ما به صورت مرتب با ايشان ارتباط داريم و من چند روز پيش به عنوان وظيفه خدمت ايشان رسيدم و گزارشي از فعاليت‌هاي جبهه ارائه دادم.

دبير اجرايي جبهه متحد اصول‌گرايان هم‌چنين با بيان اين‌كه برخي رسانه‌ها اخلاق انتخاباتي را رعايت نكرده و مطالبي نادرست در اين ارتباط منتشر كرده‌اند، گفت: نظرات آيت‌الله مهدوي كني در جلسات ما مطرح شده و مورد توجه ماست. به نظرم سايت‌هايي كه اين‌گونه مطالب نادرست را منتشر مي‌كنند به دنبال مقاصدي خاص هستند.

وي تأكيد كرد: ما با تمام شخصيت‌هاي تأثيرگذار اصول‌گرا ارتباط داشته‌ و بارها اعلام كرده‌ايم آغوش‌مان براي گروههاي اصول‌گرا باز است و از نظرات آنها استفاده مي‌كنيم. ما تلاش مي‌كنيم در حد امكان دايره‌ي اصول‌گرايي را گسترش دهيم و تا كنون توفيقات خوبي در اين ارتباط داشته‌ايم.

به گزارش ايسنا در اين برنامه عليرضا رهايي رييس دانشگاه اميركبير كه نشست در آنجا برگزار مي‌شد نيز سخناني در مورد انقلاب مطرح و بعد از آن دكتر حاج ابراهيم استاد دانشگاه در مورد ارتباط اخلاق، عرفان و انقلاب اسلامي سخنراني كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha