• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96052414882
  • خبرنگار : 71415

در سالروز استقلال کشورش؛

مودی: هند برای دفاع از خود مقابل هر تهدیدی قدرت کافی دارد

مودی: هند برای دفاع از خود مقابل هر تهدیدی قدرت کافی دارد

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در سخنرانی خود به مناسبت هفتادمین سالگرد استقلال هند امروز (سه‌شنبه) از کمپین مبارزه با فساد دولت خود دفاع کرده و از طرح مناقشه برانگیز دولتش برای مقابله با تقلب‌های مالیاتی به عنوان یک "موفقیت بزرگ" یاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نارندرا مودی در یک سخنرانی مهم در شهر دهلی گفت تصمیم ناگهانی‌اش برای کاهش ارزش بزرگترین اسکناس‌های هند "نتیجه‌بخش" بوده و باعث بازگشت ۴۶ میلیارد دلار ثروت اعلام نشده به خزانه‌های دولت شده است.

تصمیم ناگهانی مودی برای حذف همه اسکناس‌های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ روپیه‌ای از چرخه، میلیون‌ها تن را وادار به پیوستن به بخش بانکداری رسمی برای نخستین بار کرد اما موجب کاهش شدید پول نقد در یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان در هند شد.

پیشتر حدود ۹۰ درصد از تراکنش‌های هر روزه در هند با پول نقد انجام می‌شد.

مودی گفت: امروز هند در حال جشن گرفتن برای صداقت است چون دیگر مفسدان جایی برای پنهان شدن ندارند.

وی گفت: بیش از ۳۰۰ هزار شرکت صوری مرتبط با "پول سیاه" اکنون نشانه گذاری شده‌اند و برای پاکسازی اقتصاد هند از فساد صد هزار مجوز تجارت باطل شده است.

او از سخنرانی روز استقلال خود استفاده کرده و از هموطنانش خواست پذیرای یک "هند جدید" باشند که در آن فقرا خانه خواهند داشت و درآمد کشاورزان دو برابر خواهد شد و زنان و جوانان فرصت‌های گسترده‌ای به دست خواهند آورد.

او تاکید کرد: کشور هندی که از تروریسم، فساد، پارتی‌بازی و کاست‌گرایی آزاد باشد یک هند پاک است.

نخست وزیر هند در سخنرانی خود به مناسبت هفتادمین سالگرد استقلال این کشور خاطر نشان کرد، کشورش به اندازه کافی به منظور دفاع از خود و  مرزهایش در مقابل هر گونه تهدیدی قدرتمند است.

نارندرا مودی تاکید کرد: امنیت اولین اولویت ما است. هند چه در حوزه دریا، چه فضا و چه سایبری و چه در ارتباط با مرزهایش و در همه حوزه ها توانمند بوده و ما به اندازه کافی برای غلبه بر کسانی که برای اقدام علیه کشور ما تلاش کنند قدرتمند هستیم.

مودی همچنین از مردم هند خواست تا خشونت به نام مذهب را نفی کنند.

وی اظهار داشت: ما خشونت را به نام مذهب تحمل نخواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha