• یکشنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95120100172
  • خبرنگار : 71496

ضمن دعوت برای مشارکت مردمی در انتخابات؛

بوتفلیقه: مردم الجزایر هرگز دنباله‌روی طرح‌های خرابکارانه خارجی نخواهند بود

بوتفلیقه: مردم الجزایر هرگز دنباله‌روی طرح‌های خرابکارانه خارجی نخواهند بود

رئیس‌جمهور الجزایر در اولین واکنش به برخی گزارش‌ها درباره وضعیت سیاسی کشورش تاکید کرد که الجزایری‌ها هرگز دنباله‌روی تلاش‌ها و اقدامات خرابکارانه از خارج نخواهند بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی الجزایر، عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور الجزایر در پیامی خطاب به مردم این کشور به مناست روز "ملی شهید" و بزرگداشت قربانیان جنگ استقلال این کشور علیه استعمار فرانسه (۱۸۳۰ - ۱۹۶۲)، گفت: مردم ما حاضر نیستند در پی فراخوان‌ها و تلاش‌های خرابکارانه‌ای حرکت کنند که امواجش از آن سوی آب‌ها و از طریق رسانه‌های مختلف به کشور رسیده است.

بوتفلیقه گفت: جوانان ما ثابت کردند که از خطرات این مرحله آگاه بوده و می‌دانند چگونه تردیدها را کنار زده و با آشوبگران در کشور مقابله کنند. دیگر نمی‌توان این مردم را گمراه کرد. آنها از نظر فرهنگی، عقیدتی و سیاسی از درک بالایی برخوردار هستند و وظایف خود در برابر کشور و مردمشان را می‌شناسند و بیش از هر زمانی آماده دفاع از کشور و حفظ دستاوردهای آن و نیز ارتقای آنها هستند.

در پیام بوتفلیقه اشاره‌ای به ماهیت این فراخوان‌ها و یا منابع آنها نشده است اما به نظر می‌رسد که از نظر بوتفلیقه منابع این فراخوان‌ها کشورهای غربی هستند.

رئیس‌جمهور الجزایر در ادامه از مردم کشورش برای شرکت‌ جدی در انتخابات پارلمانی که قرار است چهارم مه آتی برگزار شود دعوت کرد و از آنها خواست از حق خود برای اعلام نظراتشان استفاده کرده و برای انتخاب نمایندگانشان پای صندوق‌های رای بروند.

وزارت خارجه الجزایر نیز هفتم فوریه جاری در بیانیه‌ای گزارش‌های بین‌المللی و غربی منتشر شده درباره وضعیت سیاسی این کشور را "مغرضانه" توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است: برخی روزنامه‌های داخلی اقدام به انتقال اظهارات منسوب به افرادی مشهور و یا شناخته نشده و نیز نتایج تحقیقات برخی نهادها که آکادمی خوانده می‌شوند و دیگر اطلاعاتی که هدفشان ارزیابی‌های مغرضانه درباره الجزایر بود، کردند. این گزارش‌ها چه منبعشان فرانسه و چه آمریکا و یا هر کشور دیگری باشد دور از واقع گرایی بوده و تحریف واقعیات کنونی کشور هستند.

این وزارتخانه در ادامه به گزارش سالانه سازمان "فریدوم هاوس" اشاره کرد که اوایل ماه جاری میلادی منتشر شد و در آن الجزایر از جمله کشورهای "غیرآزاد" جهان از نظر شاخص دموکراسی اعلام شد.

در این گزارش براساس ملاک‌هایی چون حقوق شهروندی و سیاسی و برگزاری انتخابات شفاف الجزایر در میان ۱۰۰ کشور رتبه ۳۵ را به دست آورد. در این گزارش‌ کشورها به سه دسته آزاد، شبه آزاد و غیر آزاد تقسیم شده بودند.

همچنین دو تن از نمایندگان پارلمان فرانسه اواخر ماه گذشته میلادی گزارشی دقیق از تحقیق درباره سه کشور الجزایر، مراکش و تونس ارائه کردند.در این گزارش در بخش مربوط به الجزایر به کوتاهی این کشور در همکاری‌های امنیتی با فرانسه در زمینه مبارزه با تروریسم در منطقه و آینده مبهم این کشور به دلیل بیماری بوتفلیقه اشاره شد.

نماینده پارلمان فرانسه دهم فوریه رسما از نورالدین بلمداح، رئیس کمیته امور خارجه پارلمان الجزایر بابت تحریف گزارشش عذرخواهی کرده و تاکید کرد که گزارشش توسط رسانه‌های غربی تحریف شده به طوری که از محتوای اصلی‌اش دور شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha