• دوشنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96030804458
  • خبرنگار : 71588

دیدار لاوروف با وزیر خارجه مصر/ سفر هیات روسی به قاهره برای احیای پروازها میان دوکشور

دیدار لاوروف با وزیر خارجه مصر/ سفر هیات روسی به قاهره برای احیای پروازها میان دوکشور

وزیر امور خارجه روسیه عصر یکشنبه وارد قاهره شد و با همتای مصری‌اش دیدار و درباره روابط دوجانبه و پرونده‌های منطقه گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل ازسایت ارم نیوز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه طی سفر رسمی دو روزه وارد مصر شد و با سامح شکری، همتای مصری‌اش و نیز تعدادی از مسئولان این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گفته یک منبع در فرودگاه بین‌المللی قاهره هیات روسی دیگری امروز (دوشنبه) برای دیدار با شماری از مسئولان مصری به قاهره می‌روند.

پیش‌بینی می‌شود که مسئولان روسی و مصری به بررسی احیای بخش‌ گردشگری و از سرگیری هواپیمایی روسیه به قاهره بپردازند. به طور کلی پروازها بین دو کشور پس از سقوط هواپیمای غیرنظامی روسیه بر فراز سینای شمالی در اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی متوقف شد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که امروز در قاهره دور جدیدی از رایزنی‌ها میان مصر و روسیه در قالب نشست ۲+۲ بین وزرای خارجه و دفاع دو کشور آغاز شود و موضوع آن روابط دوجانبه در زمینه‌های سیاسی،‌ اقتصادی، فرهنگی و گردشگری است.

احمد ابوزید، سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که این مذاکرات همچنین بر بررسی راه‌های ارتقا روابط دوجانبه متمرکز است و هیات‌های دو کشور دیدگاه‌هایشان درباره پرونده‌ها و بحران‌های سوریه، لیبی، یمن، عراق اعلام خواهند کرد.

ابوزید در ادامه تاکید کرد که طی مذاکرات به بررسی پرونده تروریسم در راستای حوادث تروریسمی اخیری که مصر و نیز کشورهای اروپایی اخیرا شاهد آن بودند، می‌پردازند.

گفت‌وگوهای استراتژیک بین مصر و روسیه در قالب ۲+۲ به این دلیل از سر گرفته می‌شود که مصر ششمین کشوری است که پس از آمریکا،‌ فرانسه، ایتالیا، عربستان و ژاپن،  روسیه با آن در این مسائل استراتژیک در ارتباط است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha