• شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۶ / ۲۱:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 96041709271
  • خبرنگار : 71405

دیدار وزیر علوم با دانشجویان مقیم ارمنستان

دیدار وزیر علوم با دانشجویان مقیم ارمنستان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان با نمایندگان دانشجویان ایرانی رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی درباره دیدارهای انجام شده درخصوص بررسی سطح علمی دانشگاه‌های جمهوری ارمنستان گفت و گو کرد.

به گزارش ایسنا، «محمد فرهادی» و هیات همراه در آخرین روز از سفر به ارمنستان و ملاقات با مقامات ارمنی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان، با تعدادی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی و غیرپزشکی ارمنستان ملاقات کرد.  

در این نشست که به همت سفارت کشورمان در ایروان تشکیل شد، ابتدا «سید کاظم سجادی»، سفیر ایران در ارمنستان درباره حضور دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های ارمنستان و مسائل و مشکلات آنان و ارتباط گسترده سفارت با دانشجویان توضیحاتی ارائه کرد.

  پس از آن دانشجویان ایرانی نقطه نظرات و مشکلات تحصیلی در ارمنستان را مطرح کردند که می‌توان به عدم ارزشیابی مدارک تحصیلی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و نیز عدم ارشیابی مدارک تحصیلی دانشجویان حوزه پزشکی به عنوان محوری‌ترین مشکلات آنان اشاره کرد.

در این نشست مسئولین مرتبط در وزارت علوم و بهداشت که در این سفر وزیر علوم را همراهی می‌کنند، پاسخ‌های لازم را به دانشجویان ارائه کردند.

وزیر علوم نیز ضمن ابراز خرسندی از نشست با آینده‌سازان کشور از ملاقات با مقامات ارمنی و توافقات حاصله بویژه امضای یادداشت تفاهم همکاری ابراز رضایت کرد و با خوش‌بینی از وضعیت و سطح و کیفیت تحصیلی در دانشگاه‌های ارمنستان، خواستار بررسی خواسته‌های دانشجویان شد.  

«سالار آملی»، قائم مقام وزیر نیز با تاکید بر صحبت‌های وزیر علوم مبنی بر کیفیت مناسب دانشگاه‌های مورد بازدید، بررسی ارزشیابی مدارک تحصیلی را در چارچوب کمیته مشترک مورد توافق طرفین امکان پذیر دانست.

تعداد ۴۴۴ دانشجوی ایرانی در ارمنستان شاغل به تحصیل هستند که ۲۱۶ نفر از آنان در رشته‌های علوم پزشکی تحصیل می‌کنند.  
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha