• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۳۹۶ / ۲۲:۰۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96080201390
  • خبرنگار : 71569

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد؛

ضرورت معرفی شخصیت علامه طباطبایی در سطح بین‌الملل

ضرورت معرفی شخصیت علامه طباطبایی در سطح بین‌الملل

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از آمادگی این دانشگاه برای ثبت و گسترش میراث معنوی مرحوم علامه طباطبایی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین سلیمی در نشستی که امروز سه‌شنبه به مناسبت سی‌وششمین سالگرد رحلت علامه طباطبایی با حضور تعدادی از اعضای خانواده، شاگردان و علاقه‌مندان آن مرحوم در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: در ملاقاتی که با سازمان یونسکو داشتم پیشنهاد اعطای جایزه‌ای با نام ایشان را دادم اما آن‌ها پاسخ دادند ما ایشان را نمی‌شناسیم و از این رو شناساندن آثار و اندیشه‌های علامه طباطبایی در عرصه بین‌الملل ضروری است.

وی ادامه داد: دانشگاه علامه طباطبایی در صورت رضایت و همکاری خانواده مرحوم علامه طباطبایی، حاضر به سرمایه‌گذاری در ترجمه بخشی از آثار ایشان به زبان انگلیسی تحت نظارت اساتید و شاگردان برجسته ایشان است و برای ترجمه آثار ایشان به زبان انگلیسی و ارائه در عرصه بین‌الملل اعلام آمادگی می‌کند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: شرح مختصری از زندگی ایشان به زبان انگلیسی، ترجمه و به اساتید و مهمانان خارجی این دانشگاه ارائه شده است که مورد استقبال آنها قرار گرفته است.

سلیمی افزود: دانشگاه علامه طباطبایی حاضر است در روز تولد ایشان جایزه‌ای را به نام علامه طباطبایی به محققان حوزه فلسفه و علوم قرآنی تقدیم و وجه نقدی‌ای ‌نیز برای این جایزه تعیین کند تا انگیزه‌ای برای محققان این حوزه باشد.

دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی از شاگردان علامه طباطبایی نیز که در این نشست حضور داشت، گفت: علامه طباطبایی آثار مهمی در فقه و اصول داشت که در زمان حیات ایشان اجازه چاپ آنها را گرفتم اما ایشان موافق نبودند اما اگر آن آثار چاپ شود بسیار مفید و راهگشا خواهد بود.

این استاد فلسفه ادامه داد: علامه طباطبایی در عین قدس بسیار آزاداندیش بود و ایشان در نوشته‌هایش عرف، شریعت و هنجارهای جامعه اسلامی را رعایت کرده است اما اگر می‌خواست آن‌طور که آزاد می‌اندیشید آزاد بنویسد، جامعه تاب تحمل و درک آن را نداشت.

وی در پایان یادآور شد: علامه طباطبایی یک هدیه الهی بود و اگر من ایشان را درک نکرده بودم فکر می‌کردم به دنیا آمدنم بیهوده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha