• پنجشنبه / ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 92122918473
  • خبرنگار : 71290

هروی در گفت‌وگو با ایسنا

سال 92 موقعیت‌های خوبی در تمرین دموکراسی به وجود آورد

سال 92 موقعیت‌های خوبی در تمرین دموکراسی به وجود آورد

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: در سال 92 موقعیت‌های خوبی در مباحث مربوط به تمرین دموکراسی و رشد فکری به وجود آمد.

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: در سال 92 موقعیت‌های خوبی در مباحث مربوط به تمرین دموکراسی و رشد فکری به وجود آمد.

جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «در سال 92 جهش سیاسی در رویکردهای فکری اتفاق افتاد» گفت: جامعه ایران در این سال خود را آماده کرد برای این‌که بتواند یک تحول و تحرک سیاسی را انجام دهد که در قالب حماسه سیاسی در 24 خرداد 92 نیز انجام گرفت و نشان دهنده بروز عقلانیت سیاسی بود.

وی تصریح کرد: پس از آن نیز دولت تدبیر و امید کار خود را آغاز کرد اما در عین حال مهم این است که مردم در طی ماه‌های گذشته و در شرایط نو شاهد بستر مناسبی برای نگاه‌های تازه به سمت اصول شهروندی بودند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان این‌که «یکی از نقاط ضعف جامعه عدم آشنایی با اصول شهروندی است» گفت: متاسفانه در جامعه ما حقوق شهروندی و اصول شهروندی ناشناخته است. این‌که هر فردی جدای از این‌که در چه جامعه‌ای زیست می‌کند و در چه طبقه و صنفی قرار دارد، می‌بایست یک حقوق مشترک نسبت به دیگران داشته باشد که آن را بر اساس ساختار قانون دنبال کند.

وی افزود: به همین خاطر هم بر اساس اصول حقه قانون اساسی بسیاری از موارد و مباحثی که مطرح می‌شود در کشور ما شکل قانونی پیدا می‌کند مانند آزادی مطبوعات، آزادی بیان و ... . این‌ها از مواردی است که در قانون وجود دارد اما باید امروز ساری و جاری شود.

هروی خاطرنشان کرد: آن چیزی که در سال 92 بروز کرد چالش میان نگرش‌های سنتی و نگرش‌های نو و جدید بود؛ چرا که جامعه ما جامعه‌ای گذار است و در سال 92 حرکت و رشد گذار پرشتاب‌تری را داشت.

وی تاکید کرد: در واقع فضای جامعه ما یک فضای بسته و سنتی است که در حال پوست‌اندازی به سمت رشد فکری،‌تعالی فکری و اصول تعقلی و تفکری می‌باشد. بر همین اساس است که مباحث استدلال و تفکر و اندیشه در جامعه رونق بهتری پیدا می‌کند و اصول بر اساس مقیاس‌های عقلایی سنجیده می‌شوند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با تاکید بر این‌که «امیدواریم شاهد بسط رویکرد عقلایی در جامعه باشیم که بتواند ما را به سمت جامعه و اصول شهروندی هدایت کند»، گفت: این رویکرد باید ما را به سمت جامعه‌ای ببرد که قوانین نهادینه شود و قوانین به دلخواه فرد، گروه، طبقه و یا یکی از قوا اجرا نشود.

وی تصریح کرد: تفکیک قوا در جامعه باید معنی جدی به خودش بگیرد. کما این‌که قوا ازهم کاملا منفک هستند و هیچ کدام از قوا حق دخالت و ورود در حیطه دیگری را ندارند که این‌ها باید در جامعه نهادینه شوند.

وی با بیان این‌که «ما در بحث تمرین دموکراسی و رشد فکری در سال 92 موقعیت‌های خوبی را به وجود آوردیم» گفت: اگرچه چالش‌هایی میان جناح‌های مختلف سیاسی مانند جناح‌های سنتی و غیرسنتی بروز کرد اما روی هم رفته جامعه رشد خوبی را در این زمینه‌ها داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha