• پنجشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96031106832
  • خبرنگار : 71475

لاوروف: فرار داعش از رقه نشان داد هماهنگی در زمینه تروریسم وجود ندارد

لاوروف: فرار داعش از رقه نشان داد هماهنگی در زمینه تروریسم وجود ندارد

وزیر امور خارجه روسیه توافق میان حزب اتحاد دموکرات سوریه (پی وای دی) و گروهک تروریستی داعش را در خصوص خروج این تروریست‌ها از شهر رقه سوریه تایید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری در مسکو گفت: وزارت دفاع روسیه اخبار منتشر شده درخصوص توافق نیروهای حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه و داعش درخصوص خروج تروریست‌ها از استان رقه در سوریه و عقب نشینی آن‌ به سمت پالمیرا (تدمر) بدون درگیری را تایید کرده است.

لاوروف گفت: وزارت دفاع روسیه با استناد به اطلاعات موثقی خبر توافق را تایید کرده است. این در حالی است که نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه هرگونه توافق در این خصوص را رد کردند.

وزیر خارجه روسیه عنوان داشت: تروریست‌های داعش از رقه به سمت تدمر حرکت کردند و همانطور که می‌دانید نیروهای روسیه کاروان‌های آنها را بمباران کرده‌اند.

لاوروف تاکید کرد، اطلاعات درباره موافقت کردها با خروج داعش از رقه نبود هماهنگی در زمینه مبارزه با تروریسم را ثابت کرد.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: برخی طرف‌های شرکت‌کننده در مذاکرات ژنو با مشارکت کردهای سوریه در این مذاکرات مخالف هستند اما کردها وجود دارند و جزئی از کشور سوریه‌اند. بررسی قانون اساسی سوریه و مبارزه با تروریسم بدون مشارکت کردها ممکن نیست.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، جنگنده‌های این کشور بیش از ۸۰ تن از تروریست‌های داعش را در جریان حرکت آنها از رقه به سمت تدمر به هلاکت رساندند.

همچنین این نیروها تلاش افراد مسلح داعش را برای خروج از شهر رقه ناکام گذاشتند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: خسارت‌های داعش شامل هلاکت بیش از ۸۰ تروریست و انهدام ۳۶ خودرو و هشت کانتینر و ۱۷ خودروی مجهز به گلوله و خمپاره می‌شود.

در این بیانیه آمده است: با وجود اینکه تروریست‌های داعش از سوی نیروهای دموکراتیک سوریه و به ویژه نیروهای آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی محاصره شده‌اند، از رود فرات عبور کرده و از رقه خارج می‌شوند.

نیروی دریایی روسیه نیز روز گذشته (چهارشنبه) پایگاه‌های داعش را در سوریه از طریق یک ناو و زیردریایی وابسته به آن را در شرق دریای مدیترانه بمباران کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha