• سه‌شنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۲ / ۰۷:۴۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92071610185
  • خبرنگار : 71480

قنبری: سخنان اخیر رهبری، نوعی پاسخ به تغییر لحن اوباما پس از دیدار با نتانیاهو بود

قنبری: سخنان اخیر رهبری، نوعی پاسخ به تغییر لحن اوباما پس از دیدار با نتانیاهو بود

یک عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری گفت: آمریکا باید بر اساس منافع خود اقدام کند نه بر اساس منافع اسرائیل زیرا مواضع چندگانه آمریکا موجب از بین رفتن اعتماد به این کشور می‌شود.

یک عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری گفت: آمریکا باید بر اساس منافع خود اقدام کند نه بر اساس منافع اسرائیل زیرا مواضع چندگانه آمریکا موجب از بین رفتن اعتماد به این کشور می‌شود.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مواضع اخیر رهبری نوعی پاسخ به تغییر لحن رییس‌جمهور آمریکا بود. از طرف دیگر ایشان از روند در پیش گرفته شده در مذاکرات اعلام رضایت کرده‌اند. ایشان در واقع با مواضع خود اعلام کردند که عزم ایران در مذاکرات جدی است.

وی در ادامه افزود: آمریکا باید پیام موجود در صحبت‌های رهبری را دریافت و بر اساس منافع خود اقدام کند. آنها همان‌طور که از ایران انتظار اعتمادآفرینی دارند، خود نیز باید اعتماد ایران را جلب کنند.

به گفته این نماینده پیشین مجلس، تغییر لحن رییس‌جمهور آمریکا پس از صحبت با نتانیاهو، موجب ایجاد بدبینی شده و بهتر است آنها این رفتار را کنار بگذارند.

قنبری همچنین با بیان اینکه "آمریکا با رفتارهای دوگانه به دنبال برطرف کردن نگرانی‌های رژیم صهیونیستی است"، اظهار کرد: سخنرانی اوباما در دیدار با نتانیاهو به نظر می‌رسد که سیاست قطعی آمریکا نیست زیرا آنها هم به دنبال حل مشکلات هستند و از این وضعیت خسته شدند. مواضع اخیر رییس‌جمهور آمریکا سیاست اعلامی آمریکاست و نه سیاست اعمالی آنها.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در ادامه با اشاره به اینکه "دیپلماسی زمانی جواب می‌دهد که طرفین حسن نیت داشته و به دنبال دستیابی به نتیجه باشند"، افزود: پس از انتخابات ریاست جمهوری، ایران حسن نیت خود را به نمایش گذاشت و اکنون انتظار است که طرف مقابل نیز با حسن نیت وارد مذاکرات شود.

وی ادامه داد: تغییر لحن رییس‌جمهور آمریکا پس از دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نگرانی‌هایی را ایجاد کرد زیرا این تغییر لحن با حسن نیت آمریکا منافات دارد. به نظر من مقام معظم رهبری به آمریکا هشدار داده‌اند کاری نکنند که اعتماد ایران به آنها از بین برود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha