• چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 93061207532
  • منبع : مطبوعات

حضور اساتید برجسته و چهره های سر شناس جهانی در نخستین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی ایران

حضور اساتید برجسته و چهره های سر شناس جهانی در نخستین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی ایران

نخستین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی ایران 29 مهر تا اول آبان ماه 1393 با حضور سه تن از پژوهشگران و اساتید سرشناس خارجی رشته گل و گیاهان زینتی برگزار می‌شود.

نخستین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی ایران 29 مهر تا اول آبان ماه 1393 با حضور سه تن از پژوهشگران و اساتید سرشناس خارجی رشته گل و گیاهان زینتی برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، سخنرانان خارجی این کنگره، پروفسور ماساهیرو می، پروفسور یاپ ون تایل و آندره کپرت از ژاپن و هلند هستند.

پروفسور ماساهیرو می، استاد برجسته دانشگاه چیبا از کشور ژاپن، فعالیت های ارزنده ای در زمینه اصلاح گل و گیاهان زینتی داشته است. گروه تحقیقاتی تحت سرپرستی وی در زمینه اصلاح گل های ارکید، بگونیا، میخک، کوکب، پامچال، شاه اشرفی، کالانکوئه و لیلیوم نتایج ارزنده ای داشته اند. ازجمله این دستاوردها تولید ارقام متنوع بگونیا و تولید اولین گیاهان ارکید و کوکب به رنگ آبی در جهان می‌باشد.

پروفسور یاپ ون تایل هم که استاد دانشگاه واخنینگن هلند است در طول حدود 30 سال فعالیت های تحقیقاتی، دستاورد های ارزنده ای در زمینه تولید و اصلاح انواع گیاهان پیازی از جمله لیلیوم و لاله داشته است. وی مسوول برگزاری تعداد زیادی از سمپوزیوم های انجمن بین المللی علوم باغبانی ISHS بوده و مقالات متعددی در زمینه اصلاح گیاهان زینتی پیازی منتشر کرده است.

آندره کپرت نیراز متخصصان برجسته سازه های گلخانه‌یی بوده و در ارتباط با گلخانه ها، جزئیات نصب و راه اندازی و همچنین نوآوری‌ها در این زمینه سخنرانی خواهد کرد. کپرت با همکاری شرکت های بین المللی اقدام به ایجاد گلخانه های مختلف اعم از تولیدی و تحقیقاتی در بسیاری از کشورها کرده است. تجربه، نوآوری و استانداردهای این شرکت از عوامل موفقیت و گسترش آن در سراسر جهان می باشد.

بنابر اعلام روابط عمومی کنگره در بخش جنبی کنگره علاوه بر نمایشگاه پنج روزه گل و گیاهان زینتی و کارگاههای عملی، جشنواره عکس و کتاب و تالیفات این رشته هم برگزار می‌شود.

جشنواره کتاب و نشریات برتر گل و گیاهان زینتی با هدف معرفی آثار برتر حوزه نشر در زمینه گل و گیاهان زینتی و موضوعات مرتبط با محورهای کنگره، در حاشیه اولین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی ایران برگزار می‌شود.

بخش های مختلف این جشنواره شامل دو قسمت اصلی کتاب و نشریات می باشد. فعالان حوزه کتاب و نشر که آثاری در این زمینه منتشر کرده اند می‌توانند برای شرکت در این جشنواره، سه نسخه از آثار خود را با عنوان کتاب برتر تا پایان شهریورماه سال 1393 به دبیرخانه جشنواره کتاب کنگره به آدرس ذیل ارسال کنند. از بین کتاب‌های تالیفی و ترجمه‌ای که مطابق با محور‌های جشنواره پذیرفته شوند، بهترین کتاب‌ها پس از داوری انتخاب خواهند شد.

همچنین از بین نشریات چاپ شده در زمینه گل و گیاهان زینتی و زمینه های مرتبط با این حوزه، بهترین آثار انتخاب و معرفی خواهند شد. برگزیدگان این جشنواره در مراسم اختتامیه کنگره در مهر ماه 1393 معرفی شده و جوایز و تندیس کنگره را دریافت خواهند کرد.

ارسال کتاب به جشنواره، پس از ثبت نام در پایگاه کنگره به نشانی www.isopcongress.ir امکان پذیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha