• شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96082715869
  • خبرنگار : 71477

وزارت خارجه آمریکا فروش سامانه دفاع موشکی پاتریوت به لهستان را تایید کرد

وزارت خارجه آمریکا فروش سامانه دفاع موشکی پاتریوت به لهستان را تایید کرد

پنتاگون اعلام کرد وزارت امور خارجه آمریکا قرارداد 10.5 میلیارد دلاری فروش سامانه دفاع موشکی پاتریوت متعلق به کمپانی ریتون به لهستان را تایید کرده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری رویترز، لهستان که یکی از اعضای ائتلاف ناتو به حساب می‌آید به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین به روسیه در سال 2014 میلادی و نگرانی از تحرکات نظامی مسکو، تلاش‌های خود برای تقویت ارتش را افزایش داده است.

وزیر دفاع لهستان در ماه مارس اعلام کرده بود که کشورش انتظار دارد تا توافقی را برای خرید سیستم دفاع موشکی پاتریوت تا پایان سال جاری میلادی با کمپانی ریتون امضا کند.

سیستم دفاع موشکی پاتریوت برای شناسایی، رهگیری و درگیر شدن با پهپادها، موشک‌های کروز و موشک‌های کوتاه برد و یا بالستیک تاکیتیکی طراحی شده است.

این قرارداد شامل موشک‌های هدایت شونده سیستم دفاع موشکی پاتریوت، موشک اندازها، رادار، پایگاه‌های کنترل، لوازم یدکی، نرم افزار و تجهیزات جانبی است.

یکی از نمایندگان کمپانی ریتون، گفت‌: ما با دولت‌های آمریکا و لهستان همکاری نزدیکی داریم تا مطمئن شویم که لهستان می‌تواند سامانه دفاع موشکی پاتریوت را با قیمت توافق شده تهیه کند.

به گفته پنتاگون این فروش در دو مرحله صورت خواهد گرفت. اگر توافقاتی نهایی شود به لهستان اجازه داده خواهد شد تا با متحدان ناتو یعنی هلند، آلمان، ‌اسپانیا و یونان که در حال‌ حاضر مجهز به سیستم دفاع موشکی پاتریوت هستند، عملیات‌های دفاع موشکی و هوایی انجام دهد.

این قرارداد نیازمند تایید کنگره آمریکا است، چرا که شامل خرید یک تکنولوژی نظامی پیشرفته می‌باشد. پنتاگون اعلام کرده است که مذاکرات هنوز به پایان نرسیده است.

قانونگذاران آمریکایی 30 روز فرصت دارند تا این فروش را مسدود کنند، اما این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha