• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96082916518
  • خبرنگار : 71402

اشرف غنی: افغانستان گام‌هایی برای صلح با پاکستان برداشته است

اشرف غنی: افغانستان گام‌هایی برای صلح با پاکستان برداشته است

رئیس‌جمهوری افغانستان گفت، دولتش گام‌های ضروری برای حصول توافق صلح با پاکستان را برداشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خامه پرس، اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان در مصاحبه با ساکنان محلی و بزرگان ولایت زابل در جنوب افغانستان اتهاماتی مبنی بر اینکه کشورش خواستار ویرانی پاکستان است، رد کرد.

او گفت: این نه هدف دولت افغانستان است و نه ملت آن. همچنین ما به هیچکس اجازه نخواهیم داد که اقدامی مخرب علیه کشورمان انجام دهند.

غنی که به مناسبت شروع ماه ربیع‌الاول سخن می‌گفت، همچنین افزود چنین تصوراتی مبنی بر اینکه استراتژی‌های دولت درباره تلاش‌های صلح شفاف نیست، بی‌پایه و اساس است.

رئیس‌جمهوری افغانستان گفت، دولت کابل کاملا برای مذاکرات صلح آماده است و مذاکرات با پاکستان برای صلح در دستورکار دولت قرار دارد.

او همچنین به سخنان پیشین خود مبنی بر اینکه مذاکرات صلح با پاکستان اهمیت دارد و باید این کار پیش از مذاکرات با گروه‌های شبه‌نظامی مسلح ضد دولتی انجام شود، اشاره کرد.  مقام‌های افغان همواره از پاکستان انتقاد می‌کنند که چرا به طالبان و شبکه تروریستی حقانی اجازه می‌دهد از خاکش برای طراحی و اجرای حملاتی در افغانستان استفاده کند. آنها همواره تاکید دارند این مهمترین مساله‌ای است که مانع از آن می‌شود تا گروه‌های شبه‌نظامی وارد مذاکره شوند.

روابط میان پاکستان و افغانستان اکثر مواقع تیره است؛ اسلام‌آباد تاکید دارد که گروه تروریستی داعش، تحریک طالبان پاکستان و سایر گروه‌های شبه‌نظامی از پایگاه‌هایی در داخل افغانستان فعالیت دارند و اسامی آن شبه‌نظامیانی که می‌خواهد دولت افغانستان اقدامی علیه‌شان انجام دهد، ارائه کرده است.

در مقابل کابل هم اتهامات مشابهی مطرح می‌کند و تاکید دارد که از حضور گروه‌های طالبان و سایر شبه‌نظامیان فعال در داخل خاک پاکستان متحمل آسیب می‌شود. اما اسلام‌آباد همواره چنین اتهاماتی را رد کرده و تاکید دارد که یک افغانستان قوی و باثبات به نفع آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha