• سه‌شنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۰:۲۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95121006273
  • خبرنگار : 71132

خدابخشی: بازنشستگی ٢٠ ساله زنان مشروط به داشتن ٥٠ سال سن می‌شود

محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه و نماینده مردم الیگودرز

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم از مصوبه این کمیسیون خبر داد که براساس آن بازنشستگی ٢٠ ساله زنان مشروط به داشتن ٥٠ سال سن می‌شود.

محمد خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم و برای تامین نظر شورای نگهبان
‎برای بازنشستگی بانوان نیز شرایط سنی  به موارد قبلی اضافه شد و بازنشستگی آن‌ها با ۲۰سال سابقه  و ۲۰ روز حقوق با شرط ۵۰ سال به تصویب رسید.
این نماینده مجلس ادامه داد: در بند دو ماده هفت برداشت شورای نگهبان افزایش وابستگی به نفت طی سال‌های برنامه بود. همچنین از مجوز فروش اوراق تعهدزا در برنامه ایراد گرفته شده بود  و تعیین کف برای سهم دولت از فروش نفت و میعانات گازی نیز از دیگر ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مجلس بود که در همه این موارد  اصلاحاتی در جهت تامین نظر شورای انجام شد.
وی افزود: همچنین با مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه ششم، عدد ۸۳ هزار میلیارد تومانی که به عنوان کف سهم دولت از فروش نفت و میعانات گازی قید شده بود، حذف شد و مواردی که مربوط به فروش اوراق تعهدزا بود، از متن مصوبات حذف شد.
‎ نماینده مردم الیگودرز در مجلس یاداور شد: در ماده ۱۰ که مربوط به مشارکت سازمان‌های توسعه‌ای مثل ایدرو و ایمیدرو با بخش غیر دولتی برای سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته بود، در برنامه ششم نسبت مشارکت را برای این سازمان‌ها ۴۹ درصد تعیین کرده بودیم که این عدد به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد.
خدابخشی تصریح کرد: هدف‌گذاری در برنامه ششم این بود که تا پایان برنامه، ۹۰ درصد حقوق شاغلین و بازنشستگان با رعایت شرایط شغلی و تمامی موارد خدمتی همچون تخصص و تحصیلات همسان شود که این مورد را پس از ایراد شورای نگهبان در خصوص بار مالی مصوبه از  ۱۰ درصد به ۱۵ درصد تغییر دادیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۰۹:۰۳

این چه مصوبه ای هست ؟ 50 سال برای زنان خیلی زیاد هست ؟ حداقل 45 سال می گذاشتند؟ چرا اینقدر به زنان ظلم می شود.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۱۱:۲۰

زنان دارای فرزند نیاز به حمایت دارند نه بدتر شدن اوضاع لطفا همان قانون قبلی اجرا شود .

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۱ ۰۱:۲۹

مارو ببین که چقدر خوشحال شدیم لطفا مصوباتی رو که از اول کارشناسی نمیشه تو بوق و کرنا نکنید و امید واهی به زنان بدبخت ندید من عاجزانه تقاضای بررسی دارم

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۱۱:۳۷

خیلی ناعادلانه است نه به این که قرار بود تا ماه قبل شرط سنی برداشته بشه نه به این که شده 50 سال . با این حساب خانومهای که شرکت خصوصی کار میکنن باید بازنشتگی رو فراموش کنن . من اعتراض دارم.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۱۱:۴۳

یعنی چه؟ اصلا معقول نیست..با چه عقل و درایتی این تصمیمات اتخاذ میشود؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۱۷:۵۸

این قانون ضد خانواده است مگر در سن سی سالگی میتوان جایی استخدام شد که پس از بیست سال بتوان بازنشسته شد با این قانون عملا قبل از بیست و پنج سال نمی توان بازنشست شد و دیگر برای زنان چیزی باقی نمی ماند که در خدمت سلامت خود و خانواده باشند تقاضای بازنگری دارم.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۲۰:۴۵

کاملا موافق.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۲۰:۴۹

آره خانومها تا ۵۰ سالگی کار کنن بنیان خانواده هم محکم خواهد شد.....واقعا متاسفم

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۲۱:۳۱

این واقعا عین بی عدالتیست....پس چرا اول گفتند شرط سنی برداشته شود....تناقض تا این حد

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۲۳:۱۳

به والله به ضرر جامعه است

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۲۳:۲۰

من از سن ١٨ سالگي كار كردم الان كه ٤٠ سال دارم و تمام دلخوشيم اين بود كه با ٢٠ روز حقوق بازنشسته ميشم ، امروز با شنيدن اين خبر به گريه افتادم ، من ٢٠ سال بهترين سال هامو تو اداره بودم ، بچه هام همش تو سختي بودن همش تو راه مهد كودك الانم بعد از ٢٠ سال دچار ديسك كمر شدم و واقعا به سختي خودمو به اداره ميرسونم ، واقعا به زن ها داره ظلم ميشه، تو رو خدا همه ي جوانب رو در نظر بگيريد بعد تصويب كنيد ، بيشتر زن هاي جامعه امون از نظر روحي بيمارن ، تو رو خدا دقت كنيد

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۲۳:۲۳

تو رو خدا رحم كنيد ، همه ي خوشحالي يكماهه منو تبديل به عزا كرديد ، ماه پيش ميگيد شرط سني برداشته بشه ، اين ماه ميگيد با ٥٠ سال ، يعني واقعا چه طوري فكر مي كنيد.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۲۳:۲۵

اي واي بر ما !!!!!!!باچنبن تصميماتي !!!!!!!!

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۱ ۰۰:۳۲

واقعا براي نظردهنده متاسفم چه برسه به تحليل كننده،زن ٥٠ساله ديگه چه انرژيي واسه خانوادش داره،چقدر بي تدبير هستند

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۱ ۰۱:۲۵

دیگه همون بگین سی سال کار کنید این چه مصوبه ای هست من فعلا 17 سال سابقه دارم با 37 سال تا 50 سالگی همون سی سال خدمت میشه این شد دفاع از حقوق خانواده و سیاستهای افزایش جمعیت آخه کدوم دیونه ای دیگه بچه دار میشه با این دموکراسی ضد حقوق خانواده و فرزند آوری کاش دیگه اینقدر شعار نمی دادند پشیزی برای آینده مملکت ارزش قائل نیستند کشورهای خارجی قدر خانواده رو نمیدونند یا ما؟

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۱ ۰۹:۱۱

شرط سنی 50 سال گذاشتین که کسی نتونه بازنشسته بشه!!!!!! حداقل 45 سال سن می ذاشتین. تامین اجتماعی با 42 سال سن بازنشسته می کنه. این که نشد قانون. مثلاً خیلی بفکر خانمها هستین یا میخواین خانما رو بکشین؟!!!!!

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۱ ۰۹:۱۶

با این مصوبه در سن 50 سالگی خانم ها 30 سال خدمت را دارند دیگر نیازی به مصوبه نیست لطفا رسیدگی کنید .

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۱ ۰۹:۳۸

این چه مصوبه ای هست ؟ 50 سال برای زنان خیلی زیاد هست.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۱ ۰۹:۴۴

در همه جای دنیا این امتیاز برای هر شاغلی وجود دارد که نه تنها با ۲۰ سال بلکه با ۱۰ سال سابقه خودش را بازنشسته کند. کارفرما هم مشکلی با این موضوع ندارد. زنان هم وقتی ۴۰ درصد حقوقشان کم شود میل و رغبت زیادی برای بازنشستگی پیش از موعد ندارند و این تنها به درد کسانی می‌خورد که ناچار به کناره‌گیری از بازار کار هستند.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۱ ۰۹:۴۷

بازنشستگی پیش از موعد زنان اغلب برای زنان بی پشتوانه‌ای است که تا پیش از این بدون مستمری بازار کار را ترک می‌کردند.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۱ ۱۱:۴۸

با توجه به مقدمه و اصل ۱۰ و اصل ۲۱ قانون اساسی و ماده ۱۰ سیاست‌های اشتغال زنان در جمهوری اسلامی ایران - مصوب ۲۰ مرداد ماه سال ۷۱ در شورای عالی انقلاب فرهنگی و منشور حقوق و مسئولیت‌های زنان در نظام اسلامی، از وظایف مهم قانونگذاری این است که الگوی شایسته‌ای از حضور کیفی و تاثیرگذار زن ایرانی در خانه و اجتماع ارائه دهد و ضمن کمک به برطرف کردن دغدغه‌ها و برداشتن بار مضاعف از دوش آنان زمینه را برای برآورده کردن انتظارات جامعه از زنان فراهم می‌کند لطفا در خصوص مصوبه فوق تجدید نظر شود 50 سال سن ؟

avatar