• شنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96012610627
  • خبرنگار : 71234

سروش در گفت‌وگو با ایسنا:

عوام فریبی و هیاهوهای سیاسی تبدیل به راهکاری در انتخابات شده است

عوام فریبی و هیاهوهای سیاسی تبدیل به راهکاری در انتخابات شده است

یک عضو فراکسیون امید با ابراز تاسف از تبدیل شدن عوام فریبی و هیاهوهای سیاسی به یک راهکار در عرصه انتخابات اظهار کرد: با توجه به رواج بداخلاقی های سیاسی و انتخاباتی به عنوان ابزاری برای رسیدن به هدف، مردم باید بیشتر از پیش نسبت به سوابق، حال و وعده های نامزدها در هر انتخاباتی حساسیت نشان دهند و وعده ها را از نظر میسر و ممکن بودن آن تحلیل کنند.

ابوالفضل سروش در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: درکشور ما به دلیل نبود احزاب قوی، کاندیداها در انتخابات به صورت شخصی و بدون حس مسولیت نسبت به وعده ها حضور پیدا می کنند به طوری که حتی برای جلب نظر رای دهندگان حتی خارج از حیطه اختیارات منصب مورد انتخاب قول و وعده می دهند.حال اینکه حضور کاندیداهای احزاب نشان دار و صاحب برنامه در انتخابات متضمن شعارها و وعده های محکم‌تر و قابل اعتمادتری است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی مردم در وهله اول باید اطلاعات لازم در مورد اختیارات جایگاه مورد انتخاب در مجلس، شورای شهر، ریاست جمهوری و غیره را داشته باشند، انتقال اطلاعاتی که از وظایف خطیر رسانه ها بخصوص رسانه ملی است چون مردم باید بدانند حیطه اختیارات یک نامزد در صورت پیروزی چیست؛ در این صورت نه تنها وعده ها با توجه بیشتری تحلیل می شود که به طبع آن از حجم چنین وعده هایی نیز کاسته می شود.

سروش افزود: قدم بعدی بررسی سوابق عملکرد نامزدهاست که می تواند نشانه هایی از میزان استحکام وعده ها و احتمال موفقیت آنان را نشان دهد.طبیعتا مردم با چنین بررسی ساده ای می توانند وعده های یک نامزد را مبتنی بر سوابقش بسنجند و تصمیم صحیح تری در مورد آن ها اتخاذ کنند.

وی بررسی جناح، حزب و یا گروه سیاسی یک نامزد در کنار میزان پایبندی او و جناحش به آن وعده ها را در سنجش کاندیداها تاثیرگذار خواند و گفت: رجوع به نظرات افراد مورد اعتماد از گروه های مرجع و مورد اطمینان که دلسوز کشور و نظام هستند از دیگر راه های معتبر برای سنجش میزان عملی شدن وعده های کاندیداها است. چنین افرادی در صورت دارا بودن دانش و تجربه می توانند در ارزیابی وعده های انتخاباتی نامزدها به مردم کمک کنند.

این عضو فراکسیون امید همچنین تاکید کرد: متاسفانه با توجه به رواج بداخلاقی های سیاسی و انتخاباتی به عنوان ابزاری برای رسیدن به هدف، مردم باید به دلیل مسئولیتی که در قبال رای خویش دارند، بیشتر از پیش نسبت به سوابق، حال و وعده های نامزدها در هر انتخاباتی حساسیت نشان دهند و وعده ها را از نظر میسر و ممکن بودن آن تحلیل کنند. چرا که در حال حاضر عوام فریبی و هیاهوهای سیاسی بخصوص در عرصه انتخابات که امروز از آن به پوپولیسم تعبیر می شود، تبدیل به یک راهکار شده که از نظر دینی، اخلاقی و قانونی قابل قبول و درست نیست. علائم چنین انحرافاتی را می توان در وعده های نامربوط و یا فریب آمیز دید.

سروش در پایان ابراز امیدواری کرد که عرصه تبلیغات انتخاباتی در جمهوری اسلامی تدریجا به جایگاه ارزشی خود برگردد و هرچه بیشتر شاهد حضور برنامه های مستدل و علمی به جای اشخاص ،نام ها و وعده ها باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha