• چهارشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96051107248
  • خبرنگار : 71496

تاکید وزرای خارجه مصر و الجزایر بر وجود هماهنگی میان دو کشور در پرونده لیبی

تاکید وزرای خارجه مصر و الجزایر بر وجود هماهنگی میان دو کشور در پرونده لیبی

وزرای خارجه الجزایر و مصر در دیدار امروز خود ضمن بررسی تحولات در برخی کشورهای عربی،‌ درباره راه‌های تحقق ثبات در شمال آفریقا گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عبد القادر مساهل، وزیر خارجه الجزایر در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی در قاهره با سامح شکری، همتای مصری خود با اشاره به اینکه در حال حاضر منطقه با یکی از بزرگترین درگیری‌های جهان مواجه است، اظهار داشت:‌ در این سفر با مسئولان مصری درباره راه‌های تحقق ثبات در منطقه گفتگو کردیم.

مساهل با اشاره به اینکه تروریسم امنیت و سلامت هر دو کشور الجزایر و مصر را تهدید می‌کند، گفت: دو کشور در راستای مبارزه با خطر تروریسم با یکدیگر هماهنگی دارند.

وزیر خارجه الجزایر در ادامه گفت: در مورد تشکیل یک کمیته بزرگ همکاری میان دو کشور تا پیش از پایان سال 2017 با طرف مصری به توافق رسیدیم، همچنین یک کمیته هماهنگی میان دو وزارت کشور مصر و الجزایر تشکیل شد.

این مسئول الجزایری در پایان درباره پرونده لیبی با تاکید بر حمایت الجزایر از راه‌حل سیاسی در لیبی که مورد توافق گروه‌های مختلف مردم این کشور باشد، گفت: الجزایر هیچ گونه طرحی را برای پایان یافتن درگیری‌ها در این کشور به مردم لیبی تحمیل نکرده و ترجیح می‌دهد که این بحران به شکل داخلی حل شود.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر نیز در این کنفرانس مطبوعاتی با تاکید بر اینکه قاهره با الجزایر در راستای حل بحران‌ در کشورهای لیبی، عراق، یمن و سوریه همکاری می‌کند، گفت:‌ مصر و الجزایر در مورد بحران لیبی اتفاق نظر دارند.

وزیر خارجه مصر افزود: قاهره با تمامی گروه‌های لیبیایی ارتباط نزدیکی دارد.

شکری با اشاره به اینکه در دیدار با همتای الجزایری خود به بررسی راه‌های ارتباطی میان دو کشور علیه تروریسم پرداختیم، افزود:‌ مصر تاکید دارد، برخورد جهانی با مساله تروریسم باید عمومیت داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha