• جمعه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95112920364

بیانیه الجزایر به مناسبت بزرگداشت روز ملی شهید در این کشور

بیانیه الجزایر به مناسبت بزرگداشت روز ملی شهید در این کشور

کشور الجزایر هر ساله روز 18 فوریه را به عنوان "روز ملّی شهید" جشن می‌گیرد تا ضمن پاسداشت "فداکاریهای چشمگیر شهیدان در راه آزادسازی میهن" خود از چنگال استعمار، یادآور میلیون‌ها شهید در راه آزادی الجزایر باشد.

به گزارش ایسنا، سفارت الجزایر در تهران به مناسبت روز ملی شهید در این کشور بیانیه‌ای صادر کرده است.


در این بیانیه آمده است: هدف از زنده نگه داشتن این مناسبت، تحکیم روابط میان نسلها و یادآوری فداکاریهای گذشتگان برای جوانان است تا از ایشان عبرت گرفته و در مسیر آنان گام بردارند.


در ادامه این بیانیه خطاب به جوانان این کشور یادآوری شده است که "الجزایر برای رسیدن به استقلال خود بهای سنگینی پرداخته است. چنان که از ابتدای اشغال الجزایر در سال 1830 و در طول جنگ الجزایر و قیامها و انقلابهای حماسی که «امیر عبدالقادر»، «مقرانی»، «شیخ بوعمامه»، «فاطمه انسومر»، «سیدی شیخ» و دیگر مقاومان آن را رهبری کردند، میلیونها شهید داده است."


سفارت الجزابر در تهران در بخش دیگری از بیانیه خود به توصیف جریان راه شهدای خود پرداخته و آورده است: زمان انقلابِ بزرگِ رهایی بخش در یکم نوامبر 1954 فرا رسید. همان انقلابی که طی آن همة ملّت الجزایر در صف جبهة آزادی ملّی و بخش نظامی آن یعنی ارتش جنگ درآمدند و در جریان آن الجزایر میلیونها شهید داد و در قهرمانی و مبارزه شگفتی آفرید. چنین بود که در 5 ژوئیه حاکمیت و استقلال خود را بازپسگرفت و ملّت بزرگمنش الجزایر نیز آزادی و کرامت خود را بازیافت.

بر اساس این بیانیه "روز 18 فوریه همچون نمادی زنده و مفهومی ارزشمند در یاد و خاطر نسلهای آینده باقی خواهد ماند و همچنین گواهی خواهد بود بر زشتی جنایتهای استعمارگرانه که در حق مردم الجزایر روا داشت."


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha