• یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۱ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91092615337
  • خبرنگار : 90089

اصرار مجلس بر پخش برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها از صدا‌و سیما

اصرار مجلس بر پخش برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها از صدا‌و سیما

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد نادر قاضی‌پور برای حذف کل ماده مربوط به تبلیغات کاندیداها از طریق صدا و سیما مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد نادر قاضی‌پور برای حذف کل ماده مربوط به تبلیغات کاندیداها از طریق صدا و سیما مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نادر قاضی‌پور در پیشنهادی خواستار حذف ماده‌ای از طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری شد که براساس آن برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها از صداو سیما باید ضبط‌ شده پخش شود.

در جریان بررسی این پیشنهاد،‌علیرضا محجوب با استناد به اصول 25 و 26 قانون اساسی گفت: قانون اساسی بر«سانسور» تاکید دارد؛ ماده 17 طرح مذکور نیز اختیار کاندیداهای ریاست جمهوری را سلب و تشخیص سخنان خلاف واقع و هتک‌حرمت کاندیدا توسط یک دیگر را به سازمان صداوسیما می‌سپارد.

علیرضا سلیمی نیز با استناد به اصل 22 قانون اساسی در اخطاری گفت: اصل مذکور، حیثیت، جان، مال، حقوق و مسکن اشخاص را از توهین مصون داشته شده است؛ اگر کاندیدایی علیه کاندیدای دیگر اتهام یا تهمتی وارد کند آیا آن کاندیدا به اندازه همان یک جمله فرصت دفاع از خود را خواهد داشت؟

لاریجانی در واکنش به اخطار علیرضا محجوب و علیرضا سلیمی، هر دو اخطار را وارد ندانست.

کاظم جلالی در مخالفت با حذف کل این ماده گفت: بسیار کار مناسبی است که سخنان خلاف واقع و هتک‌حرمت کاندیداها نسبت به یکدیگر ابتدا ضبط و بعد از ملاحظات، از رادیو و تلویزیون پخش شود.

احمد توکلی در موافقت با حذف کل این ماده گفت: درست است که در سال 1388 افرادی که متهم به خیانت شدند از حیز انتفاع افتادند اما آیا رجل سیاسی و مذهبی که مدیر و مدبر هم باید باشد، آیا نباید بتواند از صداوسیما دیدگاه‌هایش را مطرح کند، آیا تشخیص خلاف واقع بودن سخنان کاندیداها به صداوسیما سپرده می‌شود؟

نماینده مردم تهران افزود: این اهانتی به ساختار سیاسی کشور است، در سال 1372 اتفاق مشابهی افتاد، در آن مقطع بنده که رقیب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بودم، مطالبی بیان کردم که مورد اعتراض برخی آقایان قرار گرفت و گفته شد که بنده علیه آقای هاشمی سخنانی بیان داشتم ولی بنده زیربار نرفتم،‌ کار به مقام معظم رهبری کشید و گفتند که صداوسیما موضع قانونی برای بیانیه سخنان به بنده ندارد، ایشان نیز گفتند اگر در موضع خود مطمئن هستید، محکم بایستید، بنده هم چنین پافشاری کرده و صداوسیما را مجبور کردم مطالبم را قبول کند.

توکلی تصریح کرد: تعیین سرنوشت سرمایه‌های سیاسی به دست صداوسیما نادرست است، مقام دوم کشور نباید براساس تشخیص صداوسیما از بیان دیدگاه‌هایش محروم شود.

پس از سخنان نمایندگان مجلس، پیشنهاد حذف ماده 17 طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به رای گذاشته شد که از 234 نماینده حاضر در جلسه فقط 96 نفر با آن موافقت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha