• جمعه / ۷ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95030703858
  • خبرنگار : 71234

/امام، انقلاب، مسوولان/

جوکار: اقدامات خوبی برای رسیدن به آرمان‌های امام صورت گرفته است

جوکار: اقدامات خوبی برای رسیدن به آرمان‌های امام صورت گرفته است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی برای رسیدن به آرمان‌های امام صورت گرفته، گفت: جمهوری اسلامی توانسته به صورت نسبی به آرمان‌های امام بخصوص سه موضوع استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی برسد ولی باز هم باید اقداماتی صورت گیرد تا آنچه در شان ملت است مهیا شود.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: حضرت امام می‌فرمایند به مسئولان جمهوری اسلامی تذکر می‌دهم که این انقلاب نقطه شروع نهضت جهانی اسلام به پرچمداری حضرت ولیعصر (عج) است. این فرموده بدان معناست که باید کشور در این مسیر حرکت کند.

به گفته وی، هدف از پیروزی انقلاب اسلامی، استقرار نظام جمهوری اسلامی و بعد ایجاد دولت اسلامی و نهایتا تمدن جدید اسلامی است که باید به این اهداف برسیم که اکنون در میانه راه هستیم و باید این مسیر را طی کنیم و در نهایت دولت اسلامی شکل گیرد.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه نمی‌توان گفت که به همه آرمان‌های امام رسیده‌ایم، افزود: ما در مسیر تحقق آرمان‌ها حرکت می‌کنیم و نباید فکر کنیم که این مسیر پایان‌پذیر است. ما نقشه راهی را ترسیم کرده‌ایم که اکنون وسط راه قرار داریم. نقشه راه را امام ترسیم کردند و امروز مقام معظم رهبری آن را ادامه می‌دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در برخی بخش‌ها اقدامات خوبی در مورد رسیدن به آرمان‌های امام انجام شده است، گفت:‌ در مواردی همچون رفع فاصله طبقاتی و تحقق عدالت اجتماعی، رفع تبعیض و مبارزه با فساد نتوانسته‌ایم به آرمان‌های امام برسیم که باید این موضوعات به خوبی دنبال شود و مطالبات مردم محقق گردد.

جوکار با اشاره به شعار مردم در پیروزی انقلاب اسلامی یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، گفت: ‌در موضوع استقلال انصافا توانسته‌ایم به خوبی عمل کنیم و کشور ما امروز کشوری مستقل و دارای اراده سیاسی است. از منظر آزادی نیز نسبت به بسیاری از کشورهای منطقه و حتی اروپایی آزادی بیشتری داریم. جمهوری اسلامی برپا شده است و اکنون نوبت به رسیدن به دولت اسلامی در بین کشورهای اسلامی هستیم.

وی در عین حال با بیان اینکه هنوز نتوانستیم تمام احکام اسلامی را در کشور اجرایی کنیم، گفت: باید تلاش شود که آرمان‌های امام به معنای واقعی در کشور پیاده شود تا در نهایت زندگی رضایت‌بخشی برای مردم فراهم شود.

این نماینده اصولگرای مجلس در پایان گفت که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی دستاوردهای خوبی در عرصه‌های مختلف صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و ... برای مردم داشته است اما باید اقدامات بیشتری برای مردم انجام شود تا آنچه در شان ملت است برای آنها مهیا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha