• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96032212216
  • خبرنگار : 71089

هم‌زمان با روز ملی روسیه صورت گرفت؛

تظاهرات گسترده مخالفان دولت/بازداشت رهبر اپوزیسیون روسیه

تظاهرات گسترده مخالفان دولت/بازداشت رهبر اپوزیسیون روسیه

هزاران تن از مردم روسیه هم‌زمان با روز ملی این کشور در اعتراض به فساد در حالی به خیابان‌ها آمدند که رهبر اپوزیسیون این کشور پیش از آغاز این تظاهرات در خانه خود بازدداشت شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تظاهرات امروز (دوشنبه) قرار بود به رهبری الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه برگزار شود که با بازداشت وی در منزلش بدون حضورش انجام شد.

پیش از این نیز در ماه مارس هزاران تن از مردم روسیه برای درخواست استعفای دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه و متحد نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور به خیابان‌ها آمده بودند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده با توجه به اینکه امروز مصادف با روز ملی روسیه و تعطیل رسمی است حجم گسترده‌ای از مردم معترض به خیابان‌ها آمده‌اند. احتمال درگیری در تظاهرات پیش‌رو وجود دارد.

در همین راستا، ناوالنی روز یکشنبه اعلام کرده بود که مقامات روسیه در راستای ایجاد کارشکنی در تظاهرات پیش‌رو بر شرکت‌ها فشار آورده‌اند که تجهیزات ویدئویی و صدا در اختیار آنها قرار ندهند.

در حال حاضر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که رهبر اپوزیسیون روسیه از قدرت کافی برای پشت سر گذاشتن پوتین در انتخابات آتی برخوردار است اما هنوز مشخص نیست که کرملین به ناوالنی اجازه دهد که برای ریاست جمهوری اقدام کند یا خیر. با این حال این وکیل ۴۱ ساله امیدوار است با ایجاد کمپینی ضد فساد حمایت مردمی‌اش را افزایش دهد.

اگرچه ناوالنی از مدودف انتقاد می‌کند، اما نخست وزیر روسیه همه اتهامات را رد کرده و این اتهامات را بر مبنای "انگیزه‌های سیاسی و ادعاهای بی‌پایه و اساس" اعلام کرده است.

در همین حال، صدها تن از نیروهای امنیتی روسیه برای برهم زدن اعتراضات امروز که به دست الکسی ناوالنی برنامه‌ریزی شده است، به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. طبق گزارش خبرگزاری رویترز،‌ حضور پلیس در اطراف محل برگزاری اعتراضات سنگین است و اتوبوس‌های مملو از پلیس ضد شورش در اطراف پارک شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha