• یکشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۲ / ۰۱:۳۶
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 92110603382

چرا در ایران ورزش همگانی بانوان کم‌رنگ است؟

عدل: ورزش همگانی بانوان به گوشه‌ای انداخته شده!

عدل: ورزش همگانی بانوان به گوشه‌ای انداخته شده!

کارشناس مدیریت ورزشی گفت: متاسفانه ورزش همگانی در بخش بانوان به گوشه‌ای انداخته شده و کسی به آن اهمیت نمی‌دهد و برنامه‌ها به صورت سابق پیگیری نمی‌شود.

کارشناس مدیریت ورزشی گفت: متاسفانه ورزش همگانی در بخش بانوان به گوشه‌ای انداخته شده و کسی به آن اهمیت نمی‌دهد و برنامه‌ها به صورت سابق پیگیری نمی‌شود.

فرشته عدل در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: انجام ورزش همگانی باید در خانواده‌ها نهادینه شود. به این صورت که پدر و مادر مخصوصاً مادر که نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند خود به انجام این کار بپردازند، اما با وجود مشکلات موجود اغلب خانواده‌ها گرفتار برخی مسائل هستند و زمان انجام ورزش را ندارند و به این ترتیب فرزندان هم با ورزش آشنا نمی‌شوند.

او ادامه داد: باید با پایه‌ریزی درست و در اختیار گذاشتن امکانات برای بانوان و همچنین سپردن اماکن دولتی به بخش خصوصی و ارزان‌تر شدن هزینه‌ها زنان را به انجام این کار تشویق کنیم. یکی دیگر از عوامل گرایش کمی بانوان به ورزش این است با وجود وسائل مجازی بیشتر شهروندان ترجیح می‌دهند در خانه بمانند.

این کارشناس مدیریت ورزش درباره برنامه‌ریزی‌ها برای گسترش ورزش بانوان تصریح کرد: بعد از 35 سال فعالیت در ورزش بانوان به این نتیجه رسیدم که در حال حاضر متاسفانه ورزش همگانی در بخش بانوان به گوشه‌ای انداخته شده و کسی به آن اهمیت نمی‌دهد و برنامه‌ها به صورت سابق پیگیری نمی‌شود.

عدل درباره تأثیر ورزش همگانی بر دیگر جنبه‌های زندگی زنان گفت: اگر نتیجه و بازدهی کار را در نظر بگیریم این است که ورزش سلامت خانم‌ها را تضمین می‌کند و سلامت خانم‌ها باعث سلامت جامعه می‌شود. زن ورزشکار فرزند خود را هم به درستی تربیت می‌کند. ورزش باعث آرامش اعصاب می‌شود. وقتی روی سلامت کار نشود و آمادگی جسمانی ورزش پایه زنان در مرکز توجه قرار نگیرد جامعه به طور صحیح شکل نمی‌گیرد. یک مادر بیمار از نظر روحی برای جامعه و نسل جوان خطرناک است و افسردگی در جامعه را افزایش می‌دهد و برای سلامتی جامعه باید سلامت زنان را تضمین کرد.

او درباره شرایط و امکانات موجود برای ورزش همگانی بانوان اظهار کرد: از نظر امکانات فکر نمی‌کنم مشکلی وجود داشته باشد. امکانات خیلی زیاد نیست اما شرایط برای ورزش وجود دارد.

فرشته عدل درباره میزان انجام ورزش همگانی در بین بانوان تصریح کرد: اگر بخواهیم درصدی در نظر بگیریم فکر نمی‌کنم بیش از 30 درصد خانم‌ها به ورزش بپردازند. هر چند این درصد خیلی صحیح نیست اما مهم این است که تعداد زنان ورزشکار که در ورزش همگانی فعالیت می‌کنند بسیار کم است.

این کارشناس مدیریت ورزش در پایان گفت: متاسفانه خانم‌های ما به جای اینکه به فکر سلامتی خود باشند بیشتر به ظاهر خود اهمیت می‌دهند. روی اشاعه فرهنگ ورزشی بانوان به درستی کار نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha