• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96082816151
  • خبرنگار : 71592

بوتفلیقه در سودای نامزدی برای پنجمین دور انتخابات ریاست جمهوری الجزائر

بوتفلیقه در سودای نامزدی برای پنجمین دور انتخابات ریاست جمهوری الجزائر

رییس کمیته ملی مشورتی و حمایت از حقوق بشر الجزایر اعلام کرد، عبدالعزیز بوتفلیقه فکر کاندیداتوری برای پنجمین دور از انتخابات ریاست جمهوری این کشور را در سر می‌پروراند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، فاروق قسنطینی، وکیل مدافع و حقوق‌دان و رییس کمیته ملی مشورتی و حمایت از حقوق بشر الجزایر گفت، عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور فعلی این کشور به فکر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۹ است تا نفوذ صاحبان قدرت مالی را کاهش داده و دولت اجتماعی را حفظ کند.

روزنامه "الخبر" الجزائر نوشت، این خبر فصل جدیدی از جنجال سیاسی را در الجزائر در پی خواهد داشت.

قسنطینی در گفت‌وگو با روزنامه مذکور گفت، هفته پیش با بوتفلیقه در محل اقامت ریاست‌جمهوری در "زرالده" دیدار کرده و در جریانِ تمایل وی برای کاندیداتوری قرار گرفته است.

این وکیل مدافع در این باره گفت، بوتفلیقه خواهان شرکت در دور آتی از انتخابات ریاست جمهوری بوده و معتقد است که این صندوق رای است که نتیجه را مشخص می‌کند و این همان اصول دموکراسی است.

وی درباره سلامتی بوتفلیقه نیز اظهار داشت، به دلیل عدم تحرک طولانی مدت پاهایش درد دارد اما وی حافظه قوی و افکار روشنی داشته و نسبت به امور جزئی و کلی کشور آگاهی کاملی دارد.

قسنطینی تصریح کرد: در جریان دیدار مذکور  بوتفلیقه تاکید کرد که الجزائر در بحران خطرناکی قرار دارد و ما باید همه تلاش خود را برای مقابله با این بحران به کار بندیم، همانند کاری که الجزائر درباره بحران کاهش قیمت نفت در سال ۱۹۸۶ انجام داد.

طبق گفته رییس کمیته ملی مشورتی و حمایت از حقوق بشر الجزایر، بوتفلیقه بر اتخاذ تاکتیکی دیگر برای حمایت از تولیدات تاکید داشت.

بوتفلیقه در این دیدار با متهم کردن تجار و بازگانان به این که به دنبال منافع خود هستند، تاکید کرد، باید الجزائر از دست آنها خلاصی یابد.

پیشتر رئیس جمهور الجزایر نسبت به درخواست برخی طرف‌ها برای کناره‌گیری از قدرت، دخالت ارتش جهت به دست گرفتن مرحله انتقالی، برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و پایان دادن به ۱۸ سال ریاست مطلقش به شدت ابراز نارضایتی کرده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha