• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96070503060
  • خبرنگار : 71592

دعوت از مرکل برای سفر به الجزایر/ بوتفلیقه دیدار با رهبران جهان را ازسر می‌گیرد

دعوت از مرکل برای سفر به الجزایر/ بوتفلیقه دیدار با رهبران جهان را ازسر می‌گیرد

مدتی است که رئیس جمهور الجزائر برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامتی‌اش برنامه سفرهای روسای جمهور کشورهای دیگر را لغو کرده است، اما پس از پیروزی حزب مرکل در انتخابات اخیر کشورش از وی دعوت کرد سفری رسمی به الجزائر داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور 80 ساله الجزائر از آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان دعوت کرد در موعدی که مورد توافق قرار گیرد سفری رسمی به الجزائر داشته باشد.

مرکل پیش از این نیز قرار بود در ۲۰ فوریه به این کشور سفر کند، اما رئیس جمهور الجزائر سفر وی را لغو کرد.

از ۲۰ فوریه تاکنون بوتفلیقه با هیچ رئیس جمهوری به جز دیدار گذرایی که با دنیس ساسو نگسو، رئیس جمهور کنگو در ماه مارس داشته، دیدار نکرده است. حتی دو هفته پیش نیز در استقبال از نیکولاس مادورو، همتای ونزوئلایی خود در الجزائر غایب بود و مادورو بدون دیدار با رئیس جمهور الجزائر این کشور را ترک کرد.

همچنین امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه منتظر اشاره‌ای از جانب ریاست جمهوری الجزائر برای سفر به این کشور بود که در کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری فرانسه‌ وعده داده بود که سفر دوره‌ای خود به شمال غرب آفریقا را از الجزائر شروع کند، اما مقامات الجزائر در دادن پاسخ مثبت به وی تاخیر کردند تا جایی که ماکرون مجبور شد سفر دوره‌ای خود به کشورهای شمال غرب آفریقا را از مراکش آغاز کند که رقیب دیرینه الجزائر محسوب می‌شود.

مدتی است که ریاست جمهوری الجزائر برای ممانعت از وارد آمدن هرگونه فشار به سلامتی بوتفلیقه در استقبالش از همتایان خود، از برنامه سفر روسای جمهور کشورهای خارجی فاصله گرفته است، از جمله هنگامی که صدراعظم آلمان می‌خواست به به الجزایر برود، به دلیل بیماری بوتفلیقه این سفر لغو شد.

ریاست جمهوری الجزائر در این خصوص بیانیه‌ای صادر کرد مبنی بر اینکه "مقامات الجزائر و آلمان به صورت مشترک تصمیم گرفتند سفر رسمی مرکل در زمان دیگری که متعاقبا دو طرف در مورد آن توافق خواهند کرد، انجام شود".

رئیس جمهور الجزائر به دنبال پیروزی حزب صدراعظم آلمان در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور، در پیامی این پیروزی را به مرکل تبریک گفت و آن را "نشانه‌ای از به رسمیت شناختن شایستگی‌های مرکل در پیشرفت و توسعه آلمان از جانب ملت این کشور دانست". وی در این پیام از مرکل دعوت کرد به الجزائر سفر کند.

بوتفلیقه در این پیام تاکید کرد: در طول سال‌های اخیر الجزائر و آلمان با رهبری مرکل توانستند همکاری دوجانبه در برخی زمینه‌ها را حمایت و گسترش دهند و چشم‌اندازهای جدیدی را برای تحکیم این روابط که به نفع هر دو ملت است، ایجاد کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha