• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96081609759
  • خبرنگار : 71588

طرح سیاسی جدید در الجزایر برای تمدید قدرت بوتفلیقه

طرح سیاسی جدید در الجزایر برای تمدید قدرت بوتفلیقه

یک سازمان مدنی بزرگ در الجزایر از وجود طرح سیاسی جدید برای کاندیداتوری بوتفلیقه برای دور پنجم ریاست‌جمهوری خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از ارم نیوز، بزرگترین سازمان مدنی فعال در زمینه "عزلتگاه‌ها و مدارس صوفی" در الجزایر از طرح سیاسی جدیدی پرده برداشت که حکایت از حمایت از نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهوری الجزایر برای دور پنجم انتخابات ریاست جمهوری دارد.

این طرح سیاسی جدید در سایه بحث و جدل‌های روزافزون درباره ادامه "مرحله بوتفلیقه" در میان درخواست‌ها برای مرحله انتقالی است که منجر به انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری می‌شود.

"سازمان  ملی عزلتگاه‌های صوفی" افکار عمومی را با این درخواست شگفت زده کرد به طوری که عبدالقادر باسین، رئیس این سازمان که از شخصیت‌های نزدیک به قدرت حاکم در الجزایر است، گفت که سازمانش تصمیم گرفته بوتفلیقه را برای دور پنجم انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا کند و به دلیل تعهد اخلاقی که طی سال‌ها نسبت به بوتفلیقه داشته به فکر انتخاب رئیس‌جمهور دیگری نیست.

وی در ادامه افزود: ما گفته بودیم که با بوتفلیقه هستیم و تکرار می‌کنیم که امروز و فردا نیز با وی هستیم، ما از سال ۱۹۹۹ میلادی همراه بوتفلیقه هستیم.

باسین همچنین گفت: بوتفلیقه در حال حاضر حضور دارد و وظایفش را به طور عادی انجام می‌دهد و هر بار ما از وی خواستیم که کاندیدا شود و امروز هم همین را می‌خواهیم. خواهان این هستیم که در دوره جدید انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود.

رئیس سازمان مذکور همچنین تصریح کرد: کسانی که می‌گویند که بوتفلیقه مریض است هیچ چیز دیگری به جز آن ندارند که بگویند، او  فعالیت‌ها و وظایف خود را به طور عادی انجام می‌دهد و با مسؤولان دیدار می‌کند. وی اخیرا فعالیت‌های متعددی داشته و همگی شاهد آن بودیم و ما در دوره جدید انتخابات ریاست جمهوری از وی حمایت می‌کنیم.

در همین راستا یک وزیر سابق الجزایر اعلام کرد که این ابتکار عمل دو برداشت را می‌تواند همراه داشته باشد. نخست اینکه افراد سیاسی زیادی با بوتفلیقه ابراز دوستی می‌کنند تا به پست‌های کلیدی و مهمی دست یابند. دوم این که تصمیم به کاندیدا شدن بوتفلیقه پس از آن است که فرماندهان ارتش دیگر دست از پرونده ریاست جمهوری این کشور برداشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha