• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96071709214
  • خبرنگار : 71415

کشته شدن یک رهبر گروه "جیش محمد" کشمیر در درگیری با نظامیان هند

کشته شدن یک رهبر گروه "جیش محمد" کشمیر در درگیری با نظامیان هند

ارتش هند اعلام کرد، نیروهای نظامی این کشور رهبر ارشد گروه شبه‌نظامی "جیش محمد" در کشمیر را امروز (دوشنبه) در درگیری‌ها با شبه‌نظامیان این منطقه مورد مناقشه کشتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس اعلام یک مقام نظامی هند این رهبر ارشد شبه‌نظامیان کشمیری به نام "خالد" که یک تبعه پاکستان بوده بعد از آنکه نارنجکی به سوی یک ایست بازرسی پلیس در روستای "لادورا" در شمال کشمیر پرتاب کرد در خانه‌ای گرفتار شد.

خالد متهم به سازمان‌دهی چندین حمله انتحاری در منطقه کشمیر تحت کنترل هند شده است.

منیر احمدخان، بازرس کل پلیس کشمیر تحت کنترل هند گفت: خالد یکی از تحت تعقیب‌ترین شبه‌نظامیان و فرمانده عملیات گروه جیش محمد بود. او یک نارنجک به سوی ایست بازرسی پلیس پرتاب کرد که منفجر نشد و پس از آن با کلت شروع به شلیک کرده و به یکی از خانه‌های منطقه پناه برد اما بعدا در آنجا کشته شد.

به گفته پلیس، خالد حملاتی انتحاری در کشمیر از جمله علیه یک کمپ شبه‌نظامیان امنیتی هند در نزدیکی فرودگاه سرینگر در تاریخ ۳ اکتبر را برنامه‌ریزی کرده بود.

در این حمله یک سرباز هندی و سه عامل حمله کشته شدند.

در ماه اوت جیش محمد اعلام کرد حمله‌ای را علیه یک پایگاه پلیس در شهر پولواما در جنوب کشمیر سازمان‌دهی کرده که در آن هشت عضو نیروهای امنیتی هند کشته شدند.

این در حالی است که گروه‌های شورشی از جمله گروه جیش محمد بالغ بر چند دهه است که با نظامیان هند در این منطقه ناآرام درگیر هستند. هدف این جنگ استقلال یافتن یا ملحق شدن به پاکستان است.

پلیس کشمیر تحت کنترل هند اعلام کرده که در مدت گذشته از سال جاری میلادی ۱۶۰ شبه‌نظامی شورشی و ۵۹ سرباز ارتش و پلیس در درگیری‌های این منطقه کشته شده‌اند. هند، پاکستان را متهم به اعزام شبه‌نظامیان به کشمیر برای دست زدن به حمله علیه نیروهای خود می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha