• شنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95110201086

ضمن بعید دانستن هرگونه توافقی در آستانه؛

کرملین: حل بحران سوریه بدون مشارکت آمریکا ممکن نیست

کرملین: حل بحران سوریه بدون مشارکت آمریکا ممکن نیست

سخنگوی کرملین می‌گوید، روسیه مخالف مداخله در امور داخلی کشورهاست و آمریکا باید به تنهایی با مسائل داخلی خود کنار بیاید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین دراین باره گفت: روسیه با مداخله در امور داخلی سایر کشورها مخالف است و آمریکا باید مسائل داخلی خود را با خود حل کند.  

پسکوف طی اظهارنظری درباره درگیری‌ها و اعتراضات علیه دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در حالی که تلاش می‌کرد در این باره پاسخ روشنی ندهد، عنوان کرد: این "قدرتمندترین" کشور دنیاست که باید خود با مسائلش کنار بیاید. ما همواره با مداخله در امور کشورها مخالف بوده‌ایم. اجازه دهید ما به این موضع خود پایبند بمانیم و هم‌زمان به امور داخلی سایر کشورها احترام بگذاریم. اجازه دهید شرکای آمریکایی ما خودشان مشکلات خود را حل کنند.

وی افزود: جامعه آمریکا شاهد یک انشقاق بی‌سابقه است که به بزرگی و نفوذ این کشور کمکی نخواهد کرد.

پسکوف درباره مذاکرات پیش رو در آستانه قزاقستان در خصوص بحران سوریه نیز گفت که بعید است در آستانه بتوان به توافقی درباره سوریه رسید.

وی گفت که موضع ایران به عنوان یکی از طرف‌های مهم در حل بحران سوریه، مشارکت دولت آمریکا در نشست آستانه را پیچیده می‌کند و حل بحران سوریه به شکلی سازنده بدون مشارکت آمریکا ممکن نیست.

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از اظهاراتش به بحران اوکراین پرداخت و مدعی شد، رویکرد دولت جدید آمریکا در قبال این بحران به زودی مشخص می‌شود و ممکن است این رویکرد جدید حل این بحران را منجر شود.

وی در این باره اظهار کرد: ما به زودی متوجه خواهیم شد که رویکرد آمریکا در چه مسیری تغییر کرده است و آیا موضع جدید این کشور می‌تواند به حل بحران اوکراین کمک کند یا خیر.

پسکوف با اشاره به سیاست‌های بارام اوباما، رییس‌جمهور سابق آمریکا در مقابل مسئله اوکراین ادامه داد: موضع دولت سابق این کشور درقبال اوکراین سازنده نبود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha