• شنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۲ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 92071308397
  • خبرنگار : 71132

تابش:

غرب مذاکره بدون پیش‌شرط رادردستور قراردهد/موضع‌ نابخردانه آمریکاانسجام ملی راافزایش می‌دهد

غرب مذاکره بدون پیش‌شرط رادردستور قراردهد/موضع‌ نابخردانه آمریکاانسجام ملی راافزایش می‌دهد

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی اقدام رییس‌جمهور در عرصه دیپلماسی با آمریکا و اتحادیه اروپا را فرصتی برای راستی‌آزمایی این دولت‌ها دانست و خطاب به اتحادیه اروپا و آمریکا گفت که این فرصت تاریخی را از دست ندهند و مذاکره از موضع برابر و بدون پیش‌شرط و احترام به حقوق ملت سرافراز ایران را در دستور کار خود قرار دهند.

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی اقدام رییس‌جمهور در عرصه دیپلماسی با آمریکا و اتحادیه اروپا را فرصتی برای راستی‌آزمایی این دولت‌ها دانست و خطاب به اتحادیه اروپا و آمریکا گفت که این فرصت تاریخی را از دست ندهند و مذاکره از موضع برابر و بدون پیش‌شرط و احترام به حقوق ملت سرافراز ایران را در دستور کار خود قرار دهند.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به بیانات امروز رهبری، اظهار کرد: مواضع امروز رهبری حرف دل ملت ایران بود، مردم تسلیم فشار نخواهند شد و از آرمان‌هایی که برایش خون داده‌اند دست نمی‌کشن، دفاع از آرمان‌ها، ارزش‌ها و تمامیت ارضی کشور، چپ و راست، اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارد و همه در صف واحد ایستاده‌اند و از استقلال کشور و عزت و شرف مردم دفاع می‌کنند.

وی افزود: عدم مخالفت رهبری در مذاکره با آمریکا و در عین حال بدبین بودن به نتیجه امر نشات گرفته از درایت و دشمن‌شناسی ایشان است، انصافا رهبری دست دولت جدید را برای فعالیت در عرصه دیپلماسی باز گذاشتند و موضع‌گیری‌های ریاست جمهوری و دیپلمات‌های ایران در سازمان ملل و در مذاکره با 1+5 و آمریکا نیز برخواسته از روحیه عزتمندانه و در عین حال مسالمت‌جویانه ایرانی‌ها بود.

نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه رهبری نیز امروز در بیاناتشان از موضع‌گیری‌های دولت تقدیر و تشکر کردند، یادآور شد: افسوس که سیاستمداران آمریکا این فرصت بی‌نظیر را قدر ندانستند و با پافشاری بر مواضع استکباری، قلدرمآبانه و متبخترانه خویش تصور کردند می‌توانند ملتی که دارای پشتوانه غنی فرهنگی و تاریخی است و برای پیروزی و حفظ انقلابش هزینه‌های گزافی پرداخته را به سازش وا دارند.

تابش ادامه داد: نتیجه تدبیر رهبری و اقدام رییس‌جمهور در عرصه دیپلماسی از سویی و موضع‌گیری نابخردانه آمریکایی‌ها از سوی دیگر انسجام ملت در حفظ تمامیت ارضی ایران عزیز و مقابله با توطئه‌ها و تحریم‌ها را افزون خواهد کرد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس تصریح کرد: متاسفانه دولتمردان آمریکایی منافع ملت بزرگ آمریکا را فدای مصالح رژیم غاصب و نامشروعی می‌کنند که دستش به خون هزاران فلسطینی مظلوم آغشته است.

وی اضافه کرد: تدبیر رهبری و اقدام رییس‌جمهور محترم در عرصه دیپلماسی با آمریکا و اتحادیه اروپا فرصتی برای راستی‌آزمایی دولت‌هایی بود که دم از حقوق ملت‌ها و صلح و تنش‌زدایی می‌زنند اما پای عمل که می‌رسد به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کند، به اتحادیه اروپا و آمریکا می‌گویم که این فرصت تاریخی را از دست ندهند و مذاکره از موضع برابر و بدون پیش‌شرط و احترام به حقوق ملت سرافراز ایران را در دستور کار خود قرار دهند.

تابش با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشور همچون گذشته با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب امور دیپلماسی را سامان می‌دهد و ذره‌ای از ارزش‌ها و آرمان‌ها ملت عدول نمی‌کند، تاکید کرد: ما آماده مذاکره از موضع برابر بدون پیش‌شرط و مذاکراتی که در بردارنده منافع ملت ایران و سایر ملل طرف مذاکره‌کننده باشد و طالب بازی برد برد در این عرصه هستیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس در پایان گفت: آمریکایی‌ها باید این فرصت را قدر بدانند، ما با تدابیر و حمایت‌های رهبری و مجموع فعل و انفعالاتی که پیش از سفر رییس‌جمهور انجام شد و اقدامات خوبی که در حین سفر صورت گرفت، به طرف مقابل دست دوستی دراز کردیم اما متاسفانه آنها نابخردی کردند و مواضعی اتخاذ کردند که به غرور ملت ما بر خورد، این مواضع نابخردانه انسجام ملی به وجود می‌آورد و اگر مردم به غرورشان بر بخورد تا پای جان‌شان برای دفاع از منافع ملی می‌ایستند لذا آنها باید تجدید نظر کرده و راه مسالمت‌جویانه‌ای را در پیش بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha