• سه‌شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8911-07551

/موافق استيضاح وزير راه/ اكبريان: اي كاش بعداز حادثه اروميه، وزير راه يا رييس هواپيمايي كشوري استعفا مي‌داد

/موافق استيضاح وزير راه/ 
اكبريان:
اي كاش بعداز حادثه اروميه، وزير راه يا رييس هواپيمايي كشوري استعفا مي‌داد

نماينده كرج كه به عنوان موافق استيضاح وزير راه در مجلس صحبت مي كرد، گفت: تكليف كساني را كه به هر قيمت مي‌خواهند در مسند مسووليت بمانند واز هر وسيله‌اي براي ماندن استفاده مي كنند، خاتمه دهيم، قدرت و اقتدار مجلس را كه امام(ره) فرمود مجلس عصاره فضايل ملت است نشان دهيم.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، عزيز اكبريان اظهار كرد: آيا درست است يكي از نمايندگان طرفدار وزير به همراه معاون پارلماني يكي از وزارتخانه‌ها بين نمايندگان مجلس بگردد و آنها را تهديد نمايد كه در صورت عدم انصراف، حوزه انتخابيه‌اش از امكانات دولتي محروم خواهد شد، در حالي كه همه ما مي دانيم اين خلاف سياست‌هاي دولت عدالت محور است.

وي با گراميداشت پيروزي انقلاب اسلامي و دهه فجر، استيضاح را تقويت دولت دانست و اظهار كرد: اگر احساس تكليف شرعي براي من به وجود نمي‌آمد و اين احساس تكليف شرعي بيشتر نمي‌شد در مقابل اين همه فشار براي پس گرفتن استيضاح و عدول از وظايف خطير نمايندگي سر تسليم فرود آورده و با مصلحت انديشي‌ها توجيه المصالحي از كنار آن مي‌گذشتم.

اين عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي افزود: در واقع اگر احساس تكليف شرعي نبود، امروز در مقابل اين همه هجمه گردانندگان وزارت راه، كه آسايش را از همه نمايندگان استيضاح كننده ربوده بودند و با استفاده از همه امكانات دولتي درصدد جلوگيري از استيضاح و به ثمر رسيدن آن بودند، همه بحث‌ها را فراموش مي‌كردم و به تاريخ مي‌سپردم.

وي با اشاره به سقوط هواپيماي تهران –اروميه گفت: مردم به ناوگان هوايي كشور روز به روز بي‌اعتمادتر مي شوند. حتي امروز كسي نيست كه با دلهره و ناراحتي سوار هواپيما نشود. اي كاش پس از حادثه دلخراش اروميه وزير راه يا رييس هواپيمايي كشوري به احترام خون اين كشته شدگان و به احترام افكار عمومي و براي جلوگيري از بي‌اعتمادي مردم استعفا مي‌دادند تا مرهمي بر دل داغداران باشد ولي افسوس از يك عذرخواهي كوچك.

اكبريان هم چنين با اشاره به سقوط هواپيماي سردار شهيد سرلشگر كاظمي و جمعي از يادگاران دفاع مقدس در نزديكي اروميه اظهار كرد: پس از چند سال در همان محل هواپيمايي مسافربري سقوط مي‌كند اما اگر ريشه‌يابي درست شده بود امروز اين حادثه را نمي‌ديديم .

وي يادآور شد: وقتي تعداد هواپيماي ايرباس دست دوم از تركيه خريداري مي شود يكي از هواپيماهاي ايرباس 200-310 كه محل مناقشه براي هما و مراجع ذي‌صلاح بود، پس از چند سال استفاده به دليل غيراستفاده بودن از رده پروازي خارج مي شود، علي‌رغم توصيه‌هاي متخصصان فني مبني بر مقرون به صرفه نبودن تصميم هواپيمايي مجددا در سال گذشته با فشار مسولين هواپيمايي با هزينه گزاف تعمير مي شود و پس از چند روز استفاده و اشكالات فني موتور مجددا بلا استفاده شده است.

وي گفت: سوال اين است چرا با وجود توصيه‌هاي مديران فني، اين هواپيما را با هزينه‌هاي سنگين بازسازي كرديد اگر مشكلي به وجود مي‌آمد باز هم به گردن خلبان يا آب و هوا مي‌انداختيد؟

وي افزود: براي سرگرداني زائرين بيت الحرام در فرودگاه جده و فرودگاه‌هاي ديگرو تاخير مكرر هواپيماها در سفر حج تمتع امسال چه پاسخي داريد؟ تجريبات سال‌هاي گذشته چه شده است كه به گفته مسوولين حج و زائرين، امسال بدترين وضعيت تاخيرها بوده است و حتي ساك‌هاي بعضي از زائرين پس از چند روز با مراجعات مكرر به دست آنها رسيده است و هيچ كس هم درسازمان هواپيمايي جوابگو نيست.

نماينده كرج با بيان اينكه حمل ونقل ريلي يكي از كارهاي اساسي و زيربنايي در هر كشوري محسوب مي‌شود، گفت: در اين خصوص چند درصد از برنامه چهارم توسعه انجام شده است؟ استفاده از قطارهايي كه بيش از 50 سال كار كرده‌اند و عمر مفيد و غيرمفيد خود را از دست داده‌اند تا كي بايد ادامه پيدا كند؟ با ورود بخش خصوصي و به ويژه شركت رجا در طي دهه گذشته انتظار داشتيم ناوگان ريلي كشور روز به روز مدرن‌تر شود ولي امروز اثري از آن قول‌هاي آقاي وزير نمي‌بينيم.

وي با انتقاد از فعال شدن قطار اصفهان و شيراز و قطار بم به زاهدان بعداز گذشت 2 سال از افتتاحيه آن گفت: آقاي وزير، جنابعالي به جاي تكميل و به ثمر رساندن پروژ‌هاي نيمه تمام، هر روز كلنگ مي زنيد. كلنگ قطار حرم تا حرم. قطار شمال تا جنوب از جمله اينهاست.

اين عضو كميسيون صنايع و معادن با اشاره به برنامه تقديمي وزير راه در هنگام راي اعتماد مبني بر آماده بودن 13 فقره تفاهم‌نامه و قرارداد براي ساخت 8 هزار كيلومتر راه آهن گفت: در حالي كه امروز هيچ يك از 13 فقره امضا شده است هم چنين كدام يك از قراردادهاي تهران- سنندج – مراغه به اروميه و ميانه به تبريز با سرمايه گذاري 16 ميليون يورو محقق شده است يا قطار مغناطيسي تهران – مشهد با سرمايه‌گذاري 7 ميلياردها يورو چه شده است.

وي با اشاره به آزاد راه تهران - شمال اظهار كرد: مردم ساعت‌ها در ترافيك راه‌هاي مفاصلاتي به استا‌ن‌هاي گلستان، مازندران و گيلان گرفتار هستند. اتوبان تهران – شمال بعد از 16 سال 10 درصد پيشرفت نداشته آيا بهتر است بگويم اتوبان تهران – شمال به تاريخ پيوسته است از اتوبان شهيد همت بگويم كه بعد از گذشت 18 ماه هنوز كمتر از 30 درصد پيشرفت داشته است و هم چنان مردم 11 استان كشور و استان قهرمان البرز منتظر اتوبان همت هستند.

نماينده كرج با اشاره به مساله تلفات جاده‌اي گفت: پزشك قانوني اعلام كرد، در 9 ماهه امسال تلفات جاده‌اي 17 هزار نفر و 2/9 درصد افزايش داشته است. در رابطه با افتتاح باند جاده رودهن- بومهن و پرديس به تهران چه بگويم 7 روز بعد از افتتاح در سال گذشته اين پروژه تعطيل شد.

وي در پايان تاكيد كرد: در خصوص عدم صلاحيت ادامه خدمت بهبهاني در وزارت راه به تاسي از شهيدان انقلاب اسلامي به جهت عقلي، شرعي‌، فني و مديريتي از همكاران نماينده تقاضا دارم با راي عدم اعتماد، وزير راه را با كمال احترام راهي خدمتگزاري در مراكز دانشگاهي نمايند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha