• جمعه / ۱۶ تیر ۱۳۹۶ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 96041608457
  • خبرنگار : 71405

دیدار وزیرعلوم با وزیر زیرساخت‌های انرژی ارمنستان

دیدار وزیرعلوم با وزیر زیرساخت‌های انرژی ارمنستان

وزیر علوم تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران با آشوت مانوکیان وزیر زیرساختهای انرژی و منابع طبیعی جمهوری ارمنستان رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، فرهادی وزیرعلوم کشورمان که بنا به دعوت همتای ارمنی خود به ارمنستان سفر کرده است روز جمعه شانزدهم تیرماه با آشوت مانوکیان وزیر زیرساختهای انرژی و منابع طبیعی و رئیس طرف ارمنی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ملاقات کرد .
 در این دیدار  طرفین زمینه های مختلف همکاری در حوزه های علمی فناوری تحقیقاتی ، آموزشی و انرژی را مورد بررسی قرار دادند .
 آشوت مانوکیان انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور را به دولت و ملت ایران تبریک گفته و اظهار کرد که همکاری های دوکشور در زمینه انرژی در سطح مطلوبی بوده و با توجه به دستاوردهای بسیار خوب جمهوری اسلامی ایران در حوزه انرژی های نوین ، از علاقه‌مندی کشورش برای استفاده از تجربیات ایران در بخش انرژی خبر داد .
وی افزود: به زودی یک مرکز آموزشی انرژی در جمهوری ارمنستان تاسیس خواهد شد که پس از شروع به کار آن ، از محققان ایرانی خواهیم خواست تجربیات خود را در این زمینه به محققان ارمنی منتقل نمایند .

وی افزود: ما با کیفیت و سطح آموزشی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ایرانی آشنا بوده و   آماده همکاری در  مرحله مختلف علمی  هستیم .
مانوکیان از آموزش زبان فارسی به عنوان یکی از شاخه های علمی مورد توجه دانشجویان  یاد کرد و امضای یادداشت تفاهم همکاری علمی را عامل مهمی در تحرک همکاری های فی مابین اعلام کرد .
 فرهادی هم ضمن تاکید بر توسعه همکاری های علمی آموزشی و دانشگاهی در کمیسیون مشترک اقتصادی دوکشور خاطر نشان کرد : زمینه همکاری میان دو کشور به ویژه در حوزه های آموزشی و تحقیقاتی بسیار گسترده بوده و تهران و ایروان می توانند با شناسایی زمینه ها ، گامهای موثری در توسعه روابط بردارند . جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای انتقال تجربه در زمینه های علمی آموزشی تحقیقاتی و همکاری مشترک در طرح‌های تحقیقاتی اعلام می کند که جمهوری اسلامی ایران با داشتن بیش از 4 میلیون دانشجو و یکصد هزار دانشجوی دکتری از ظرفیت بسیار بالای علمی برخوردار است و ایران در زمینه های مختلف از جمله آموزشی علمی تحقیقاتی و فناوری آماده همکاری با کشور دوست جمهوری ارمنستان است .
همچنین فرهادی مراتب خرسندی خود را از حضور سرژ سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان در مراسم تحلیف دکتر روحانی ابراز کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha