• پنجشنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 95082014263
  • خبرنگار : 71429

احمدی نیاز با حضور در غرفه ایسنا:

وکلای دادگستری نباید مردم را با پول بسنجند

وکلای دادگستری نباید مردم را با پول بسنجند

یک وکیل دادگستری گفت: کانون‌های وکلا در ابتدا باید دردهای درون سازمانی خود را درمان کنند و بعد به فکر استقلال باشند.

به گزارش ایسنا، حسین احمدی نیاز با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به موضوع استقلال کانون های وکلای دادگستری گفت: کانون های وکلا باید از ابتدا وضعیت ساختاری خود را اصلاح کنند؛ زیرا کانون ها از یک بیماری تحت عنوان بیماری حسادت و غرض ورزی رنج می برند و از ملت فاصله گرفته‌اند. متاسفانه همین عملکرد غلط کانون ها باعث پدیداری ماده 187 شد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: کانون های وکلا در ابتدا باید دردهای درون سازمانی خود را درمان کنند و بعد به فکر استقلال باشند. در حال حاضر وکالت به یک امر گران قیمت و دست‌نیافتنی در ایران تبدیل شده در حالی که در کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا و اروپا وکالت یک امر ملموس و در دسترس است، ولی در ایران این گونه نیست.

وی با بیان اینکه تعداد وکلا نسبت به جمعیت ایران بسیار اندک است، گفت: باید وکلا در دسترس ملت باشند تا مردم بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند، ولی متاسفانه این گونه نیست و وکلای مرکز مشاوران قوه قضائیه (ماده 187) و وکلای کانون ها از این درد برخوردارند، در صورتی که باید تمامی وکلا در خدمت ملت باشند و آنها نباید مردم را با پول بسنجند.

وی اضافه کرد: شما ببینید که چند درصد وکلا در عرصه حل معضلات اجتماعی و در قلم زدن و بیان دردهای جامعه و مردم سهیم اند. متاسفانه تعداد این وکلا بسیار کم است. هنوز وکلا راهکاری را برای برون رفت از فاصله گرفتن از ملت نتوانسته اند پیدا کنند.

احمدی نیاز با اشاره به اینکه باید کانون ها وکلای دادگستری بتوانند در بطن جامعه موثر باشند ادامه داد: شما ببینید که در انتخابات سال گذشته مجلس، چند نفر از وکلا وارد پارلمان شدند. تعداد آنها بسیار کم بود و این دردی است برای وکلا که ناشی از فاصله گرفتن آنها از ملت است. نکته مهم این است که وکلا بتوانند در عرصه های مختلف فعالیت داشته باشند و همگام با ملت باشند و بتوانند از روحیه وکلای دادگستری کشورهای دیگر استفاده کنند.

وی با اشاره به موضوع کودک آزای ادامه داد: متاسفانه در حوزه های مختلف از جمله کودک آزاری، کشور ما همچنان رنج می برد و علی رغم اینکه قانون این امر را ممنوع و جرم انگاری کرده، ولی هنوز شاهد کودک آزاری در جامعه هستیم. در صورتی که آمریکا عضو کنوانسیون حقوق کودک نیست اما مقررات کنوانسیون حقوق کودک در آمریکا برای ملت ملموس است، اما در ایران متاسفانه علی رغم تصویب کنوانسیون حقوق کودک همچنان با این مشکل مواجه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha