• شنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 95032917379
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

مسؤول بخش قرآن و سلامت بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن تشریح کرد

فعالیت های فرهنگی وزارت بهداشت در بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن

فعالیت های فرهنگی وزارت بهداشت در بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن

کارشناس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت و مسؤول بخش قرآن و سلامت بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: وزارت بهداشت امسال برای نخستین بار به صورت بخش مستقل با هفت غرفه به مساحت 160 مترمربع با عنوان" قرآن و سلامت" در نمایشگاه حضور دارد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، بیژن مظاهری در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که در روزهای 23 خرداد تا 8 تیر در شبستان مصلای تهران برگزار می شود،  با بیان این مطلب افزود: سال‌های گذشته وزارت بهداشت تنها با یک غرفه و به نمایندگی از معاونت فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن کریم حضور داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گستره وسیع فعالیت‌های وزارت بهداشت و خدمات متنوعی که به عموم شهروندان ارایه می‌دهد، امسال در قالب بخش "قرآن و سلامت" در نمایشگاه حاضر شدیم تا بتوانیم کارهای تلفیقی در حوزه قرآن و سلامت و همچنین خدمات جنبی در حوزه بهداشت و سلامت به شهروندان ارایه دهیم.

مظاهری، استقبال بازدیدکنندگان از مجموعه غرفه‌های وزارت بهداشت را در روزهای نخست برگزاری نمایشگاه چشمگیرتوصیف کرد و گفت: اقشار مختلف مردم از رده سنی کودکان تا سالمندان از غرفه‌های ما بازدید به عمل می‌آوردند و از خدمات پژوهشی و آموزشی تخصصی کارشناسان ما  در زمینه علوم قرآنی، حفظ و تلاوت قرآن بهره‌مند می‌شوند. ضمن اینکه چندین غرفه ما به بازدیدکنندگان خدمات بهداشت و سلامت از جمله تست قندخون و دیابت، مشاوره تغذیه و مشاوره طب سنتی اختصاص دارد و در این رابطه خدمات می‌دهند.

وی به استقبال پرشور عموم مردم از غرفه طب سنتی و خدماتی که مشاوران و کارشناسان باتجربه این حوزه به بازدیدکنندگان می‌دهند اشاره کرد و گفت: در طول مدت برگزاری نمایشگاه مشاوران ما با توزیع بروشور، بسته‌های آموزشی و جزوات تخصصی، بازدیدکنندگان را با شیوه‌های طب سنتی و راه‌های بکارگیری آن در زندگی، آشنا می ‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین در این غرفه، مجموعه کتاب‌هایی که در حوزه تخصصی طب سنتی توسط متخصصان مورد تأیید وزارت بهداشت، به چاپ رسیده در معرض دید علاقه مندان قرار می‌گیرد.

مظاهری افزود: در برپایی غرفه طب سنتی، همکاران و متخصصان دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز، بقیه الله، شهید بهشتی و همچنین دانشگاه تهران ما را یاری کردند و ما توانستیم از تجارب و دانش آنها در ارایه بهتر خدمات مشاوره ای مدد بگیریم. ضمن اینکه کارشناسان حوزه تغذیه از دانشگاه های مذکور نیز  از ما در برپایی این غرفه حمایت کردند.

کارشناس مرکز قرآن و عترت و مسؤول بخش قرآن و سلامت وزارت بهداشت در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: امسال وزارت بهداشت علاوه بر معرفی فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت، تلاش کرده است خدماتی نظیر مشاوره طب سنتی، مشاورن سلامت جسم و روان، تغذیه و روزه‌داری، تست قند خون، مشاوره‌های پیشگیری از دیابت و درمان این بیماری و.... را به مردم ارایه دهد.

مظاهری به فعالیت غرفه کودک و سلامت  اشاره کرد وگفت: این غرفه نیز از جمله غرفه‌هایی است که در طول برپایی نمایشگاه، با ارایه خدمات مشاوره در زمینه روانشناسی بالینی به کودکان، طرفداران زیادی را به خود جذب می کند.

وی افزود: در این غرفه، کودکان با به تصویرکشیدن نقاشی هایی که بیشتر با موضوع بهداشت و سلامت است، به لحاظ روانشناسی، نوع شخصیت و رفتارشناسی، ارزیابی و مورد تحلیل روانشناسان و کارشناسان حوزه تربیتی قرار می‌گیرند و متناسب با نوع رفتار و شخصیت آنها، راهکارهایی برای ارتباط بهتر با کودکان به والدین شان توصیه می‌شود.

مظاهری تأکید کرد: یکی از اهداف مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، تبلیغ، ترویج، پژوهش و آموزش قرآن کریم به اقشار مختلف مردم از جمله محققان و دانشجویان است و ما در نمایشگاه امسال به معرفی مجلات وکتاب‌هایی می‌پردازیم که اقدامات تحقیقاتی جدی درحوزه سلامت انجام داده اند.

وی برگزاری یادمان شهدای قرآنی، برپایی کارگاه‌های آموزشی با موضوع پژوهش و آموزش قرآن، معرفی چهره‌های قرآنی جامعه پزشکی و برگزاری نشست های تخصصی در حوزه قرآن و سلامت و سبک زندگی ایرانی – اسلامی با حضور اساتید و صاحبنظران را از دیگر فعالیت‌های جنبی وزارت بهداشت در نمایشگاه امسال عنوان کرد و گفت: این برنامه ها در طول برگزاری نمایشگاه در مصلای تهران دایر خواهد بود.

مظاهری همچنین از برگزاری مسابقات روزانه با موضوع سلامت و قرآن در غرفه وزارت بهداشت خبر داد و گفت: جوایزی نیز به برندگان این بخش در طول برپایی نمایشگاه اهدا می‌شود.

وی با اشاره به کمبود فضای غرفه وزارت بهداشت در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: وزارت بهداشت تقاضای فضای 500 متر مربعی را به مسؤولان برگزاری نمایشگاه اعلام کرد که متاسفانه این امر محقق نشد و حدود 160 مترمربع مساحت برای وزارت بهداشت در نمایشگاه امسال در نظرگرفته شد .

وی با اشاره به اینکه تبلیغات کمی نسبت به سال‌های گذشته از سوی مسؤولان برگزاری نمایشگاه قرآن کریم صورت گرفته است، افزود: انتظار می رفت اطلاع رسانی و تبلیغات برگزاری نمایشگاه بیش از گذشته باشد. اما در مجموع استقبال از غرفه وزارت بهداشت در چند روز برگزاری نمایشگاه قابل قبول بوده است.

وی غرفه‌های وزارت بهداشت را به لحاظ تخصصی و کاربردی به دو نوع غرفه تقسیم بندی کرد وگفت: یکسری ازغرفه ها مثل غرفه طب سنتی، مشاوره تغذیه و روزه داری، دیابت و روزه داری و همچنین مشاوره کودک و سلامت که جنبه های عمومی تر دارند با استقبال چشمگیری مواجه بودند و یکسری از غرفه ها که تخصصی‌ترند از جمله مجمع قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی که رویکردی علمی و پژوهشی دارند، نیز مخاطبان خاص خود را دارند و خوشبختانه در هر دو نوع غرفه‌ها میزان استقبال رضایت‌بخش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، مظاهری به نبود تبلیغات و اطلاع‌رسانی کافی از سوی مسؤولان برگزارکننده نمایشگاه، صدا وسیما، رسانه‌های گروهی و نصب بیلبورد در سطح شهر اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت می‌توانست حمایت های بهتری نسبت به نمایشگاه امسال داشته باشد که قطعا در ارتقای سطح بازدیدکنندگان کمک شایانی می شد.

اانتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha