• چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95102918673
  • خبرنگار : 71496

یک چهره مخالف بازگشته به سوریه فاش کرد:

ریاض حجاب برای حمله النصره به حلب ۴۷ میلیون دلار داده بود

ریاض حجاب برای حمله النصره به حلب ۴۷ میلیون دلار داده بود

یکی از چهره‌های مخالف سوری که به تازگی به سوریه بازگشته، از پرونده‌های فساد و اختلاس برخی چهره‌های مخالف سوری پرده برداشت و گفت: ریاض حجاب ۴۷ میلیون دلار به جبهه النصره برای حمله به حلب پول داده است.

به گزارش ایسنا، نواف البشیر، شیخ عشیره البقاره (البکاره) و از مخالفان برجسته نظام سوریه که به تازگی به این کشور بازگشته در مصاحبه با شبکه خبری المیادین اظهار داشت: پس از آنکه میزان توطئه‌ها علیه خود را مشاهده کردم تصمیم به بازگشت به کشور گرفتم و در حال حاضر نیز با بسیاری از چهره‌های مخالف سوری مقیم خارج از کشور در راستای بازگشت‌شان در تماس هستم.

البشیر که یکی از بنیانگذاران مرکز "اعلامیه دمشق" در سال ۲۰۰۵ است و در سال ۲۰۱۱ به جمع مخالفان اسد پیوست و در نهایت در سال ۲۰۱۲ کشور سوریه را به مقصد ترکیه ترک کرد،‌ در ادامه این مصاحبه مسائل محرمانه‌ای را فاش کرد و گفت: برخی از اعضای اپوزیسیون سوریه دست به اختلاس زده‌اند.

البشیر افزود: ریاض حجاب (هماهنگ کننده هیات عالی مخالفان سوری در مذاکرات ژنو) از قطر مبلغ ۴۷ میلیون دلار دریافت کرده و آن را در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره قرار داده تا به حلب حمله کنند.

این مخالف سابق دمشق در ادامه گفت: بسیاری از مخالفان سوری به اسرائیل سفر می‌کنند و گمان می‌کنند که قهرمان هستند. بسیاری از افسران سوری نیز در ترکیه ترور شدند به همین دلیل بسیاری از آنها از اظهارنظر می‌هراسند، اما گروه بسیاری نیز می‌خواهند به کشور بازگردند.

وی با اشاره به فساد برخی از چهره‌های مخالف ائتلاف سوریه که پیشتر درترکیه حضور داشتند گفت: یکی از چهره‌هایی که به ریاست این ائتلاف را بر عهده داشت ۱۱۶ میلیون دلار اختلاس کرد و به یک کشور عربی گریخت و در آنجا حزبی را تاسیس کرد، یکی دیگر از آنها نیز ۱۸ میلیون دلار اختلاس کرده و با کسب تابعیت انگلیس به لندن رفت. مبلغ ۵۱ میلیون دلار هم وجود دارد که کسی نمی‌داند کجا رفته است حتی مقداری سلاح در اختیار مخالفان سوری قرار گرفت و فروخته شد.

البشیر در ادامه فاش کرد: نذیر الحکیم، یکی دیگر از رهبران ائتلاف مخالفان سوری با جعل گذرنامه‌های سوری‌ها بسیاری از آنها را به اروپا اعزام کرد که در میان آنها برخی اعضای داعش و جبهه النصره هم بودند.

وی تصریح کرد: عربستان حمایت‌های خود از مخالفان سوری را کاهش داده اما قطر همچنان مانند قبل از آنها حمایت می‌کند؛ کمک‌هایی که تحت عنوان کمک به مردم سوریه ارسال می‌شود، وارد صندوق‌های گروه اخوان المسلمین می‌شوند و این اخوان المسلمین است که القاعده و النصره را ایجاد کرد و خود را به عنوان گروهی "میانه‌رو" جلوه می‌دهد و با ذخیره سازی اسلحه، نیروهای خود را برای جنگ آماده نگه می‌دارد و به تنها چیزی که می‌اندیشد کنترل و تصرف است.

البشیر در ادامه آمادگی قبیله "البکاره" و عشایر سوری را برای کمک به ارتش سوریه اعلام و تاکید کرد: ۹۹ درصد اعضای قبیله بکاره موافق سیاست‌های دولت و حامی آن بوده و تعداد اندکی از آنها در صفوف النصره و یا اخوان هستند.

وی درباره کنفرانس آستانه درباره سوریه نیز گفت: کنفرانس آستانه نظامی است و من چهره‌ای سیاسی هستم بنابراین هرگز در آن شرکت نخواهم کرد.در این مرحله اقدام نظامی تراز عملکرد سیاسی است و ما در راستای بسیج نیروهای عشایر جهت مبارزه با تروریسم در کنار ارتش سوریه تلاش می‌کنیم.

البشیر در پایان "سندی ملی" از کردهای سوریه را جهت تاکید بر حفظ وحدت ارضی کشور خواستار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha