• شنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۲ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 92071308356
  • خبرنگار : 71234

حقیقت‌پور در گفت‌وگو با ایسنا

آمریکایی‌ها با درک واقعیت بزرگ انقلاب، مواضعشان را تغییر دهند

آمریکایی‌ها با درک واقعیت بزرگ انقلاب، مواضعشان را تغییر دهند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه طبق بیانات رهبر معظم انقلاب ما نیز به این دولت اعتماد داریم گفت که آمریکایی‌ها باید واقعیت بزرگ انقلاب اسلامی را درک کرده و نسبت به ایران تغییر رفتار بدهند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه طبق بیانات رهبر معظم انقلاب ما نیز به این دولت اعتماد داریم گفت که آمریکایی‌ها باید واقعیت بزرگ انقلاب اسلامی را درک کرده و نسبت به ایران تغییر رفتار بدهند.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که هیچ اعتمادی به آمریکایی‌ها نداریم و از تحرک دیپلماسی دولت ایران حمایت می‌کنیم، گفت: قطعا دولت، حمایت و کسب حداکثری منافع اصلی نظام در دستور کارش قرار دارد که ما نیز طبق بیانات مقام معظم رهبری و به تبع رای مردم به این دولت اعتماد داریم، این اعتماد را امام ما امضاء کردند که قدرمسلم، دولت نیز بر پایه‌ همین اعتماد در جهت منافع ملی عمل خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی‌ها در مواجه با ایران چاره‌ای جز پذیرش واقعیات ندارند، گفت: بعد از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها باید از خود بپرسند در مواجهه با ایران چه چیزی کسب کردند، در این مدت جمهوری اسلامی توانسته به توسعه همه جانبه، علمی و اقتصادی دست پیدا کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارچی مجلس تاکید کرد: ما نوکر مردم هستیم و برای تعالی این کشور همه کاری انجام می‌دهیم، نه اینکه بخواهیم برای خوشایند یا برآیند آمریکایی مواضعمان را تغییر دهیم، اکنون آمریکایی‌ها باید این را بدانند که ادامه این وضعیت باعث خروج آنها از صحنه‌ی خاورمیانه می‌شود، همانطور که اکنون نیز این اتفاق رخ داده است.

حقیقت‌پور ادامه داد: آمریکایی‌ها در طول 35 سال گذشته در صحنه‌ی خاورمیانه بازنده‌ شده‌اند بدان دلیل که نخواستند واقعیت بزرگ انقلاب اسلامی را بپذیرند، اینکه وزن ژئوپولتیک جمهوری اسلامی را باید همواره در تصمیماتشان لحاظ کنند، طبیعتا آنها بدون در نظر گرفتن ایران نمی‌توانند خاورمیانه بزرگ ایجاد کرده و یا در سوریه ، لبنان و عراق دست‌اندازی کنند.

وی اضافه کرد:‌تمامی این موارد نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها با ادامه روند اصرار بر پایه‌ی دگمیت خزان بیشتری را برای مردم و دولتشان رقم می‌زنند، از مردم آمریکا می‌خواهم که بیشتر از این به دولت آمریکا اجازه‌ی خودکامگی این چنینی را که بر پایه‌ی منافع ملی‌شان نیست، ندهند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید مجدد بر این که آمریکایی‌ها باید واقعیت بزرگ ایران را بپذیرند گفت: آمریکایی‌ها در وهله اول باید از اقدامات خود در مورد ایران اظهار پشیمانی کرده و از مردم عذرخواهی کنند، آنها باید قول بدهند که دیگر در حق مردم ایران توطئه و خیانت نمی‌کنند و بعد از آن تحریم‌های غیر قانونی، نامشروع و زورگویانه را از سر مردم ایران بردارند.

حقیقت‌پور ادامه داد: زمانی که آمریکایی‌ها اظهار پشیمانی کرده و قول بدهند دیگر علیه ملت ایران توطئه نمی‌کنند، ما نیز آمادگی داریم تا در شرایطی برابر و فضای متعادل و معقول در مورد بسیاری از مسائل فی‌مابین آمریکا و ایران گفت‌وگو کنیم، مشروط به این که آمریکایی‌ها رفتار درست انجام دهند، رفتاری که ما نسبت به آن مشکوک نباشیم.

وی با ارائه مثالی گفت: مثلا آمکریایی‌ها در شرابط کنونی و در آستانه‌ی برگزاری اجلاس شورای امنیت سازمان ملل می‌توانند طرحی را برای برداشتن تحریم‌های نامشروع علیه ملت ایران ارائه کنم که این خود گامی مثبت به شمار می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه آمرکایی‌ها باید در مورد ایران سر عقل بیایند گفت : آمریکایی‌ها باید مواضع خصمانه‌شان را علیه ملت ایران تغییر دهند و بر اساس مواضع ملی‌شان تصمیم بگیرند، آنها با نگاهی به وضعیت عراق به خوبی درک می‌کنند که چیزی عایدشان نشده است.

حقیقت‌پور ادامه داد: ما موظف به تامین منافع و حقوق مردم هستیم و برای کسب آنها ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم، ما راه حق و درست را در پیش گرفته حرف غیر قانونی نمی‌زنیم و زور نمی‌گوییم پس آمریکایی‌ها باید اکنون تغییر رفتار و موضع بدهند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه ایران همواره درمناسبات بین‌المللی منطق داشته است منطقش اجازه می‌دهد که با همه‌ی دنیا منهای رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کند، طبیعتا اگر آمریکایی‌ها نیز تغییر رفتار بدهند باز هم امکان بررسی مذاکرات و گفت‌وگوها وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha