• سه‌شنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95121006714

نخست وزیر کامبوج: من و ترامپ رسانه‌ها را عامل هرج و مرج می‌دانیم

نخست وزیر کامبوج: من و ترامپ رسانه‌ها را عامل هرج و مرج می‌دانیم

نخست وزیر اقتدارگرای کامبوج با تایید انزجار رئیس‌جمهور جدید آمریکا درقبال رسانه‌ها گفت که وی و ترامپ رسانه‌ها را عامل هرج و مرجی تشنج بار می‌دانند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هون سن،‌ نخست وزیر کامبوج که حکومت 30 ساله‌اش بر این کشور به عنوان نقض حقوق بشر و فساد توصیف می‌شود، گفته است: خبرنگاران کامبوج که درباره حقوق بشر در این کشور گزارش تهیه می‌کنند می‌توانند امنیت ملی کامبوج را به خطر بیندازند.

وی همچنین در جریان سخنرانی خود در جمع خبرنگاران درباره شباهت موجود میان وی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا توضیح داد: ترامپ می‌داند که خبرنگاران گروه‌هایی هرج و مرج طلب هستند؛ اظهارنظراتی که پس از آن بر روی صفحه فیس بوک او نیز منتشر شد.

هون سن پیش از انتخابات ماه نوامبر ریاست جمهوری آمریکا نیز نسبت به پیروزی ترامپ به عنوان گزینه‌ای مناسب برای صلح جهانی ابراز امیدواری کرده بود. این در حالی است که تنش‌های سیاسی در کامبوج طی ماه‌های اخیر و در پی اتهامات رقبا علیه وی مبنی بر تلاش برای کنترل ناعادلانه قدرت از سوی وی و ایجاد اختلال در انتخابات محلی ماه ژوئن و انتخابات عمومی سال آینده به شدت افزایش یافته است.

نخست وزیر کامبوج هشدار داده است که پیروزی اپوزیسیون در انتخابات مذکور به بازگشت جنگ داخلی در این کشور منجر می‌شود.

او مدت‌هاست که نگرانی کشورهای غربی درباره حقوق بشر، دموکراسی و فساد را نادیده می‌گیرد.

هفته گذشته سفارت آمریکا در این کشور درباره قانون جدید کامبوج که راه را برای دولت جهت منحل کردن احزاب سیاسی هموار می‌کند، عمیقا ابراز نگرانی و اظهار کرد: این قانون آزادی بیان و فعالیت سیاسی مشروع در کامبوج را محدود می‌کند.

در این میان هون سن از تمرکز رسانه‌ها بر حقوق بشر انتقاد می‌کند؛ مساله‌ای که به اعتقاد او می‌تواند صلح و امنیت را در این کشور به خطر بیندازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha