• پنجشنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91121711497
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

قاضی‌زاده: باید به انتخابات شورای شهر توجه ویژه شود

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات شوراها به دلیل تاثیرگذاری زیاد در زندگی مردم به ویژه در شهرهای بزرگ، باید توسط مردم و نخبگان جدی گرفته شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات شوراها به دلیل تاثیرگذاری زیاد در زندگی مردم به ویژه در شهرهای بزرگ، باید توسط مردم و نخبگان جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجوییان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، امیرحسین قاضی‌زاده صبح امروز طی نشستی با اصحاب رسانه با بیان این‌که «تاثیرگذاری نماینده شورای شهر در عرصه منطقه‌ای از تاثیر نماینده مجلس در ایجاد تغییرات و گام‌های مثبت به مراتب بیشتر است»، اظهار کرد: در کلان‌شهرهایی مانند مشهد که عمده موضوعات مردم مربوط به شهرداری‌ها و خدمات شهری است، تاثیر شوراها که به عبارتی یک دولت محلی هستند بیشتر مشهود است.

وی با بیان این‌که «در این دوره نظارت بر این انتخابات، برعهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است» اظهار کرد: هیات نظارتی که متشکل از این جانب و آقایان دهقان و مرزی است بر یک فضای مثبت انتخاباتی و مشارکت هرچه بیشتر مردم تاکید خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح زیارت، خاطرنشان کرد: در حد تسهیلات و اعتبارات اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته است، اما امور اجرایی لازمه تلاش و پیگیری‌های بیشتر است که این موضوع همت بالای مدیران استان و خدمتگزاران مردم را می‌طلبد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، قانون بیمه بیکار، قانون رفع موانع، اجرایی شدن بیمه کارگران ساختمانی و همچنین بسته حمایت و سازماندهی جمعیت را از جمله مهمترین قوانینی دانست که در عمر شش ماهه مجلس نهم تاکنون و در سطح ملی به تصویب رسیده است.

وی حاشیه‌نشینی در اطراف مشهد، سازماندهی زائرین و اتباع خارجی را نیز از جمله طرح‌های استانی دانست که در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

وی همچنین درباره کشف‌رود، اظهار کرد: موضوع کشف‌رود علاوه بر بحث زیست محیطی و اجتماعی دارای ابعاد توسعه و سلامتی نیز می‌باشد. در یک طرف ماجرا شهرداری و در طرف دیگر شورای شهر قرار دارد، به دلیل نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری و همچنین تغییر مدیران در سطح استان، نوساناتی در اجرای این طرح صورت گرفته که احتیاج به سازماندهی و تعهد و پیگیری‌های دستگاه‌های مرتبط دارد.

قاضی‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ویژگی‌ و سهم استان در بخش سلامت گفت: سهم بودجه استان در این بخش تغییری نکرده است و همان 5.6 درصد است، اما کارگروهی بین نمایندگان استان و معاونت درمان‌های راهبردی برای بحث‌ شاخص‌های بودجه مطرح شده است و سهمی که از اعتبارات مورد نیاز است، بیشتر از تحقق بودجه است.

وی در پاسخ به این سوال که در افق 1404 جمعیت مردم مشهد 4.5 میلیون خواهد شد و حدود 40 میلیون زائر سالانه وارد این شهر می‌شوند، چه اقداماتی برای بهبود وضعیت شهر زیارتی مشهد صورت گرفته است؟ اظهار کرد: در جدول اعتبارات استانی، اعتباری بالغ بر 73 میلیارد تومان برای مشهد و همچنین برای سایر استان‌ها اعتباراتی برای زیارت امام رضا(ع) پیش‌بینی شده است که این فرصت خوبی برای سایر استان‌ها و همکاری و مشارکت با استانداری خراسان رضوی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha