• چهارشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93052915275

موافق استیضاح،

آصفری: برخی جریان های سیاسی از دانشجویان استفاده ابزاری می‌کنند

آصفری: برخی جریان های سیاسی از دانشجویان استفاده ابزاری می‌کنند

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب به ویژه بعد از جنگ تحمیلی و سال‌های بعد از 76 دشمنان اسلام سعی کردند دانشگاه‌ را جلوی نظام قرار دهند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب به ویژه بعد از جنگ تحمیلی و سال‌های بعد از 76 دشمنان اسلام سعی کردند دانشگاه‌ را جلوی نظام قرار دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسن آصفری که در موافقت با استیضاح وزیر علوم سخن می‌گفت عنوان کرد:‌طرح دشمن این بود که چون دانشجویان در زمان شاه با حکومت وقت مبارزه کرده بودند دانشجویان را به مبارزه با جمهوری اسلامی دعوت کنند و به انقلاب لطمه وارد کنند. از سال 76 به بعد بعضی جریانات سیاسی سعی کردند با استفاده ابزاری از دانشجویان کسب قدرت کنند.

وی ادامه داد: این مساله به جایی رسید که در انتخابات مجلس ششم شعارها انتخاباتی نبود بلکه براندازانه بود و منجر به قائله 18 تیر شد که مردم آن را به یاد دارند. البته بسیاری از دانشجویان در همین سال‌ها در مقابل این جریانات ایستادند و جریان‌های فرصت‌طلب نتوانستند دانشگاه‌ها را در مسیری که می‌خواستند قرار دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: 10 سال بعد همان جریان در فتنه 88 به دنبال دانشگاه‌ها رفت و حوادث تلخی را رقم زد و مردم در 23 تیر 78 و 9 دی 88 جواب فتنه‌گران را دادند تا همان اندازه که دانشجویان چشم طمع داشته باشند، نظام چشم امید داشته باشد. نظام دانشجو را سیاسی می‌خواهد و تاکید دارد که باید محیط پرورش علم و پشتوانه اقتصاد باشد و نباید تشنجات سیاسی دانشگاه‌ را آلوده کند.

آصفری خطاب به وزیر علوم گفت: با این انتصابات و بی در و پیکری و انتصابات افراد مساله‌دار نمی‌شود دانشگاه را علمی کرد. ببینید که از سوم مهر 91 تا 23 خرداد 92 چه اتفاقی در دانشگاه‌ها شکل گرفته است. اگر تدبیر نیروهای دلسوز نبود قائله‌ای چون کوی دانشگاه را پیش رو داشتیم. کسانی که برای رسیدن به اهداف شوم خود، دانشگاه را بهترین مکان برای ترویج عقاید ضد دینی و سخره گرفتن آرمان‌هایی که مردم برای آن خون دادند می‌بینند در فضای علمی رخنه کرده‌اند.

نماینده مردم اراک مسائلی چون «توزیع شب‌نامه منافقین، انکار علنی معاد و باورهای دینی، زیر سوال بردن واقعه عظیم عاشورا، توزیع شب‌نامه‌های سیاسی، ممانعت از برگزاری مراسم 13 آبان که روز مبارزه با استکبار جهانی است، جمع‌آوری بنرهای ضدآمریکایی، ترویج کتب پوچ‌گرایی و التقاطی، حمایت از زندانیان و ضدانقلاب» را جزو اقداماتی دانست که نمایندگان مجلس با آن‌ها مخالفند.

او گفت: آیا غیر از این است که با این اقدامات بخواهند قائله‌ای مانند 18 تیر را از دانشگاه‌ها شروع کنند و به سطح جامعه بیاورند؟ بازگرداندن دانشجویان آشوب‌گر که علی‌رغم نظر وزارت اطلاعات که به صراحت گفته بود نباید بیایند چه معنایی دارد؟ اینها کسانی بودند که حکم آن‌ها معاند و معارض و بعضا قاچاقچی مواد بود. به نام دانشگاه نشریاتی را در بیرون از دانشگاه و با عنوان نشریات سلام چاپ کردند. ما هنوز قائله نشریه سلام را فراموش نکرده‌ایم.

آصفری در ادامه نمونه‌ای از استادانی را که به دانشگاه برگشته‌اند مثال زد و گفت:‌ ایشان از عناصر فعال دانشگاه در فتنه 88 و تنها هیات علمی حامی میرحسین موسوی در تهران هستند و سابقه دستگیری در سال‌های 88 و 78 را دارند. ایشان در جریانات فتنه دست داشتند. نمونه‌ای از سخنان ایشان است: ما باید دانشجویی تربیت کنیم که 16 خرداد و سوم تیر بیافریند. اسلامی شدن دانشگاه‌ها موضوعی دسته چندمی است؛ این استاد دانشگاه به دین و مقدسات حرمت‌شکنی کردند و گفتند که ریش مال انسان نیست بلکه مال حیوان است. اینگونه انتصابات و به کارگیری این افراد چه مفهومی دارد؟

این عضو کمیسیون امنیت ملی جمله دیگری از یک استاد کانون را مثال زد و گفت: ایشان می‌گویند من شکلات نیستم، مروارید نیستم، عامل فساد مردها نیستم، وسیله تفریح مردها نیستم، ناموس نیستم بلکه یک زن هستم و انسانی هستم که برابر آفریده شده‌ام. نه بهشت زیر پای من است نه جهنم. افتخار فرستادن مردان به معراج نصیب کس دیگری شود. من می‌خواهم خودم به معراج بروم.

آصفری این صحبت‌ها را خلاف احادیث و روایات پیامبر و روایات قرآنی دانست و افزود: انتصاب افراد مساله‌دار و سوءاستفاده از شبکه‌های ارتباطی نیز مسائل دیگری است که باید عنوان کرد. این افراد با استفاده از شبکه‌های رسانه‌ای به صورت گسترده مطالبی را برای اساتید ارسال می کردند. یک نمونه از آن‌ها که برای 400 نفر از اساتید دانشگاه ارسال شد این است: خروج یک کمپرسی جوانان 18 و 19 ساله از اوین در سال 67 هیچ تعریفی جز جنایت نداشته، من که سال‌ها پیش این را دیدم و به اسم ضرورت انقلابی تعبیر کردم کور بودم؛ چرا سیاه‌نمایی می‌کنند. چه کسی این را دیده؟

او به نشریات دانشجویی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این نشریات در آینده به چالشی برای جریان دانشجویی تبدیل می شوند. نمونه‌های بارز آن نه فقط در تهران بلکه در شیراز، اصفهان و مشهد هم هستند و در اکثر دانشگاه‌ها هیچ نظارتی روی آن‌ها نیست؛ گرچه وزیر می‌گوید در هیات نظارت و کمیته‌های انضباطی بررسی می‌شوند اما هستند نشریاتی که اصلا مجوز نگرفته‌اند. ولی با کاغذ و پول دانشگاه مطالب انتقادی و ضددینی را به خورد دانشجویان می‌دهند.

آصفری همچنین عنوان کرد: بعد از اینکه آقای فرجی دانا درخواست ملاقات از آیت‌الله مکارم شیرازی را داشتند و ایشان قبول نکردند یکی از روسای دانشگاه‌ نامه‌ای برای ایشان می‌نویسد و می‌گوید ما دانشگاهیان با شما حوزویان اختلافات اساسی داریم که هیچ‌گاه قابل حل نیست. شما از تشخیص مصالح نظام عاجزید. ایشان نامه‌ای دوصفحه‌ای سراسر اهانت به این مرجع تقلید نوشتند.

نماینده مردم اراک در ادامه اظهارات خود ترویج فرقه‌ بهاییت و وهابیت را از موارد دیگری دانست که در دوره فرجی دانا رشد کرده، او همچنین به قبح زدایی از آشوبگران، ترویج مارکسیسم، سیاه نمایی علیه مجلس، نمایندگان و سازمان صداوسیما، کمرنگ شدن نقش استعمار در وقایعی چون 28 مرداد، زیرسوال بردن پشتوانه نظری انقلاب، تمجید از آیت‌الله منتظری و مخدوش دانستن نظریه ولایت فقیه، پرداختن به خواننده‌های مساله‌دار خارج از نظام، زیرسوال بردن تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد.

آصفری در پایان با بیان اینکه در 16 آذر سال گذشته به نظام توهین شده گفت: امروز مجلسی وزیر را استیضاح می کند که تعامل خود را با دولت نشان داده و پیش از این بیشترین رای اعتماد را به وزرا داده است. بنابراین اگر امروز مجلس تصمیم به استیضاح گرفته تکلیف دیگری ندارد.

او در پایان فیلمی از مراسم 16 آذر سال گذشته پخش کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۵-۳۰ ۰۱:۲۰

اين حرف دل بسياري از ما زنان ايراني است زنهايي که هميشه بايد در سايه مردها زندگي کنيم و تا تاثيري در زندگي يک مرد نداشته باشيم ديده نمي شويم. من شکلات نيستم، مرواريد نيستم، وسيله تفريح نيستم، اسباب زياد نسل نيستم، عامل فساد مردان نيستم، ناموس هم نيستم، من يک زن هستم،‌ يک انسان که برابر و آزاد آفريده شده نه بهشت زير پاي من است و نه جهنم و افتخار فرستادن مردان به معراج هم نصيب کس ديگري شود بلکه مي خواهم خودم به معراج بروم.