• یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96021005345
  • خبرنگار : 71496

دعوت بوتفلیقه از مردم الجزایر برای شرکت در انتخابات پارلمانی

دعوت بوتفلیقه از مردم الجزایر برای شرکت در انتخابات پارلمانی

رئیس جمهور الجزایر از مردم این کشور برای "مشارکت پرشور" در انتخابات پارلمانی هفته جاری دعوت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی الجزایر، عبد العزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر در سخنانی خطاب به مردم کشورش گفت: از شما می‌خواهم همگی در انتخابات پارلمانی هفته جاری شرکت کنید، حضور شما در این رای‌گیری در برقراری ثبات و پیشرفت دموکراسی و نیز توسعه کشور تاثیر خواهد داشت.

‌بوتفلیقه در ادامه با تاکید بر پایبندی به اصل احترام به انتخاب رای‌دهندگان گفت: ‌از شما عزیزان می‌خواهم در این رای‌گیری شرکت کنید، چرا که رای شما محترم شمرده خواهد شد و شما از آن راضی خواهید بود.

رئیس جمهور الجزایر افزود: الجزایر با حاکمیت کامل از نهادهای بین‌المللی که در آنها عضو است، می‌خواهد افرادی را برای نظارت بر انتخابات و ارزیابی شفافیت و درستی آن، به کشور ما اعزام کند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری درست این انتخابات، گفت: مسئولان و مقامات دولتی مربوطه باید این کار را برعهده گرفته، در این مسیر کاملا بی‌طرف بوده و احترام کاملی برای قوانین مربوط به انتخابات قائل باشند.

بوتفلیقه در پایان تاکید کرد، یگان‌های ارتش ملی، ژاندارمری (وابسته به وزارت دفاع) و امنیت ملی (پلیس) عملیاتی را برای حفظ آرامش در زمان برگزاری انتخابات آغاز خواهند کرد.

همزمان با این سخنان بوتفلیقه، رسانه‌های داخلی الجزایر در برخی گزارش‌ها از عدم تمایل مردم به شرکت در انتخابات پارلمانی خبر می‌دهند.

در آخرین انتخابات پارلمانی الجزایر در سال 2012 میزان مشارکت مردم در پایین‌ترین سطح خود طی سال‌های‌ اخیر و در حدود 43 درصد اعلام شد.

پنج‌شنبه این هفته (چهارم مه) ششمین انتخابات پارلمانی الجزایر برگزار می‌شود و 12 هزار نامزد از 35 حزب سیاسی و 97 لیست مستقل برای کسب 462 کرسی در پارلمان این کشور با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha